نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 19 شهریور 1397
ساعت 08:00

اطلاعات تازه از ساید کوئست‌های Cyberpunk 2077

0 از 5

از نظر CD Projekt داستان‌های بخش‌های ساید کوئست بازی Cyberpunk 2077 به شکلی است که بازیکنان هرگز مشابه آن‌ها را ندیده‌اند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به حضور بازی Cyberpunk 2077 در جریان رویداد اخیر گیمزکام 2018، سازندگان این بازی جزئیاتی را در رابطه با دنیا، داستان، کوئست‌ها و ساید کوئست‌های بازی به اشتراک گذاشتند. پیرامون سایدکوئست‌های بازی، گفته شد که این بخش‌ها ذاتا با خط داستان اصلی بازی گره خورد‌ه‌اند؛ به عبارتی نحوه پیشرفت در ساید کوئست‌ها می‌تواند تاثیر بزرگی روی پیشرفت داستان اصلی بازی بگذارد.

با در نظر گرفتن این حقیقت، ساید کوئست‌ها یا مراحل جانبی بازی چندان هم جانبی نیستند و در پیشرفت داستان بازی دارای اهمیت بالایی هستند. در این زمینه، البته انتظار دیگری نیز از یک بازی CD Projekt RED نمی‌رود و بازی قبلی آن‌ها یعنی The Witcher 3 نیز کم و بیش، به خاطر ساید کوئست‌های عالی خود، همین اهمیت را برای خط داستانی اصلی داشت. به تازگی طراح کوئست‌های بازی Cyberpunk 2077 یعنی Patrick Mills، اطلاعات تازه‌ای را درباره ساید کوئست‌های این بازی مطرح کرده و در پاسخ به دنبال کردن همان خط در طراحی مراحل بازی قبلی در بازی جدید گفته است:

بله، قطعا ... روشی که ما برای ساختن ساید کوئست‌ها داریم اغلب به این شکل است که به داستان اصلی بازی نگاه کنیم. بعد از اینکه ما داستان اصلی بازی را نوشتیم و شاخ و برگ دادیم، ما می‌بینیم که اینجا شخصیت‌هایی وجود دارند که ممکن است بخواهیم وقت بیشتری را به پیش‌زمینه‌ها یا حتی بخش‌هایی از داستان قدیمی‌تر اختصاص بدهیم.

چون ما کاری را زیاد تکرار می‌کنیم، گاهی ممکن است در وضعیتی قرار بگیریم که به بخشی از داستان اصلی مرتبط است ولی مدتی بعد این وضعیت تغییر می‌کند و با توجه به اینکه داستان اصلی تغییر کرده ما آن را تبدیل به یک ساید کوئست می‌کنیم. این بخش‌ها چون فشاری رویشان نیست که در طول یک داستان‌سرایی اصلی چندین ساعته قرار بگیرند، شما آزادی عمل بیشتری هم در قبال‌شان خواهید داشت. و برای ما هم قانونی که برای داستان این ساید کوئست‌ها وجود دارد این است که باید به شکلی باشد که مخاطب هرگز مشابه آن را قبلا ندیده باشد. حتما باید چیزی در این داستان باشد که با سایر خطوط تفاوت داشته باشد. این به نوعی هیچ وقت به شکلی نمی‌شود که مثلا «برو آنجا، آن کار را انجام بده». این شما هستید که به جایی می‌روید و کاری را انجام می‌دهید و سپس اتفاقاتی می‌افتد.

در هر صورت، مرور خطوط داستانی چندین شاخه بازی‌های قبلی استودیو CD Projekt RED نیز نشان می‌دهد، که روش نوشتن و بعد بازنویسی چندین باره داستان اصلی و ساید کوئست‌ها تا چه میزان مدل موفقیت‌آمیزی بوده است. «سایبرپانک 2077» هنوز تاریخ عرضه دقیق خود را پیدا نکرده و احتمال می‌رود که این بازی، در سال ۲۰۱۹ و برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.