نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 17 دی 1398
ساعت 14:00

سونی از لوگوی PS5 رونمایی و آمارهای جدیدی از PS4 را ارائه کرد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی در جریان کنفرانس موردانتظار خود در CES 2020 تنها از لوگوی PS5 رونمایی و به آمارهایی از PS4 اشاره کرد.

با توجه به گمانه‌زنی‌های گسترده از احتمال رونمایی از کنسول نسل نهمی سونی یعنی «پلی‌استیشن 5» در کنفرانس اختصاصی سونی در CES 2020، این رویداد امروز برگزار شد که درنهایت همچنان خبری از رونمایی کنسول جدید سونی در آن نبود. در این رویداد که جیم رایان در آن صحبت می‌کند، سونی البته از لوگوی PS5 رونمایی کرد و البته آمارهایی گذرا درباره مشخصات سخت‌افزاری این کنسول هم ارائه داد. درحالی که بیشتر خبرهای سونی از PS5 چندان سورپرایزکننده نبودند و تا پیش از این کمابیش از آن مطلع بودیم، این شرکت آمارهایی هم از عملکرد هفت‌ساله کنسول فعلی PlayStation 4 داشت که در نوع خود جالب هستند. شما می‌توانید لوگوی رسمی PlayStation 5 به عنوان کنسول خانگی نسل نهمی سونی را هم در ادامه مشاهده کنید.

ps5 hardware features

همان‌طور که اشاره شد، سونی آمارهای جالبی از کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر کرد که حالا، می‌توان فروش کلی این کنسول در سطح جهان را ۱۰۶ میلیون واحد محسوب کرد؛ آماری خیره‌کننده برای کنسول بازی خانگی که هفت سال از زمان عرضه آن می‌گذرد. جیم رایان در بخش دیگری از این آمارها، اشاره کرد که در PS4 تاکنون بیش از ۱٫۱۵ میلیارد بازی فروخته شده است که این شامل آمارها از بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی به صورت مجموع است. تعداد کاربران مشترک در PlayStation Plus نیز به ۳۸٫۸ میلیون رسیده و آمار سونی از بازیکنان فعال ماهانه PS4 هم به رقم خیره‌کننده ۱۰۳ میلیون نفر رسیده است. در بخش PlayStation VR نیز سونی از زمان معرفی ۲۰۱۶ این هدست‌ها، تاکنون ۵ میلیون واحد فروش داشته است. لازم به ذکر است که پرفروش‌ترین کنسول بازی خانگی سونی و جهان، PlayStation 2 است که در دوره حیات خود به فروش ۱۵۰ میلیون واحدی دست پیدا کرده بود.

جیم رایان در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اشاره‌ای کوتاه هم به مشخصات سخت‌افزاری کنسول جانشین یعنی PS5 داشت.

ps5 hardware features

در صحبت‌های رایان، بیشتر مشخصات سخت‌افزاری ذکر شده قبلا هم مطرح شده بودند. از جمله اینکه PlayStation 5 از ویژگی سخت‌افزاری جدید صدای سه‌بعدی (3D audio)، تریگرهای قابل‌انطباق (adaptive triggers) در کنترلرها، حافظه‌های SSD پرسرعت‌تر که باعث لود شدن سریع بازی‌ها می‌شوند، استفاده از تکنولوژی ray-tracing به صورت سخت‌افزاری در زمینه پردازش نور و سایه در بازی‌ها و درایوهای Ultra HD blu-ray گفته شد که قبلا هم در سال ۲۰۱۹، مطرح شده بودند. او به این ترتیب جزئیات بیشتری از PS5 از جمله شمایل کلی دستگاه، مشخصات سخت‌افزاری بیشتر، قیمت نهایی، عناوین زمان عرضه و ... ارائه نکرد و حالا طرفداران باید منتظر رویدادها و خبرهای بعدی سونی درباره این موارد باشند.

PlayStation 5 همراه با رقیب مستقیم آن در بازار کنسل‌های بازی خانگی یعنی  Xbox Series X تا کم‌تر از ۱۲ ماه دیگر عرضه می‌شوند. لازم به ذکر است که ایکس‌باکس سری ایکس نیز در رویداد امروز CES خبرهایی داشت که مهم‌ترین آن، رونمایی از پردازشگر این کنسول بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.