نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 02 تیر 1397
ساعت 09:00

Accessory جدید سوییچ اجازه بازی کردن به شکل عمودی می‌دهد

4 از 5

به تازگی یک اکسسوری جدید و مستقل برای پلتفرم نینتندو سوییچ معرفی شده، که می‌تواند رابط کاربری بازی‌های عمود-نمایش را بهبود دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از پلتفرم نینتندو سوییچ به عنوان یکی از موفق‌ترین ایده‌های شرکت ژاپنی نینتندو یاد می‌شود؛ کنسولی که در مدت زمان کوتاه عرضه خود، موفق شد تا خاطره بد دوران کنسول Wii U را از ذهن نینتندو و طرفدارانش پاک کند. این کنسول با همه ویژگی‌های مثبت و پرتابل بودن خود، مشکلاتی را نیز در رابط کاربری با بازی‌هایی دارد که به شکل افقی و استاندارد نمایش پیدا نمی‌کنند. در این حالت، بهترین توصیه به دارندگان سوییچ انجام چنین بازی‌هایی در تلویزیون خانگی است. این به دلیل آن است که دو کادر مشکی در طرفین صفحه نمایش افقی بازی‌های عمود-صفحه قرار می‌گیرد. با این حال به تازگی یک Accessory جدید و کاملا مستقل از نینتندو معرفی شده که می‌تواند مشکل نمایش در چنین بازی‌هایی را رفع کند. این پروژه سخت‌افزاری مستقل که Flip Grip نام دارد، اجازه می‌دهد که بازیکنان در حالت پرتابل و قابل حمل، از صفحه نمایش سوییچ به شکل عمودی استفاده کنند.

با کمک این سخت‌افزار ساده و کوچک، برخی عناوین کلاسیک مثل Ikaruga حالا تجربه کاربری بهتری در حالت پرتابل سوییچ خواهد داشت. این وسیله سخت‌افزاری درواقع مشابه گیرنده‌های استاندارد جوی-کان در طرفین سیستم طراحی شده ولی به جای گرفتن جوی-کان، کل سیستم و نمایشگر روی آن نصب می‌شود. در این زمینه گفتنی است که این قطعه هنوز آماده عرضه نیست و پروژه تامین هزینه آن از طریق وب سایت Kickstarter در جریان است. مشارکت‌کنندگان می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۲ دلار، در تامین هزینه مورد نیاز و تعیین شده آن مشارکت کنند. شما در ادامه می‌توانید تصاویری از این Accessory را نیز مشاهده کنید.

از نظر جنس، Flip Grip به شکل پلاستیکی ساخته می‌شود و در زمان نصب شدن سیستم روی آن، بخش‌هایی مثل جک هدفون، جایگاه کارت SD و جایگاه کارت بازی غیرقابل دسترس می‌شوند. در این زمینه این سخت‌افزار برخی از دریچه‌های تهویه سیستم را هم می‌پوشاند که البته به خاطر جنس پلاستیکی و طراحی خاص که اجازه چسبیدن و پوشاندن کامل کناره‌های سیستم را نمی‌دهد، تیم سازنده ادعا کرده که مشکلی از نظر داغ کردن پیش نمی‌آید و همچنان فضای بسیار زیادی برای تهویه و خنک‌سازی سیستم وجود خواهد داشت. در این زمینه گفته شده که در زمان نصب سیستم روی Flip Grip، امکان اتصال و شارژ دستگاه نیز وجود ندارد و در نتیجه دستگاه با تمام قدرت کار نکرده و با مشکل داغ‌کردن هم مواجه نمی‌شود.

اکسسوری Flip Grip هم‌اکنون نیز از میزان مشخص شده تامین هزینه در کیک‌استارتر عبور کرده و این هم فقط در یک روز بعد از معرفی اتفاق افتاده است. با این حال صفحه Kickstarter تامین هزینه این Accessory همچنان تا ۹ جولای (۱۸ تیر) باز خواهد بود. گفتنی است که با ۱۲ دلار مشارکت، یک Flip Grip و با ۲۴ دلار دو Flip Grip به مشارکت‌کنندگان تحویل می‌شود.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    چه وسیله ی جالب و کار راه اندازیه . عجیبه که خود نینتندو به فکر ساخت همچین چیزی نبوده. اونم نینتندویی که 4 تا تیکه کارتن رو به عنوان اکسسوری به مخاطبش عرضه می کنه و طرفدارا هم با شوق و ذوق همون 4 تا تیکه کارتن رو می خرن :blink:

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏yaamato از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.