نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 08 خرداد 1397
ساعت 22:15

Resident Evil 7 در نینتندو سوییچ مشکلات مختلفی دارد

5 از 5

کپ‌کام به تازگی از وجود مشکلات احتمالی در فایل‌های ذخیره بازی Resident Evil 7 بر روی پلتفرم نینتندو سوییچ خبر داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدتی پیش بود که خبر از عرضه بازی Resident Evil 7: Biohazard، به عنوان یک بازی قابل استریم تحت پلتفرم نینتندو سوییچ منتشر گردید. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که این بازی تحت پلتفرم نینتندو سوییچ، مشکلات عجیبی را هم همراه با خود داشته است. برای شروع، این بازی در بیرون از فروشگاه e-Shop ژاپن در دسترس نیست و نسخه فیزیکی برای آن وجود ندارد. بازیکنانی که از امکان استریم کردن بازی روی کنسول‌های نینتندو سوییچ خودشان خوشحال هستند، با تنها این گزینه مواجه هستند که بازی را حداکثر برای مدت ۱۸۰ روز «اجاره» کنند و چیزی به نام آپشن خرید و مالکیت دائمی برای آن وجود ندارد. حالا هم در جدیدترین گزارش پیرامون مشکلات این بازی، به نظر می‌رسد که بازیکنان این بازی در ذخیره دائمی پیشرفت در گیم‌پلی و داستان هم ممکن است با مشکلاتی مواجه باشد.

این گزارش جدید اولین بار توسط وب‌سایت رسمی کپ‌کام برای نسخه نینتندو سوییچ بازی Resident Evil 7 منتشر شده که این کمپانی، گفته که پیرامون نگهداری دائمی فایل‌های ذخیره بازی کاربران در سرورها و بعد از مدت ۱۸۰ روز، و حتی در خود بازه زمانی ۱۸۰ روزه «هیچ قولی نمی‌دهد» و ممکن است فایل‌های ذخیره آسیب دیده و خراب شوند. این البته نباید مشکل چندان بزرگی باشد اگر دارندگان کنسول هیبریدی نینتندو، بتوانند از فایل‌های ذخیره بازی نسخه پشتیبانی تهیه کنند، ولی متاسفانه کنسول سوییچ در حال حاضر این امکان را نیز به بازیکنان نمی‌دهد.

نیاز به گفتن نیست که خراب شدن فایل‌های ذخیره بازی‌ها یکی از عذاب‌آورترین جنبه‌های دنیای گیمینگ است و به طور معمول، بازیکن ساعت‌ها و یا شاید روزها پیشرفت و زمان که صرف یک بازی کرده را از دست می‌دهد. این مشکل از یک نظر نیز کنایه‌آمیز است، که درحال حاضر تنها بازی سوییچ که از ویژگی ذخیره بازی در فضای ابری و آنلاین بهره می‌برد با چنین مشکلاتی مواجه شده، آن هم برای کنسولی که در حال حاضر تنها امکان ذخیره فایل‌های ذخیره را در داخل کنسول می‌دهد و امکان خارج کردن فایل‌ها یا حتی انتقال آن به یک کنسول سوییچ دیگر را نیز نمی‌دهد.

مشکل جدید گزارش شده پیرامون امکان خراب شدن فایل‌های ذخیره شده در فضای ابری، خبر بدی برای پلتفرم جدید ذخیره ابری است که رفته رفته درحال محبوب‌تر شدن در میان بازیکنان است. همچنین اگر کپ‌کام برنامه‌ای برای عرضه جهانی و خارج از ژاپن Resident Evil 7 تحت پلتفرم نینتندو سوییچ داشته باشد، حنما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر و رفع این گونه مشکلات دارد. همچنین حتی اگر در طول مدت زمان «اجاره بازی» نیز بازیکنان با مشکل خراب شدن دیتای ذخیره بازی‌شان در فضای ابری مواجه نشوند، درنهایت و پس از پایان مدت زمان اجاره نیز فایل خودشان را به احتمال زیاد از دست می‌دهند و دیگر کم‌تر دلیلی برای بازگشت آن‌ها به بازی وجود خواهد داشت.

بازی Resident Evil 7 در زمان عرضه خود با نقدهای عمدتا مثبتی مواجه شد. این بازی در نقد و بررسی اختصاصی بازی‌مگ نیز امتیاز ۸٫۴ از ۱۰ را دریافت کرد و به خاطر طراحی مراحل خوب، وفاداری به ریشه‌های سری و باس فایت‌های هیجان انگیر مورد تحسین واقع شد. همچنین علیرغم بازخوردهای عمدتا مثبت منتقدین نسبت به بازی، Resident Evil 7 گرچه سودآور ولی در زمینه فروش آن طور که انتظار می‌رفت عمل نکرد. این کمپانی از زمان عرضه تاکنون همچنان به پشتیبانی از بازی به اشکال مختلف، و عرضه بروزرسانی و بسته‌های الحاقی نیز به عنوان یک روش در طولانی‌تر کردن دوره سودآوری بازی ادامه داده است.

بازی Resident Evil 7: Biohazard اولین بار در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ (۵ بهمن ۱۳۹۵) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شد.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1397
    نظرها: 4
    تشکر: 4
    تشکرشده: 4
    کنسول‌های بازی:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت تحریریه بازیمگ
    یه درخواست داشتم شما برای sotc راهنما قرار دادید ،اما برای یکی از بهترینهای نسل ویچر ۳ این کار رو نکردید از اونجایی که بازی rpg و بلحاظ گیم پلی هم خیلی غنی هست و همینطور خیلی ها مثل من اهل rpg نبودن پس وجود راهنما مخصوصا کاربرد جادوها و ارتقا ها خیلی واجبتره همینطور برای سری شاهکار سولز لطفا یه مقاله برای ویچر کار کنید..سپاس

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط 2B ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏Sirvana از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.