نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 26 دی 1398
ساعت 20:00

اخیرا اشاره‌های بیشتری به موعد رونمایی PS5 شده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اظهارنظرهای تازه از جانب منابع مختلف، فرضیه رونمایی کامل کنسول پلی‌استیشن 5 در ماه آینده میلادی را جدی‌تر کرده است.

می‌توان گفت که همه فعالان صنعت بازی، کاملا منتظر هستند تا ببینند که سونی درنهایت چه زمانی را برای رونمایی از کنسول نسل نهمی PlayStation 5 انتخاب می‌کند. این شرکت تاکنون کلیاتی از قدرت سخت‌افزاری، برخی ویژگی‌های جدید و البته اخیرا هم لوگوی کنسول را به اشتراک گذاشته بود. با در نظر گرفتن اینکه این شرکت کنسول بازی خانگی جدیدتر خود را کاملا پوشیده نگه داشته و برای رونمایی کامل آن استراتژی و بازاریابی به خصوصی را تدارک دیده، بسیاری از تحلیلگران تلاش کردند تا پیرامون تاریخ رونمایی گمانه‌زنی کنند. در یکی از محبوب‌ترین موارد، تحلیلگران به استراتژی سونی برای معرفی PS4 در سال ۲۰۱۳ اشاره می‌کنند و اینکه کنسول مذکور، در اوایل سال (فوریه ۲۰۱۳) رسما رونمایی شد و این به سونی اجازه می‌داد تا در ادامه سال، از طریق حضور در رویدادهای نظیر PAX و GDC حضور قدرتمندی داشته باشد.

در زمینه تاریخ رونمایی PS5 برای فوریه ۲۰۲۰، اخیرا Patrick Klepek نیز در مصاحبه‌ای گفته که انتظار دارد که PS5 در جریان رویدادی اختصاصی در فوریه ۲۰۲۰ معرفی شود. گفتنی است که Klepek یکی از خبرنگاران مشهور صنعت بازی است که بارها در گذشته اطلاعات داخلی دقیق خود را بیان کرده که در ادامه صحت آن‌ها ثابت شده بود.  به گفته کلپک، سونی قرار است در این رویداد چند پروژه مختلف را رونمایی کند که انتظار می‌رود یکی از آن‌ها PS5 باشد.

با وجود اینکه سونی مطلقا اشاره‌ای به موعد رونمایی نداشته، تاکنون منابع کوچک و بزرگ زیادی به احتمال رونمایی پلی‌استیشن در ماه آینده میلادی اشاره کردند که صحبت تازه کلپک هم در همین راستا است. سونی اخیرا هم یک رویداد یک ماهه ویژه تحت عنوان Experience PlayStation را شروع کرده که قرار است به مدت یک ماه دنبال و در ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) به اتمام برسد. جدای از این موارد، یک خبر جدید دیگر نیز وجود دارد که از ملاقات گرگ میلر با شوهی یوشیدا پرده برمی‌دارد که به نظر نشان‌دهنده از راه رسیدن خبرهایی جدید در آینده نزدیک است.

پیرامون همین موضوع، اخیرا یک خبرنگار دیگر به نام Mike Futter نیز به نقل از چند منبع مختلف گفته که سونی ظاهرا قصد لغو یک رویداد سالانه به نام «Destination PlayStation» را در سال ۲۰۲۰ دارد. به گفته او، این رویداد به منظور هماهنگی سونی با فروشندگان و توزیع‌کنندگان بزرگ است که هر سال (معمولا در فوریه) برگزار می‌شده است. با این حال این شرکت قصد ندارد در فوریه ۲۰۲۰ چنین رویدادی را برگزار کند که به گفته Futter، بهترین حدس او برای این تصمیم این است که آن‌ها یک رویداد بزرگ دیگر هم برای این ماه برنامه‌ریزی کرده‌اند و قصد ندارند در فاصله‌ای کوتاه اقدام به برگزاری دو رویداد متفاوت کنند.

در هر صورت، این یک گمانه‌زنی بسیار منطقی است که سونی کنسول جدیدتر خود را که کم‌تر از ۱۲ ماه تا عرضه فاصله دارد، زودتر و در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی کند. باید دید که تئوری رونمایی سونی از PS5 در فوریه ۲۰۲۰ تا چه میزان درست خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.