نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 شهریور 1397
ساعت 08:00

Halo 5: Guardians انحصاری کامل Xbox One باقی می‌ماند

0 از 5

مایکروسافت به تازگی در پاسخ به شایعات، انتشار بازی Halo 5: Guardians برای PC / ویندوز ۱۰ را تکذیب کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ چند روز پیش بود که با توجه به بروزرسانی صفحه مخصوص بازی Halo 5: Guardians در وب‌سایت آمازون، برخی این فرضیه را مطرح کردند که مایکروسافت احتمالا به زودی ورژن PC این بازی انحصاری ایکس‌باکس وان را هم عرضه می‌کند. این در مجموع به خاطر تغییر Label کاور بازی و بروزرسانی آن به عبارتی بود، که مایکروسافت برای بازی‌هایی با عرضه روی هر دو پلتفرم PC و ایکس‌باکس وان استفاده می‌کرد. در این زمینه، این شرکت برای مدتی نیز یک ماد مخصوص این بازی را در قالب نسخه Halo 5: Forge برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد که البته فاقد کمپین اصلی بازی بود. در هر صورت و با وجود گمانه‌زنی‌ها، مایکروسافت به تازگی پیرامون شایعه اخیر اظهار نظر کرده و چنین عرضه‌ای را رد کرده است.

در گزارش تازه که اولین بار توسط CNET منتشر شده، مایکروسافت به این موضوع اشاره می‌کند که آن‌ها حداقل در آینده‌ای نزدیک، هیچ قصدی برای عرضه Halo 5 روی پلتفرم PC ندارند. یک سخنگوی مایکروسافت در این بیانیه گفته است:

همان‌طور که قبلا هم مطرح کرده بودیم، ما برنامه‌ای برای عرضه بازی Halo 5: Guardians روی ویندوز ۱۰ PC نداریم.

پیرامون سری بازی‌های «هیلو»، این بازی‌ها گرچه ثابت کردند که از جمله مهم‌ترین عناوین انحصاری مایکروسافت هستند، ولی این شرکت استراتژی نامنظم و نسبتا عجیبی را برای آوردن عناوین مختلف آن به PC دنبال کرده است. در این زمینه، پورت بازی Halo 2 برای ویندوز ویستا در سال ۲۰۰۷، آخرین عرضه رسمی یک بازی فیزیکی از سری «هیلو» برای رایانه‌های شخصی بوده است. عنوان The Master Chief Collection هنوز به ویندوز ۱۰ راه پیدا نکرده و با توجه به عدم پشتیبانی بازی آینده Halo: Infinite از سرویس Play Anywhere،شبهات مختلفی درباره نسخه PC آن هم وجود دارد.

در هر صورت، عرضه نسخه کامل بازی Halo 5 حداقل در آینده‌ای نزدیک منتفی شده است. این بازی اولین بار در تاریخ 27 اکتبر 2015 (۵ آبان ۹۴) منتشر شده، و هم‌اکنون برای پلتفرم ایکس‌باکس وان در دسترس می‌باشد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.