نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 04 مرداد 1397
ساعت 13:00

EA حتی در صورت شکست Antehm استودیو BioWare را تعطیل نمی‌کند

0 از 5

اسطوره سابق بایوور، شایعات درباره فشارهای EA به این استودیو را نادرست می‌داند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اسطوره سابق استودیو BioWare یعنی جیمز اولن، اخیرا در اظهارنظری گفته که شایعات در زمینه تعطیل شدن این استودیو توسط EA بواسطه شکست بازی Anthem درست نیست. James Ohlen که پس از ۲۲ سال کار در بایوور، هفته گذشته از این استودیو جدا شد، در مصاحبه اخیر خود از این مطمئن به نظر می‌رسید که برنامه‌های EA برای بایوور بلند مدت خواهد بود. او در این زمینه گفت:

تصور من این است که EA درباره بایوور، به عنوان یک بخش و سرمایه‌گذاری بلندمدت در این کمپانی نگاه می‌کند. پس فکر می‌کنم که EA واقعا به کارهایی که بایوور انجام می‌دهد احترام می‌گذارد. به طور کلی این استودیو با بیشتر ابعاد این صنعت تفاوت‌های گسترده‌ای دارد، پس حتی اگر پروژه بعدی آن‌ها یعنی Anthem چندان هم موفق عمل نکند - که البته بعید می‌دانم و فکر می‌کنم به یک بازی بزرگ تبدیل می‌شود - و از نظر تجاری انتظارات را براورده نکند، باز هم فکر نمی‌کنم که این آخر کار برای بایوور باشد. فکر می‌کنم حتی در آن حالت، این به عنوان یک شانس برای یاد گرفتن و اعمال آن در پروژه بعدی BioWare در نظر گرفته می‌شود.

اولن در ادامه این شایعه را  هم رد کرد که EA فشار بیشتری را به بایوور می‌آورد که این استودیو، به کلی وارد مدل بازی‌سازی و تجاری «Games-as-a-Service» شود:

این حقیقت که الآن BioWare دارد کار متفاوتی را با پروژه Anthem انجام می‌دهد، به این معنی نیست که دیگر این استودیو به سراغ بازی‌هایی با استایل تجاری سنتی نمی‌رود؛ بازی‌های که اتفاقا بایوور به خاطر همان‌ها شناخته می‌شود. این درواقع یک شانس برای انجام یک کار متفاوت بود. در داخل استودیو تصمیم‌گیری شد و از خود تیم بیرون آمد. می‌دانم که شایعات و تئوری‌هایی درباره این هم هست که EA دست اصلی در ساخت این بازی بوده، ولی این هیچ‌وقت واقعیت نداشته است. BioWare همیشه کنترل فراوانی روی نوع بازی‌هایی که می‌خواسته بسازد داشته است.

جدیدترین بازی بایوور یعنی Anthem، که یک بازی تماما آنلاین و مبتنی بر گیم‌پلی چندنفره است، قرار است در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفند امسال) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.