نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 24 خرداد 1397
ساعت 05:45

E3 2018: صحبت‌های تازه Playground پیرامون Forza Horizon 4

0 از 5

استودیو Playground Games وجود بیش از ۴۵۰ ماشین لایسنس شده، ۷۲ بازیکن آنلاین در یک سرور و کراس-پلی بین PC و ایکس‌باکس را برای Forza Horizon 4 تایید کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ استودیو Playground Games، سازنده سری بازی‌های Forza Horizon که اخیرا نیز خبر خریداری شدن آن توسط مایکروسافت را نیز مطالعه کردید، به تازگی در جریان رویدادهای خبری پس از کنفرانس مایکروسافت و مصاحبه‌های جاری در طول رویداد E3 2018، اقدام به ارائه اطلاعات جدیدی درباره عنوان ریسینگ جدید خود یعنی Forza Horizon 4 کرده است. در جریان یک جلسه در هفته E3 2018، بن پنروز از پلی‌گراند صحبت‌هایی درباره Forza Horizon 4 انجام داد و این بازی را «بزرگ‌ترین تغییر الگویی» از زمان شروع این سری با Forza Horizon در سال ۲۰۱۲ خوانده است.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید در این بازی «فصل‌های سال» خواهند بود. بازی همچنین در کشور بریتانیا جریان خواهد داشت که شامل هر ۴ فصل سال نیز هست و به تایید سازنده بازی، تغییر فصول جنبه‌های مختلف از جمله شکل کلی بازی و نمای کلی آن را تغییر می‌دهد. برای مثال در پاییز، برگ‌ها سطح جاده‌ها را می‌پوشانند که این پدیده روی شرایط رانندگی در بازی تاثیرگذار است و محیط با یک تم طلایی جلوه خواهد کرد. در زمستان شما صدای بادها که از لابه‌لای شاخ و برگ درختان می‌وزد را خواهید شنید. پنروز همچنین گفته که پلی‌گراندی‌ها تلاش سخت و مداومی داشتند تا صداگذاری‌های محیطی در هر فصل از بازی واقع‌گرایانه و طبیعی باشد.

پلی‌گراند همچنین تایید کرده که ویژگی Sky-Captures که در بازی Forza Horizon 3 معرفی شد ودر جریان آن، سازندگان اقدام به ضبط زنده وضعیت آسمان در طول شبانه‌روز و اعمال آن در بازی کرده بودند نیز در بازی جدید Forza Horizon 4 بازخواهد گشت. به گفته پنروز، تیم سازندگان یک سال تمام را صرف ضبط چنین تصاویری برای داشتن تغییرات واقعی آسمان در طول هر ۴ فصل سال کرده‌اند تا بازی تا جایی که ممکن بوده، به نظر واقعی و درست شبیه سازی شود.

بازی Horizon 4 همچنین یک بازی با امکان بازی آنلاین خواهد بود که البته بازی کردن به شکل آفلاین نیز برای آن تایید شده است. در زمینه فصول، گفته شده که هر فصل در بازی به اندازه یک هفته در دنیای واقعی طول خواهد داشت. تغییرات فصلی به علاوه شامل از راه رسیدن محتواهای درون بازی جدید نیز خواهد بود. همچنین در حالت آنلاین، تغییرات فصلی برای همه بازیکنان در زمانی واحد و همزمان صورت می‌گیرد.

بازی جدید نیز مثل Horizon 3، مملو از بازیکنان آنلاین خواهد بود. پنروز تایید کرده که بازی Horizon 4 یک بازی فقط-آنلاین نیست ولی در این حالت، در هر سرور تا ۷۲ بازیکن می‌توانند در دنیای بازی حضور داشته باشند. در حالت آفلاین نیز رانندگان NPC جایگزین بازیکنان خواهند شد. به گفته او، اینکه یک بازی به صورت فقط-آنلاین باشد، برای برخی افراد واقعا مشکل‌زا است.

fh4 3400451 h9

ویژگی Auto-ghosted بودن برای سایر بازیکنان حاضر در سرور نیز تایید شده تا بازیکنان در هر سرور، فقط در «حالت شبح» دیگران را در محیط مشاهده کنند. البته ویژگی بازی با بازیکنان در حالت غیر شبحی و رقابتی چالش‌برانگیزتر نیز برای بازی تایید شده است. هر دو حالت برای انتخاب توسط بازیکنان مختلف با سبک بازی‌های متفاوت در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های تایید شده برای بازی امکان بازگشت زمانی و همچنین Pause کردن در گیم‌پلی آنلاین است. به علاوه یک بخش چت سریع نیز با دکمه‌های جهتی تعبیه شده که صرفا شامل پیام‌های پراستفاده و ساده مثل «دنبال من بیا» یا «گردش در دنیای بازی» و ... خواهد بود که بازیکنان سریع به یکدیگر ارسال می‌کنند.

موارد دیگری که پیرامون بازی Horizon 4 در این هفته تایید شده است را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • بازی در Xbox One X با نرخ 60 فریم در ثانبه اجرا می‌شود.
  • هر سرور می‌تواند تا ۷۲ بازیکن را در یک دنیا قرار دهد.
  • بیش از ۴۵۰ خودرو لایسنس شده در بازی وجود دارد.
  • خریداری شدن پلی‌گراند توسط مایکروسافت، به این استودیو اجازه همکاری بیشتری با استودیو Turn 10، سازنده سری بازی‌های Forza Motorsport داده است.
  • ویژگی کراس-پلی بین بازیکنان ایکس‌باکس و PC وجود خواهد داشت.

پیش از این در بازی‌مگ خواندید که بازی فورزا هورایزن 4، قرار است در تاریخ 2 اکتبر 2018 مصادف با 10 مهر سال جاری برای کنسول Xbox One و همچنین PC منتشر شود. شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.