نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 03 شهریور 1397
ساعت 13:00

نقدهای شیگرو میاموتو به بازی‌های Free-to-Play

0 از 5

شیگرو میاموتو اخیرا گفته که بازی سازان می‌توانند همزمان با قرار دادن پرداخت‌های درون برنامه‌ای، بازی‌ها را با قیمتی معقول عرضه کنند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ چهره افسانه‌ای نینتندو و صنعت گیم، یعنی خالق «سوپر ماریو» اخیرا نقدهایی به مدل تجاری بازی‌های Free-to-Play وارد کرده و گفته که شرکت‌ها باید به جای این روش، بازی‌های خود را با قیمتی معقول عرضه کنند.

شیگرو میاموتو، خالق سری بازی‌های ماریو، زلدا و Donkey Kong، اخیرا در جریان کنفرانس Computer Entertainment Developers گفته است که نینتندو، با وجود عدم موفقیت این مدل تاکنون، ولی می‌خواهد بیشتر به ارتقا و افزایش مدل «بازی‌های با قیمت ثابت» خود بپردازد. او در این زمینه گفت:

ما خوش‌شانس هستیم که چنین بازار عظیمی داریم، پس تفکر ما بر این است که اگر ما بازی‌هایی را با قیمتی معقول برای بیشترین بازیکنان ممکن عرضه کنیم، ما در نهایت به سود بزرگی هم دست پیدا می‌کنیم.

من نمی‌توانم بگویم که مدل تجاری ما در خصوص «بازی‌های با قیمت ثابت» واقعا هم روش موفقی بوده است [با اشاره به مدل عرضه بازی نظیر Super Mario Run] ... ولی ما قصد داریم به پیش بردن همین مدل ادامه بدهیم. تا بالاخره تثبیت شود. از این طریق، همه افراد دیگر می‌توانند در هر محیط راحتی اقدام به بازی‌سازی کنند. از طریق تمرکز روی این موضوع که بازی‌ها را برای گستره بزرگ‌تری از مخاطبان عرضه کنیم، ما همچنین می‌توانیم کسب و کار تجاری موبایلی خودمان را هم دنبال کنیم.

صحبت‌های جدید میاموتو، پس از ماجرای قرار دادن لوت باکس‌ها در Animal Crossing: Pocket Camp توسط نینتندو صورت می‌گیرد که مورد نقدهای منفی طرفداران هم واقع شد. در این زمینه البته بازی شانس‌های دریافت آیتم های داخل باکس‌ها را برای بازیکنان روشن می‌کرد. رجی فیل ام، رئیس نینتندوی آمریکا نیز در این زمینه گفته بود:

چیزی که ما در نینتندو به آن معتقد هستیم، این است که اگر یک مکانیک گیم‌پلی وجود داشته باشد که برای تهیه آن نیاز به پرداخت پول باشد و بازیکن مطمئن نباشد که چه چیزی داخل جعبه است، این تا زمانی می‌تواند جذاب باشد که تنها راه ممکن برای به دست آوردن آن آیتم‌ها نباشد. این یکی از ابزارهای پرتعداد ما برای درگیر کردن بیشتر بازیکنان با بازی است.

در این زمینه، رئیس نینتندو یعنی Shuntaro Furukawa هم پیرامون برنامه‌های شرکت در گسترش تجارت موبایلی و اهمیت لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز صحبت‌هایی انجام داده بود. به علاوه، میاموتو نیز در این زمینه گفته است:

این برای توسعه‌دهندگان بازی لازم است که کنار آمدن با این روش را یاد بگیرند ... وقتی به دنبال همکار برای انجام این کار هستیم، این مهم است که کسی را پیدا کنیم که ارزش نرم‌افزار ما را درک کند. پس از این مشتریان این ارزش را در اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار شما را حس خواهند کرد و به پرداخت پول برای آن‌ها عادت پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.