نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 24 خرداد 1397
ساعت 04:40

E3 2018: کمپانی Bethesda برنامه‌ای برای عرضه محتواهای بتل رویال ندارد

0 از 5

کمپانی Bethesda علیرغم عرضه چند بازی بزرگ جهان باز و مبتنی بر گیم‌پلی چندنفره آنلاین، قصد ندارد وارد سبک بتل رویال شود.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ در رویداد امسال E3 2018، تعدادی بازی معرفی شد که در آن‌ها وجود محتواهایی با محوریت ژانر بتل رویال نیز دیده می‌شد. در جریان کنفرانس EA، استودیو DICE رسما از وجود چنین بخشی در بازی مورد انتظار Battlefield V خبر داد و نینتندو نیز در کنفرانس اختصاصی خود، عرضه بازی بتل رویال Fortnite را برای کنسول نینتندو سوییچ تایید کرد. کمپانی Bethesda نیز در این رویداد برگزارکننده کنفرانس اختصاصی خودش بود و اقدام به معرفی تعدادی بازی بزرگ نیز کرد که البته برای هیچ‌کدام، وجود بخش بتل رویال تایید نشده است.

Bethesda البته عرضه ماد جدید چندنفره برای بازی سال گذشته Prey را تایید کرده است. این ماد که Typhon Hunter نام دارد، همان‌طور که اشاره شد یک ماد با المان‌های بازی چندنفره ساده است و در ژانر بتل رویال دسته‌بندی نمی‌شود. اخیرا پیت هاینس از مدیران ارشد کمپانی بتزدا در جریان مصاحبه‌ها و برنامه‌های پس از کنفرانس این شرکت در E3، مورد مصاحبه قرار گرفته و از وی پرسیده شد که آیا این کمپانی، اصولا برنامه‌ای برای ارائه محتواهای بتل رویال دارد یا خیر؛ که پاسخ کوتاه به این مورد کلمه «نه» بود. او در این زمینه گفت:

ما قطعا چیزی مرتبط با Battle Royale نخواهیم داشت. ما تمایل نداریم که دیگران را در یک فضا دنبال کنیم. ما آن زمان که فیس‌بوک گیمینگ هم ترند و جریان غالب شده بود دنبال آن فضا نرفتیم. درحال حاضر هم چون بتل رویال به سبک محبوبی تبدیل شده این به معنی این نیست که گزینه مناسب و خوبی برای ما و استودیوهای ما باشد.

اگر در استودیوهای ما کسی پیدا شود که ایده منحصر به فرد، متفاوت یا ایده عالی برای یک بازی بتل رویالی یا شبه بتل رویال داشته باشد، آن موقع شاید چیزی باشد که روی آن فکر کنیم. ولی رویکرد ما این است که تمایل نداریم دنبال ترندها و جریان‌های غالب برویم. ما دوست داریم خودمان را در مسیری قرار دهیم که عناوینی با تجربه‌های متفاوت ارائه دهیم و چیزهای جدید کار کنیم.

این خبر به این معنی نیز هست که حتی بازی Rage 2 هم که قرار است در بهار ۲۰۱۹ عرضه شود، و شایعاتی در خصوص وجود بخش بتل رویال پیرامون آن وجود نداشت نیز حداقل در آینده‌ای نزدیک از چنین بخشی برخوردار نخواهد بود. در خبرهای دیگری پیرامون بتزدا، پیش از این در بازی‌مگ خواندید که از میان سه بازی تازه معرفی شده Fallout 76، The Elder Scrolls 6 و Starfield توسط بتزدا، تاد هاوارد گفته که ممکن است دو بازی Elder Scrolls 6 و Starfield اصولا به عرضه در نسل بعدی کنسول‌ها موکول شوند. در مجموع بازی Fallout 76 عنوان بزرگ بعدی شرکت بتزدا برای عرضه است که این بازی نیز یک بازی تماما آنلاین خواهد بود و اخیرا پیت هاینز نیز پیرامون حالت‌های آنلاین بازی اقدام به شفاف‌سازی‌های بیشتر کرده بود.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.