نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 17 دی 1398
ساعت 09:00

فیل اسپنسر تصویر پردازشگر Xbox Series X را به اشتراک گذاشت

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ همزمان با برگزاری رویداد CES 2020، فیل اسپنسر تصویری از پردازشگر Xbox Series X را به اشتراک گذاشته است.

اولین روز رویداد CES 2020 در شهر لاس وگاس برگزار شده است که در جریان آن، برخی شرکت‌ها اقدام به رونمایی از محصولات جدید خود کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، AMD بود که در یکی از بخش‌های کنفرانس خود به Xbox Series X هم اشاره داشت. AMD البته از یک مدل ساختگی و تاییدنشده توسط مایکروسافت برای کنفرانس خود استفاده کرد که در آن مدل، شاهد دو پورت USB C، دو پورت HDMI، پورت اترنت، Optical audio و پورت ورودی منبع‌تغذیه برق بودیم. در هر صورت باید توجه داشت که این دستگاه هم به اعتراف AMD و هم با تایید مایکروسافت، یک مدل رسمی و نهایی Xbox Series X نیست و همچنان برای دیدن مدل فیزیکی باید منتظر خبرهای بعد بود.

با وجود این اتفاق، ایکس‌باکس سری ایکس کاملا هم در اولین روز CES بدون اخبار رسمی نبود و در این رابطه، فیل اسپنسر اقدام به انتشار تصویری از پردازشگر این کنسول کرد. این تصویر که در حساب رسمی توییتری او منتشر شده، از دو حکاکی مهم روی قطعه یعنی عبارت Project Scarlet و همچنین 8K برخوردار است. با در نظر گرفتن این موضوع، حالا می‌توان گفت که شایعات درباره کار مایکروسافت روی کنسول نسل نهمی خود تحت عنوان Project Scarlet درست بوده است. به علاوه مشخصا این دستگاه با این پردازشگر، خروجی تصویری در رزولوشن 8K را هم در نظر گرفته است. شما در ادامه تصویر پردازشگر ایکس‌باکس سری ایکس را مشاهده می‌کنید.

xbox seres x amd ces 2020

مایکروسافت اولین بار در جریان The Game Awards 2019 از Xbox Series X پرده‌برداری کرد؛ آن رونمایی البته تنها از طریق یک تیزر ویدیویی بود که درانتها، شمایل کنسول وکنترلر نسل نهمی ایکس‌باکس را نشان می‌داد. گفتنی است که ایکس‌باکس سری ایکس، جانشین کنسول‌های فعلی ایکس‌باکس وان است که طبق اعلام قبلی قرار است در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. همان‌طور که اشاره شد، AMD امروز از یک مدل تاییدنشده کنسول جدید مایکروسافت در پرزنتیشن خود استفاده کرد که در ادامه تصویری از آن را هم مشاهده می‌کنید. مایکروسافت البته در بیانیه‌ای این مدل را تایید نکرده است.

xbox seres x amd ces 2020

هنوز بسیاری از مشخصات سخت‌افزاری و همچنین قیمت نهایی این کنسول ناشناخته است، و مایکروسافت در ماه‌های پیش رو درباره آن‌ها جزئیات بیشتری منتشر می‌کند. تاکنون اما مشخص شده که این کنسول از قابلیت backward compatible به شکل کامل پشتیبانی می‌کند و عناوین تقریبا همه نسل‌های قبل ایکس‌باکس در آن قابل اجرا هستند. Xbox Series X همراه با رقیب مستقیم آن در بازار کنسل‌های بازی خانگی یعنی PlayStation 5 تا کم‌تر از ۱۲ ماه دیگر عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.