نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 30 دی 1398 - 16:00
5 از 5

شایعات جدید به جزئیات زیادی از رویداد رونمایی PS5 اشاره دارد

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی جزئیات زیادی از رویداد رونمایی احتمالی PS5 در فوریه منتشر شده است.

با در نظر گرفتن اینکه در اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه کنسول بعدی پلی‌استیشن هستیم و سونی هنوز اقدام به رونمایی رسمی از این کنسول نکرده، این هفته‌ها هرگز کمبودی از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های مرتبط توسط طرفداران وجود نداشته است. در این زمینه، برخی تحلیلگران نیز از زمان احتمالی که سونی برای این کار در نظر گرفته صحبت کرده بودند؛ ولی در محبوب‌ترین گمانه‌زنی، آن‌ها با درنظر گرفتن موعد رونمایی کنسول فعلی PS4 در «فوریه ۲۰۱۳»، احتمال می‌دهد که سونی یک بار دیگر همین ماه در سال ۲۰۲۰ را برای رونمایی PS5 در نظر گرفته باشد. در یکی از آخرین شایعات از این دست نیز به برگزاری یک رویداد ویژه پلی‌استیشن در روز ۱۲ فوریه اشاره شده بود.

پیرامون همین موضوع، اخیرا جزئیات بسیار زیاد و جدیدی از رویداد رونمایی احتمالی PS5 منتشر شده که البته منشا همه آن‌ها از یک پست ناشناس در 4chan بوده است. با این وجود، به خاطر حجم جزئیات ادعایی، طرفداران در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit و ... به بحث و تبادل نظر پیرامون این اطلاعات پرداخته‌اند. نکته جالب درباره این شایعات جدید، مشابهت دادن یکی از اطلاعات منتشر شده با داده‌های مرتبط با حساب رسمی پلی‌استیشن اروپا بوده است.

به عنوان شروع، این شایعات روز «۵ فوریه (۱۶ بهمن)» را به عنوان روز برگزاری رویداد رونمایی PS5 مشخص کرده که در آن، سونی قرار است از خود کنسول به همراه کنترلر، صفحه خانه در رابط کاربری کنسول، چندین ویژگی جدید، مشخصات سخت‌افزاری، معرفی چند بازی انحصاری و یک پنل برای دسترسی طرفداران به نسخه دمو از نرم‌افزار رابط کاربری کنسول رونمایی می‌شود. در این شایعه جدید، همچنین اشاره شده که شعاری که سونی برای کمپین بازاریابی PS5 در نظر گرفته عبارت «زمان بازی‌کردن شده است (It's Time to Play)» است که این مورد، اخیرا در قسمت Bio حساب رسمی توییتری پلی‌استیشن اروپا نیز دیده شده است. لازم به ذکر است که شعار فعلی سونی برای PS4 عبارات For the Players یا Best Place to Play می‌باشد.

همان طور که اشاره شد، پست اخیر شامل انبوهی از جزئیات ادعایی است که قرار است در رویداد رونمایی PS5 شاهد باشیم. در بخش بازی‌های انحصاری، این پست فاش کرده که بازی‌های Gran Turismo 7، MLB The Show 21، Demon Souls Remastered، Godfall و یک IP کاملا جدید از استودیو Sony Santa Monica Studio به نام Legendz قرار است در این مراسم به عنوان بازی‌های انحصاری روز عرضه کنسول معرفی شوند. پست همچنین گفته که غیر از این بازی‌ها، سونی از عناوین آینده خود نظیر نسخه‌های دنباله برای Horizon Zero Dawn و Marvel’s Spider-Man هم رونمایی می‌کند. یک بازی جدید از سری Crash Bandicoot، یک بازی جدید از مجموعه Resident Evil، یک IP جدید در سبک علمی تخیلی از ناتی داگ و همچنین Final Fantasy 16 هم قرار است در همین رویداد معرفی شود.

بنا به ادعای پست اخیر، کنسول پلی‌استیشن 5 قرار است در اکتبر ۲۰۲۰ و با قیمت 499 دلاری / 449 پوندی / 449 یورو عرضه شود که گویا این میزان ۱۰۰ دلار کم‌تر از کنسول Xbox Series X است. کنسول همچنین قرار است با همه پلتفرم‌های نسل‌های قبلی پلی‌استیشن نیز backwards compatibible باشد. امکان انتقال مستقیم دیتاهای بازی و فایل‌های ذخیره از PS4 به PS5، پشتیبانی از کنترلر PS4 و همچنین سایر لوازم جانبی آن و قابلیت بازی استریمی از دیگر ویژگی‌های مهم ذکر شده کنسول بازی نسل نهمی سونی در پست اخیر 4chan است.

باید توجه داشت که این اطلاعات، به صورت ناشناس و از طریق پلتفرمی منتشر شده که سابقه طولانی در دقیق نبودن پست‌های اینچنینی داشته است و باید در پذیرش آن‌ها تردید داشت. با این حال، مدت زمان کوتاهی تا روز ادعا شده در این پست برای رونمایی از کنسول باقی مانده و باید منتظر مشخص شدن درستی یا نادرستی اطلاعات در آینده نزدیک بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.