نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 23 خرداد 1397
ساعت 14:15

E3 2018: صحبت‌های تاد هاوارد درباره پروژه‌های آینده Bethesda

4 از 5

تاد هاوارد، کارگردان بازی موردانتظار Fallout 76 به تازگی پیرامون برنامه‌های شرکت Bethesda برای عناوین آینده این شرکت صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ تاد هاوارد یکی از شخصیت‌های قدیمی صنعت گیم است که او را بیشتر به خاطر کارها روی پروژه‌هایی از سری The Elder Scrolls و Fallout می‌شناسیم. او اخیرا و در جریان دو کنفرانس مایکروسافت و Bethesda در رویداد E3 حضور داشت و پیرامون جدیدترین بازی تحت کارگردانی خودش، یعنی بازی Fallout 76 صحبت کرده بود. پس از برگزاری این کنفرانس‌ها و مشخص شدن سایر برنامه‌های بتزدا برای آینده، هاوارد اینک در برنامه‌های دیگری در جریان رویداد E3 نیز حضور دارد و اخیرا در جریان مصاحبه‌ای، از وضعیت پروژه‌های مختلف شرکت Bethesda بیشتر صحبت کرده است. در جریان این صحبت‌ها ما متوجه می‌شویم که بازی اخیرا معرفی شده The Elder Scrolls VI «تازه در اوایل پروسه ساخت» قرار دارد و بازی دیگر استودیو، یعنی Starfield نیز پیشرفت بیشتری داشته و به احتمال زیاد قبل از بازی Elder Scrolls جدید منتشر می‌شود. او در این زمینه گفته است:

درباره The Elder Scrolls VI، این بازی تازه در مراحل ابتدایی طراحی قرار دارد. البته من درباره تاریخ عرضه بازی هم اطلاع دارم، می‌توانم هم بگویم. ولی گفتن چنین چیزی کار احمقانه‌ای است.

درباره بازی The Elder Scrolls VI، گفته شده که بتزدا قصد دارد از وقت خود بهترین بهره را ببرد تا یک بازی با کیفیت و همان چیزی که طرفداران از استودیو انتظار دارند را تولید کند. این خصوصا از این جهت مهم است که بازی جدید این سری، میراث‌دار عنوان فوق‌العاده موفق Skyrim خواهد بود که ستایش‌های گسترده طرفداران و منتقدان را دریافت کرد و از دید تجاری نیز برای بتزدا بسیار سودآور بود. با در نظر گرفتن اینکه عنوان ششم Elder Scrolls قرار است در ادامه چه عناوینی قرار بگیرد، قطعا Bethesda زمان کافی را برای ساخت این سری منظور خواهد کرد. هاوارد در این زمینه نیز گفت:

ما قطعا قرار نیست برای ساخت بازی [The Elder Scrolls 6] عجله داشته باشیم و کارها را با سرعت پیش ببریم. ما می‌دانیم که این بازی قرار است چه چیزی شود، و این هم به زمان، تکولوژی و سایر مباحث نیاز دارد. مباحثی مثل ساختن برخی چیزها که به ما در درست انجام شدن کار کمک می‌کند. و این البته چیزی است که این سری لیاقتش را دارد.

درواقع، هاوارد به این نکته اشاره کرده که سطح جاه‌طلبی سازندگان برای ساخت The Elder Scrolls 6 به حدی هست که احتمالا نسل کنونی کنسول‌های بازی توانایی اجرایی کردن این ایده‌ها را نداشته باشند. او این موضوع را در مصاحبه جداگانه‌ای گفته که Bethesda درحال نزدیک شدن به تکنولوژی است که احتمالا پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان، قدرت کافی برای اجرای بازی‌هایی که این شرکت می‌خواهد بسازد را نداشته باشند.

بخش دیگر صحبت‌های هاوارد پیرامون بازی Starfield که به عنوان اولین IP اورجینال شرکت Bethesda در طول بیش از ۲۰ سال گذشته نام برده می‌شود بود. او درباره این بازی گفته که «فرایند ساخت آن با تیم کامل سازندگان درحال پیگیری است.» به این ترتیب همان طور که قبلا اشاره شد، انتظار می‌رود که این بازی قبل از بازی The Elder Scrolls 6 عرضه شود. هاوارد همچنین در مصاحبه اخیرش تایید کرد که «عرضه بزرگ بعدی بتزدا، بازی Fallout 76 خواهد بود که بعد از آن نوبت به Starfield و در آخر نیز بازی Elder Scrolls VI در صف عرضه قرار می‌گیرند.» در زمینه سطح گرافیکی این بازی‌ها، هاوارد پیش از این اشاره کرده بود که «حتی Starfield نیز ممکن است برای عرضه در نسل بعدی کنسول‌ها برنامه‌ریزی شود.» در این صورت، احتمالا مدت زمان زیادی تا تجربه دو بازی اخیرا معرفی شده Bethesda باقی مانده است.

در زمینه سخت‌افزاری کنسولی جدید، امسال نه مایکروسافت و نه سونی اقدام به رونمایی از کنسول‌های جدیدی نکردند. با این حال اخیرا فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، رسما تایید کرد که این شرکت درحال کار روی کنسول‌های جدید است. پیرامون سونی نیز شایعات در مورد ساخت کنسول پلی‌استیشن 5 زیاد بوده و گرچه این شرکت اعلام کرده بود که پلی‌استیشن ۴، اینک وارد آخرین مرحله از چرخه عمر خودش شده است ولی به شکل رسمی خبرها پیرامون کنسول نسل بعدی را تایید نکرده است.

اقدام به معرفی دو بازی Starfield و Elder Scrolls VI به عنوان بازی‌هایی که فاصله زیادی تا عرضه دارند، برای Bethesda موضوعی عجیب و تازه است؛ این شرکت همواره به عنوان ناشری شناخته می‌شد که بازی‌های نزدیک به زمان انتشار خودش را رونمایی می‌کرد.

عنوان بزرگ بعدی Bethesda، بازی Fallout 76 است که قرار است در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود. این بازی برخلاف عناوین قبلی این سری، یک بازی کاملا آنلاین و با محوریت گیم‌پلی چندنفره خواهد بود.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.