نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 07 شهریور 1397
ساعت 08:00

CD Projekt می‌داند که بسیاری زاویه دید اول شخص را دوست ندارند

0 از 5

سازندگان بازی Cyberpunk 2077، از عدم رضایت بسیاری از بازیکنان از زاویه دید اول شخص برای این بازی کاملا آگاهی داشتند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جدیدترین محصول نقش‌آفرینی CD Projekt RED، بازی Cyberpunk 2077 است که به تازگی تریلر گیم‌پلی این بازی نیز به نمایش درآمد و همان‌طور که بارها نیز سازندگان بازی به آن اشاره کرده بودند، این تریلر بازی نیز از طریق زاویه دید اول شخص دنبال می‌شد. این ویدیو، کاری کاملا متفاوت را نسبت به سری the Witcher از این استودیو لهستانی نشان می‌داد. همچنین برخلاف برخی بازی‌های اول شخص و نقش‌آفرینی Bethesda که گزینه‌ای هم برای دنبال کردن بازی به شکل سوم شخص دارند، بازیکنان در «سایبرپانک 2077» همان‌طور که استودیو قبلا هم اشاره کرده بود، فقط با همین زاویه دوربین قادر به تجربه بازی هستند.

این تصمیم سی‌دی پراجکت از همان ابتدا نیر جدای موافقان، مخالفان خود را نیز پیدا کرده بود و این دسته از طرفداران که نسبت به بازی‌های اول شخص حساسیت دارند یا صرفا مایل به دیدن شخصیتی هستند که کنترل‌شان می‌کنند، به خصوص بعد از دیدن تریلر اخیر دامنه انتقادات خود را بیشتر کردند. در این زمینه، Patrick Mills از طراحان کوئست‌های بازی در جریان رویداد اخیر گیمزکام گفته است که سازندگان «کاملا مطلع بودند» که زاویه دید اول شخص برای بسیاری از بازیکنان، سبب ناامیدی خواهد بود ولی آن‌ها درنهایت روی تصمیم خود ایستادند. در این زمینه، سی‌دی پراجکت قبلا هم گفته بود که این شکل از روایت بازی را برای سایبرپانک 2077 مناسب‌تر می‌دیدند. او در این زمینه گفت:

ما روی این تصمیم اصرار داشتیم. با این حال ما از این موضوع هم کاملا باخبر بودیم که بسیاری از بازیکنان زاویه دید اول شخص را دوست ندارند. همچنین بخش کوچکی از طرفداران نیز بنا به دلایل مختلف، اصلا نمی‌توانند بازی‌هایی با این زاویه دوربین را بازی کنند.

Mills در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اشاره کرده که سازندگان ممکن است در ادامه گزینه‌ها و روش‌هایی را ارائه کنند که در کاهش مشکلات این دسته از بازیکنان موثر عمل کند چون به گفته او، تیم توسعه بازی، هنوز هم مایل است تا این بازی توسط بیشترین جامعه بازیکنان ممکن تجربه شود.

به نظر می‌رسد که این بازی نیز اگر گزینه‌هایی برای تنظیم field of view داشته باشد، بازیکنان بیشتری از میان مخالفان این زاویه دوربین نیز آن را تجربه خواهند کرد. گفتنی است که پیرامون تریلر اخیرا منتشر شده از بازی نیز، سازندگان گفته بودند که این گیم‌پلی به شکل دمو بوده و ممکن است با بازی نهایی تفاوت‌هایی داشته باشد.

برای Cyberpunk 2077 هنوز تاریخ عرضه دقیقی مشخص نشده و احتمال می‌رود این بازی در سال ۲۰۱۹، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.