نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 28 خرداد 1397
ساعت 08:45

تغییرات فصلی باعث ارتقاهای گرافیکی بزرگی در Forza Horizon 4 شده است

0 از 5

گزارش‌های جدید درباره تجربه کاربری از گیم‌پلی بازی Forza Horizon 4، تغییرات پویای فصلی کار شده در بازی را خیره‌کننده دانسته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ معرفی بازی Forza Horizon 4 و خریداری استودیو سازنده این سری بازی یعنی Playground Games، یکی از مهم ترین وقایع در کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2018 بود. پس از این معرفی، پلی‌گراند درباره ویژگی‌های جدید بازی به خصوص ویژگی چرخش فصول اطلاعات بیشتری ارائه کرد و آن را «بزرگ‌ترین تغییر الگویی» از زمان شروع این سری با Forza Horizon در سال ۲۰۱۲ خواند. اخیرا گزارش‌هایی از تجربه نسخه دمو بازی منتشر شده که بیان می‌کند نسخه چهارم این سری، گرچه یک نسخه انقلابی در زمینه فنی به حساب نمی‌آید، ولی اضافه شدن برخی ویژگی‌های جدید باعث تمایز قابل توجه بازی نسبت به Forza Horizon 3 شده است.

این گزارش که اولین بار توسط Digital Foundry و پس از تجربه گیم‌پلی نسخه دمو بازی منتشر شده است، به این نکته اشاره می‌کند که گرچه در کنفرانس مایکروسافت برای این موضوع که بازی در پلتفرم Xbox One X از نرخ فریم 60 برخوردار است تبلیغاتی انجام شد، ولی این موضوع در نسخه دمو دیده نمی‌شد. در ادامه این گزارش نیز اشاره شده که آنچه در نمایش کنفرانس دیده شد و همین حالت 4K با نرخ فریم ۳۰ نیز در کنسول Xbox One X بسیار خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

در این زمینه گزارش به ویژگی فصل های سال در بازی اشاره می‌کند، اینکه تغییرات پویای فصلی که در کل دنیای بازی شکل می‌گیرد، جزئیات تحسین‌برانگیزی از ویژگی‌های فصلی هر فصل از سال را به شکلی دینامیک و زنده به محیط می‌آورد. این تغییرات هم فقط شامل ویژگی‌های ظاهری و گیم‌پلی نیست و نشان دهنده تغییرات و ارتقاهایی در موتور بازی نیز بوده است.

نکته دیگری که در گزارش DF به آن اشاره شده، واقع‌گرایانه و هرچه طبیعی‌تر شدن مواد، اجسام، سطوح مختلف و محیط پیرامونی نسخه چهارم نسبت به بازی‌های قبل بوده است. به طور مشخص نورپردازی غیرمستقیم و بازتاب‌های خیره‌کننده نور روی برف‌های فصل زمستان به عنوان یکی از نقاط عطف برای این موضوع معرفی شده است. به طور کلی گزارش DF هر کدام از فصول سال را در جایگاه خود دارای عناصر پرقدرت واقع‌گرایانه و خیره‌کننده در نوع خودش دیده است. گودال‌ها و گل و لای پرجزئیات در بهار نیز یکی دیگر از اشارات این گزارش بوده است.

این گزارش در یک بخش دیگر نیز به این اشاره کرده که از دید آن‌ها، دلپذیرتر بودن بازی در نرخ فریم ۳۰ قابل انکار نیست و با توجه به عدم وجود لگ، تاخیر و مشکلات فنی، بازی در این نرخ فریم نیز بسیار پویا و روان اجرا می‌شود و از برخی جهات حتی کار پلی‌گراند برای ساخت یک نسخه ریسینگ ۳۰ فریم و روان مورد تحسین قرار گرفته است.

با این حال باید درنظر گرفت که حتی با وجود تغییرات فصلی پویا، این بازی با نرخ فریم ۳۰ عرضه نخواهد شد. بازی فورزا هورایزن 4، اولین بار همراه با نمایش یک تریلر در کنفرانس اخیر مایکروسافت در رویداد E3 2018 معرفی شد و قرار است در تاریخ 2 اکتبر 2018 مصادف با 10 مهر سال جاری برای کنسول Xbox One و همچنین PC منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.