نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 07 مهر 1397
ساعت 16:00

Vivendi همه سهام خود در یوبی سافت را می‌فروشد

0 از 5

گزارشی تازه نشان می‌دهد که کمپانی فرانسوی ویوندی، قصد دارد همه سهم‌های خود در یوبی‌سافت را به فروش برساند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ زمانی نه چندان دور بود که غول رسانه‌ای فرانسوی یعنی کمپانی Vivendi، به خریدهای عمده سهام شرکت یوبی‌سافت دست می‌زد و مسئولان یوبی‌سافت، هشدار می‌دادند که ویوندی ممکن است به شکل کامل، یوبی‌سافت را تصاحب کند. این گزارش‌ها البته مربوط به گذشته است و یوبی‌سافت در همکاری با کمپانی چینی Tencent و شرکای دیگر خود، درنهایت موفق به رفع این خطر شد. با این حال، با وجود اینکه مسئولان یوبی سافت موفق به متوقف کردن روند تهاجمی خرید سهام ویوندی شدند، این شرکت هنوز سهام زیادی را از یوبی‌سافت در اختیار دارد.

در این زمینه به تازگی فاش شده که شرکت ویوندی قصد خارج کردن خود به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران کمپانی یوبی‌سافت را دارد. این گزارش که اولین بار توسط MCV منتشر شده، اشاره می‌کند که ویوندی برنامه دارد تا تمامی سهم‌های خود در یوبی سافت که معادل ۶٫۷٪ از مجموع سهام این کمپانی می‌شود را تا ۵ مارس ۲۰۱۹ (۱۴ اسفند) به فروش برساند. در این زمینه، گفته شده که ویوندی ۰٫۹۱٪ از این سهام را دو روز دیگر و در ۱ اکتبر خواهد فروخت.

ویوندی در گذشته نیز سابقه خرید سهام‌های عمده و فروش آن‌ها را داشته و مشخص نیست که با جنجال‌هایی که مسئولان یوبی‌سافت، بواسطه احتمال تصاحب خصمانه این شرکت علیه ویوندی ایجاد کردند بار دیگر به فکر بازگشت به یوبی‌سافت بیافتد. در این بین، احتمالا گیلموت‌ها در یوبی‌سافت نیز بیش از همه از این خبر خوشحال هستند و حداقل در آینده‌ای نزدیک، خطر تصاحب شرکت توسط سرمایه گذاران بزرگ‌تر برای یوبی‌سافت وجود ندارد.

شرکت یوبی‌سافت تا چند روز دیگر، در روز 5 اکتبر 2018 (16 مهر) بازی شدیدا موردانتظار Assassin’s Creed Odyssey را در صف عرضه برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.