نویسنده: علیرضا رسولیان دوشنبه، 16 بهمن 1402 - 12:00
1 از 5

احتمال عرضه بازی Starfield برای پلی استیشن 5 قوت گرفت

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ ظاهراً بازی Starfield و بسیاری از بازی‌های انحصاری مایکروسافت در راه پلی استیشن 5 هستند.

این روزها، شایعات پیرامون تصمیم مایکروسافت برای به‌کارگیری یک استراتژی چند پلتفرمی و عرضه‌ی عناوین انحصاری خود برای کنسول‌های دیگر، بیش از پیش قوت گرفته‌اند. اگر گزارشات اخیر صحت داشته باشند، بازی‌هایی نظیر Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ و پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد، اما ظاهراً استراتژی جدید مایکروسافت حتی بزرگترین بازی‌های انحصاری این کمپانی را نیز دربرمی‌گیرد.

طبق ادعاهای XboxEra در یک گزارش جدید، بازی نقش‌آفرینی Starfield، که در سپتامبر ۲۰۲۳ برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر منتشر شده بود، قرار است برای پلی استیشن 5 نیز عرضه شود. این‌طور که XboxEra گزارش داده است، بازی جدید استودیوی بتسدا بعد از دریافت اولین بسته‌ی الحاقی خود با نام «Shattered Space»، که تا چند ماه دیگر برای ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر در دسترس قرار خواهد گرفت، آماده‌ی عرضه برای کنسول نسل نهمی سونی می‌شود. کاربر «NateTheHate» به‌عنوان یکی از منابع قابل اعتماد و شناخته‌شده در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی نیز با تأیید چنین تصمیمی به این شایعه بال و پر بیشتری داد و گفت:

«این گزارش صحت دارد. استارفیلد به پلی استیشن می‌آید. همان‌طور که در این گزارش آمده است، عرضه‌ی بازی برای پلی استیشن 5 بعد از انتشار بسته‌ی الحاقی بر روی ایکس باکس/کامپیوتر صورت خواهد گرفت.»

این گزارش مدعی شده است که برخی از مدیران ایکس باکس نسبت به استراتژی فعلی این کمپانی حس خوبی ندارند. این استدلال که با آوردن بازی‌های انحصاری مایکروسافت به پلتفرم‌های رقیب می‌توان پول زیادی به‎دست آورد، آشکارا از پشتیبانی داخلی کافی برخوردار شده است.

در راستای این شایعات، حتی ادعا شده که عرضه‌ی بازی موردانتظار Indiana Jones and the Great Circle با کمی تأخیر بر روی پلی استیشن 5 نیز در نظر گرفته می‌شود. به هر حال، باید منتظر ماند و دید این گمانه‌زنی‌ها تا چه حد جدی هستند و تصمیم جدید مایکروسافت چه تأثیری بر روی اکوسیستم این کمپانی و وضعیت صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد گذاشت.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.