نویسنده: علیرضا رسولیان دوشنبه، 16 بهمن 1402 - 21:30
0 از 5

کمپین Call of Duty Black Ops Gulf War احتمالاً جهان‌باز خواهد بود

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ به نظر می‌رسد که کمپین داستانی بازی Call of Duty: Black Ops Gulf War ساختاری جهان‌باز دارد.

بر اساس برنامه‌ی زمانی‌ای که اکتیویژن هر سال دنبال می‌کند، هنوز چند ماه تا معرفی رسمی بازی بعدی سری Call of Duty فاصله داریم. با این وجود، برخی از جزئیات احتمالی در مورد این عنوان از حالا افشا شده است. طبق شایعات قبلی، باخبر شدیم که این بازی احتمالاً قسمت جدید Black Ops خواهد بود که در جنگ خلیج فارس جریان دارد و با عنوان «Call of Duty: Black Ops Gulf War» ساخته می‌شود. گزارش جدیدی که به‌تازگی توسط تام هندرسون از سایت Insider Gaming منتشر شده اما جزئیات بیشتری را در مورد این بازی فاش کرده است.

با توجه به گزارش جدید هندرسون، بازی Call of Duty: Black Ops Gulf War قرار است یک کمپین داستانی کاملاً جهان‌باز را به بازیکنان ارائه دهد. اگرچه بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 که در سال گذشته‌ی میلادی عرضه شد نیز تا حدی سراغ استفاده از المان‌های جهان‌باز در مأموریت‌های کمپین و حالت زامبی رفت، اما هندرسون ادعا می‌کند که کمپین داستانی بازی Black Ops Gulf War از پایه به‌صورت جهان‌باز ساخته شده است. ظاهراً این کمپین توسط استودیوی Raven Software، که پیش از این وظیفه‌ی رهبری کمپین Black Ops Cold War را نیز برعهده داشت، در دست ساخت قرار دارد. این در حالی است که استودیوی Treyarch بخش چند نفره و زامبی بازی را توسعه می‌دهد.

این‌طور که گزارش شده است، احتمالاً کمپین داستانی قسمت بعدی Call of Duty برای بازیکنان و جوخه‌هایشان امکان چرخیدن در نقشه‌ی جهان‌بازی مشابه عناوین سری Far Cry یوبی‌سافت را فراهم می‌کند. اگر این گزارشات صحت داشته باشند، بازیکنان می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه‌ی مختلف در نقشه جابه‌جا شوند (چیزی که احتمالاً تحت تأثیر Warzone خواهد بود) و حتی یک سیستم Fast Travel برای سهولت بیشتر نیز در دسترس قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این، این گزارشات همچنین به وجود مأموریت‌های خطی و آشنای سری در بازی بعدی Call of Duty نیز اشاره کرده‌اند و به نظر می‌رسد که جهان‌باز شدن این عنوان تأثیری در این نوع محتواهای آشنای سری نگذاشته است. با این حال، باید منتظر ماند و دید که چه تعداد مأموریت خطی برای این بازی طراحی می‌شود و حجم کمپین داستانی Call of Duty: Black Ops Gulf War چگونه خواهد بود. بازگشت راسل ادلر، مأمور CIA که در بخش داستانی بازی Black Ops Cold War حضور پررنگی داشت، هم در میان اطلاعات لورفته از این بازی دیده می‌شود.

هندرسون همچنین مدعی شده که ساختار کمپین جهان‌باز Black Ops Gulf War تنها به این نسخه محدود نخواهد بود و این ساختار جدید قرار است تبدیل به بخشی از آینده‌ی فرانچایز شود. این ژورنالیست اعلام کرده است که بازی Call of Duty که هم‌اکنون برای عرضه در سال ۲۰۲۵ توسعه می‌یابد و احتمالاً دنباله‌ی مستقیم بازی Black Ops 2 خواهد بود هم از کمپین داستانی جهان‌باز بهره‌مند می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که از آن‌جایی که Call of Duty 2025 هنوز در اولین مراحل توسعه به سر می‌برد، ممکن است که این تصمیم در نهایت تغییر پیدا کند. طبق گفته‌های جدید هندرسون، اکتیویژن می‌خواهد با بهره‌گیری از ساختار جهان‌باز، فرآیند توسعه‌ی بازی‌های Call of Duty را سهولت بخشد.

شایعات و گمانه‌زنی‌های پیرامون بازی Call of Duty: Black Ops Gulf War همچنین اشاره کرده‌اند که این عنوان نیز مانند سایر قسمت‌های چند سال اخیر سری، بین نسلی خواهد بود و برای نسل ۸ و ۹ در دسترس قرار خواهد گرفت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.