نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 27 خرداد 1399 - 12:00
0 از 5

Resident Evil Village فقط بابت بحث زمان لود یک بازی نسل بعد است

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ Resident Evil Village تنها به خاطر تمرکز بیشتر روی گردش بدون وقفه و جستجو در محیط‌های بزرگ یک بازی نسل نهمی است.

پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی، کپ‌کام سرانجام مطابق پیش بینی اینسایدر شناخته شده یعنی Aesthetic Gamer یا Dusk Golem از بازی Resident Evil 8 Village در رویداد اخیر PS5 رونمایی کرد. بازی بعدی این سری، به نظر می‌رسد که دنباله مستقیمی برای بازی Resident Evil 7 باشد چون تعدادی از شخصیت‌های اصلی آن بازی، در بازی جدید نیز حضور خواهند داشت. بیشتر این موارد، البته از هفته‌ها قبل از رونمایی توسط Dusk Golem پیش بینی شده بودند. نکته‌ای که البته توسط Dusk Golem به درستی پیش بینی نشده بود، این بود که این بازی برخلاف پیش‌بینی یک عنوان بین نسلی نیست و قرار است فقط برای کنسول‌های نسل بعدی و پی‌سی عرضه شود.

پیرامون این پیش‌بینی نادرست، Dusk Golem اخیرا گفته که تمرکز کپ‌کام روی موضوع گردش بدون وقفه (بدون لودینگ) در محیط‌های بزرگ بازی، مهم‌ترین دلیل برای این تصمیم کپ‌کام و عرضه بازی روی پلتفرم‌های نسل نهمی بوده است.

خوب من می‌خواهم در این رابطه که چرا آن‌ها تصمیم به عرضه بازی فقط روی کنسول‌های نسل بعد گرفتند شفاف‌سازی کنم چون قبلا قرار بود که به صورت بین نسلی عرضه شود. با توجه به بروزرسانی‌های گرافیکی و عمق دادن بیشتر به بازی (که هنوز هم در جریان است)، بازی RE8 به شکلی طراحی شده که روی کنسول‌های فعلی با صرف زمان و ترفندهای زیاد برای لود کردن تکسچرها و ... اجرا می‌شود.

بازی همچنین زمان لود زیادی دارد چون محیط‌های بازی بسیار زیاد است و بازیکن می‌تواند بدون وقفه در لوکیشن‌های مختلف این دهکده در گردش باشد. از آنجایی که کپ‌کام تمرکز زیادی روی بخش گردش در این محیط‌ها داشت، تجربه مناسب به نحوی که در کنسول‌های نسل بعد به وجود می‌آید، در پلتفرم‌های فعلی این نوع تجربه منتقل نمی‌شد و مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کرد.

محدودیت این پلتفرم‌های فعلی حتی در برخی سکانس‌ها، مانع از سازندگان می‌شدند تا به خوبی نمایش پیدا کنند. با توجه به این موارد، کپ‌کام درنهایت تصمیم گرفت تا ایده عرضه بازی برای کنسول‌های فعلی را به کلی کنار بگذارد. کنسول‌های نسل بعد چنین محدودیت‌هایی ندارند و سازندگان می‌توانند فقط روی ارتقای گرافیکی بازی تمرکز داشته باشند.

حتی با در نظر گرفتن منبع گزارش، باید گفت که این موارد به صورت رسمی منتشر نشدند و همچنان به عنوان شایعه و گمانه‌زنی در نظر گرفته می‌شوند. بازی Resident Evil 8 Village در سال ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس و پی‌سی عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.