نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 24 تیر 1397
ساعت 08:00

Assassin's Creed در ابتدا قرار بود یک سه گانه باشد

5 از 5

Jade Raymond از خالقان اولیه سری «اساسینز کرید»، چارچوب‌های اولیه طراحی شده برای سری را دلیل ماندگاری آن می‌داند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یکی از خالقان اصلی Assassin's Creed، اعتراف کرده که این سری در ابتدا قرار بود به شکل یک سه گانه ساخته شود. در واقع حالا با گذشت بیش از یک دهه و مرور وقایع تاریخی در مناطق مختلف جهان، این موضوع واقعا جالب‌توجه است که یک مجموعه چطور می‌تواند از ایده‌های اولیه و از زمان نمایش دوره «جنگ‌های صلیبی سوم» فراتر برود.

این مجموعه گرچه کار خود را با دوره تاریخی جنگ صلیبی سوم شروع کرد، ولی در ادامه به دوره‌های تاریخی دیگر مثل «رنسانس ایتالیا»، «عصر کلونی‌سازی آمریکا»، «انقلاب فرانسه»، «عصر ویکتوریایی بریتانیا» و ... هم سفر کرد و یوبی‌سافت نشان داد که این مجموعه می‌تواند جای پایی فراتر از سه بازی داشته باشد. سری اساسینز کرید حالا مدت‌هاست که از خانه خود در PC و کنسول‌ها هم جلوتر رفته و محصولات متنوعی از کامیک‌بوک، کتاب و رمان و حتی فیلم‌های لایو اکشن نیز در خود جای داده است. این سری حالا فقط در حوزه بازی‌هایش، مدت‌هاست که فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه را تجربه کرده و یکی از پرسودترین و متنوع‌ترین فرنچایزها در صنعت گیم محسوب می‌شود.

اخیرا «جید ریموند» تهیه‌کننده سابق و از خالقان سری Assassin's Creed، مصاحبه جدیدی در جریان کنفرانس Develop: Brighton انجام داده و از رمز و رازهای طولانی شدن این سری صحبت کرده است. او در این زمینه فاش کرد که یوبی‌سافت گرچه همیشه ایده‌پردازی ساخت سه بازی در این مجموعه را داشت، ولی همیشه هم امیدوار بود که این سری بتواند در قالب فرم‌های مختلف، از این حد تعیین شده هم فراتر برود:

اگر بخواهم در این زمینه صادقانه پاسخ بدهم، خود من هم هنوز از اینکه چطور سری Assassin's Creed تا این حد موفق عمل کرده، و چگونه یک زندگی و حیات اختصاصی برای خودش پیدا کرده شگفت‌زده هستم. وقتی داشتیم کار ساخت این سری را شروع می‌کردیم، ما یک برنامه داشتیم که سه بازی تولید کنیم. ما واقعا چنین خواست و هیجان شدیدی برای این کار داشتیم. این همین طور یک حسی به همه ما می‌داد که حالا که این فرصت را داریم که یک فرنچایز و یک برند کاملا جدید را از صفر بسازیم، واقعا مایل بودیم این کار به نوعی چارچوب‌دار و دارای داستانی ساختاری باشد تا درنهایت کل سری بتواند [بعد از آن هم] به حیات خودش ادامه بدهد.

ریموند در ادامه درباره ویژگی و دلایل اصلی محبوبیت این سری صحبت کرد:

ما این مجموعه را به شکل «سندباکسی» برای بازی‌سازان خلاق طراحی کردیم؛ جایی که به شخصه امیدوار بودم ما بتوانیم کلید کار را به دیگر طراحان حرفه‌ای هم بدهیم تا بتوانند تجربه مورد نظر خوشان را در این چارچوب بسازند. با این اوصاف تا وقتی که شما یک دوره تاریخی محوری و مهم را انتخاب کنید، و تلاش کنید این وقایع تاریخی را از دید اساسین‌ها [و تمپلارها] توصیف کنید، پس شما یک بازی از سری Assassin's Creed خواهید داشت. پس در داخل این چارچوب و تا زمانی که تاریخ‌شناسان در یک دوره تاریخی بتوانند رد پایی از اساسین‌ها برای آن توصیف کنند، سازندگان اساسا می‌توانند از هر دوره تاریخی که می‌خواهند الهام بگیرند.

Assassins Creed Origins Key Art Header

جید ریموند درحال حاضر رئیس استودیو EA Motive است که خود او چند سال پیش، به منظور ساخت عناوین اکشن-ماجراجویی برای الکترونیک آرتز یکی از موسسان آن بود. این استودیو تاکنون در چند عنوان از مجموعه بازی‌های Star Wars همکاری داشته است. با این وجود مشخص است که هنوز Assassin's Creed جایگاه ویژه‌ای در ذهن جید ریموند دارد و مشخص است که واقعا هیچ محدودیتی نمی‌توان برای این سری متصور بود. امسال هم این سری با بازی Assassin's Creed Odyssey وارد بازار صنعت گیم می‌شود که قصد دارد به وقایع دوره تاریخی «یونان باستان» بپردازد. درواقع این بازی از نظر تاریخی، حالا حدود ۴۰۰ سال قبل‌تر از بازی سال گذشته Assassin's Creed Origins ‌می‌آید و امیدوار است با حفظ ویژگی‌های مهم و ساختاری این سری، المان‌های کاملا جدیدی هم اضافه کند تا هم طرفداران قدیمی و هم مخاطبان جدید را راضی کند.

چارچوب مشخصی که ریموند و خالقان اولیه سری Assassin's Creed تعریف کرده‌اند، به قدری می‌تواند گسترده شود که اخیرا یوبی‌سافت احتمال دنبال کردن چندین خط داستانی در تنها یک بازی Assassin's Creed را هم مطرح کرده است. از این سری در سال ۲۰۱۶ هم یک فیلم هالیوودی نیز ساخته شد، که البته در باکس آفیس چندان موفق ظاهر نشد، و نشان داد که همچنان مجموعه بازی‌های این سری هستند که قدرت ماندگاری طولانی‌تری دارند.

جدیدترین بازی موردانتظار از این سری، یعنی بازی Assassin's Creed: Odyssey قرار است در 5 اکتبر 2018 (16 مهر ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.