نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 17 شهریور 1397
ساعت 09:00

Sea of Thieves و State of Decay 2 فراتر از انتظارات مایکروسافت ظاهر شدند

0 از 5

مایکروسافت، عملکرد Sea of Thieves و State of Decay 2 را هم در بحث تعداد بازیکن و هم میزان فروش، فراتر از انتظاراتش می‌داند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ دو بازی Sea of Thieves و State of Decay 2 مهم‌ترین عناوین انحصاری ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ در نیمه اول سال ۲۰۱۸ بودند که گرچه در جلب نظر منتقدین مطرح صنعت گیم توفیق چندانی به دست نیاوردند، ولی این موضوع به نظر نمی‌رسد که حتی به اندازه ذره‌ای روی اشتیاق بازیکنان ایکس‌باکس برای تجربه این عناوین تاثیری گذاشته باشد. گزارش تازه از این دو عناوین که به مصاحبه اخیر آرون گرینبرگ، رئیس بخش بازاریابی ایکس‌باکس مربوط است، او به این نکته اشاره دارد که این دو عنوان به حدی عالی عمل کردند که از سطح انتظارات برآورد شده اولیه توسط مایکروسافت نیز فراتر رفته‌اند. او در این زمینه گفت:

Sea of Thieves یک اولویت بزرگی برای ما دارد، درواقع هر دو بازی Sea of Thieves و State of Decay 2 به این شکل هستند و عملکرد عالی آن‌ها در فصل بهار کافی بود تا از آنچه که برآورد اولیه ما بود نیز فراتر بروند. Sea of Thieves حالا بیش از ۵ میلیون بازیکن و بازی State of Decay 2 نیز بیشتر از ۳ میلیون بازیکن دارند. از نظر فروش نیز این دو بازی فراتر از انتظارات ما عمل کردند. به علاوه، آن‌ها باعث جلب توجه و جذب افراد بیشتری به سرویس Game Pass نیز شدند.

گرینبرگ سپس منظور از اولویت بزرگ را در پشتیبانی طولانی‌مدت از این عناوین دانست و ذکر کرد که در استودیو Rare، تیمی مجزا شکل گرفته که کار آن‌ها فقط ساخت و عرضه محتواهای قابل بازی کاملا جدید و رایگان برای این بازی است. او در این زمینه نیز گفت:

برای Sea of Thieves، سازندگان در Rare تیمی مخصوص برای ساخت محتواهای قابل بازی که کاملا هم به شکل رایگان عرضه شوند تشکیل دادند. یعنی کل دارندگان بازی این محتواها را دریافت می‌کنند. آن‌ها تاکنون کشتی‌ها، گیم‌پلی، کوئست‌ها و چیزهای بزرگ دیگری برای سرگرم‌سازی بیشتر طرفدارانی که مایل به بازی بیشتر هستند عرضه کرده‌اند. با این حال هر چندماه یک بار، بازی بزرگ‌تر می‌شود و این به ما اجازه می‌دهد، که بازیکنان بیشتری و کسانی که هرگز این بازی را تجربه نکردند نیز به آن ترغیب کنیم. این بازاریابی مدرن است؛ بازیکنان دیگر نیازی ندارند که برای تجربه محتواهای جدید حتما یک بازی جدید هم بخرند.

فارغ از میزان تاثیر عرضه از روز اول در سرویس Game Pass، بازی Sea of Thieves قطعا از بخش عرضه مداوم محتواهای جدید سود سرشاری برده، و حالا بازی را به همان تجربه مورد نظری نزدیک کرده که بسیاری توقع آن را در زمان عرضه بازی داشتند. این موضوع، در مورد بازی State of Decay 2 نیز صادق است و می‌توان استراتژی مایکروسافت را پیرامون این دو بازی و ترویج سرویس Game Pass موفقیت آمیز دانست.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.