نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 27 ارديبهشت 1397
ساعت 10:00

Valve درحال استخدام افراد برای کار روی چند بازی فوق محرمانه است

4 از 5

شرکت Valve در حال استخدام طراحان و نویسندگان بازی برای ساخت چند بازی «فوق محرمانه» است.

چند ماه پیش بود که گیب نیوول، صحبت از از این کرد که Valve قصد دارد مجددا ساخت بازی‌های جدید را شروع کند. در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ حالا و در راستای این صحبت نیوول، کمپانی ولو در حال استخدام افراد برای کار روی بازی‌های جدید و «فوق محرمانه» است. اینکه این بازی‌های فوق محرمانه دقیقا چه عناوینی هستند، در حال حاضر مشخص نیست، ولی با این حال می‌توان این برداشت را از بازی‌هایی با این اهمیت داشت که حداقل برخی از آن‌ها، بازی‌های داستان‌محوری همچون Half-Life یا Portal باشد.

طبق این گزارش، شرکت ولو قصد استخدام یک طراح مرحله را دارد، که قادر به ساخت «دنیای ۳ بعدی» و همچنین «سکانس‌های سینماتیک از گیم‌پلی» برای بازی‌ها باشد. به طور حتم یکی از اولین گزینه‌هایی که به ذهن طرفداران می‌رسد، تلاش ولو برای ساخت بازی Half-Life 3 یا شاید Portal 3 باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که ولو در فکر ساخت یک IP کاملا جدید نیز باشد.

به هر شکل، شاید تضمین‌شده ترین و امن‌ترین مسیری که ولو بخواهد از موفقیت بازی اطمینان داشته باشد، احتمالا ساخت یک دنباله برای سری‌هایی است که از قبل به جامعه طرفداری بزرگی دست پیدا کرده‌اند. کمپانی مالک پلتفرم Steam، قصد دارد به شکل جدی بازی‌سازی را از سر بگیرد و همین حالا هم طرفدارانی دارد، که سال‌هاست در انتظار نسخه جدیدی از یکی از عناوین Half-Life، Portal و Left 4 Dead هستند. گفتنی است که تاکنون گزارش‌هایی هم وجود داشته، که اشاره می‌کرد ساخت برخی از این بازی‌ها در جریان هم هست. به هر شکل، برای طرفداران این فوق‌العاده جذاب خواهد بود که عناوین جدید از این سری‌ها را، با کیفیت و تکنولوژی‌های مدرن بازی‌سازی ببینند و امیدوارند، شرکت ولو این IP های محبوب خود را فراموش نکرده باشد.

valve gabe newell fires dota tournament staff

گفتنی است که طبق این گزارش Valve غیر از یک طراح مرحله، به دنبال استخدام نویسندگانی نیز برای این بازی‌های «فوق محرمانه» خودش نیز هست. این می‌تواند یک شاهد دیگر باشد که نشان‌دهنده عزم ولو برای ساخت بازی‌های داستان‌محور است. با در نظر گرفتن اینکه برخی نویسندگان قدیمی این کمپانی مثل مارک لیدلا بازنشسته شده‌اند، به نظر کاملا منطقی است که شرکت در پی استخدام نویسندگان بااستعداد و جدید برای بازی‌های آینده خود باشد.

به هر ترتیب، باید گفت که فارغ از اینکه بازی بزرگ بعدی ولو چه خواهد بود، این برای طرفداران بسیار جذاب است که خبرهای بیشتری از این شرکت، پیرامون بازگشت به دوره بازی‌سازی می‌شنوند. البته باید در نظر گرفت که ساخت بازی‌های بزرگ، فرایندی زمان‌بر است و این دسته از طرفداران، همچنان باید تا چند سال آینده صبر کنند. اخیرا نیز این شرکت بازی جدید Artifact را معرفی کرده است. همچنین در دیگر اخبار مرتبط با Valve، پیش از این در بازی‌مگ خواندید که این کمپانی استودیو Campo Santo که سازنده بازی فایرواچ است را خریداری کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.