نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 14 خرداد 1397 - 11:30
0 از 5

احتمالا هلنا بونهام کارتر نقش ضدقهرمان فیلم بعدی جیمز باند را بازی می‌کند

به نظر می‌رسد که مهم ترین گزینه سازندگان فیلم Bond 25 برای ایفای نقش ضدقهرمان فیلم، هلنا بونهام کارتر است.

در جدیدترین شایعات و اخبار سینما در بازی‌مگ؛ ظاهرا یکی از جدی‌ترین شایعه‌ها پیرامون ۲۵مین فیلم جیمز باند، این است که مناسب ترین گزینه سازندگان برای ایفای نقش ضدقهرمان این فیلم، «هلنا بونهام کارتر» است. پس از چندین سال برنامه‌ریزی، سری فیلم‌های جاسوسی و مشهور جیمز باند، حالا مهیای آغاز روند ساخت فیلم جدید در انتهای این سال می‌شود. برای این فیلم، تاکنون می‌دانیم که «دنیل کریگ» مجددا برای ایفای نقش مامور 007 بازخواهد گشت، و این بار قرار است کارگردانی فیلم بیست و پنجم را هم «دنی بویل» برعهده داشته باشد. همچنین طبق اعلام قبلی، فیلم Bond 25 قرار است در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان-آذر ۹۸) اکران شود.

با وجود مشخص بودن تیم سازنده و همچنین کریگ به عنوان بازیگر نقش جیمز باند، یکی از مهم‌ترین سوال‌های پیرامون این فیلم موردانتظار، درباره کادر بازیگران مکمل فیلم خواهد بود. در این زمینه، انتظار می رود که کادر قبلی بازیگران، متشکل از «بن ویش‌شاو» در نقش Q، «نائومی هریس» در نقش مانی‌پنی و «رالف فاینز» نیز مجددا در نقش شخصیت M بازی کنند. این بازیگران گرچه در همین نقش‌ها، در فیلم قبلی نیز با دنیل کریگ هم‌بازی بودند، ولی به طور کلی هنوز حضور یا عدم حضور آن‌ها به تایید نرسیده است؛ ضمن این‌که به طور حتم در این فیلم نیز شاهد حضور بازیگران جدید نیز خواهیم بود. گفتنی است که تاکنون هیچ فیلمی از سری جیمز باند نبوده که بدون حضور یک ضدقهرمان در برابر مامور 007 ساخته شده باشد، و با توجه به شایعه اخیر، ما احتمالا بتوانیم حدس بزنیم که تهیه‌کنندگان فیلم کدام بازیگر را برای ایفای این نقش در نظر گرفته‌اند.

بنا به گزارش Mirror، «هلنا بونهام کارتر» جدی‌ترین گزینه تهیه‌کنندگان برای ایفای نقش ضدقهرمان در فیلم Bond 25 است. همین منبع، در این زمینه گفته که گرچه «آنجلینا جولی» ممکن است بسیاری محبوب‌تر باشد ولی انتخاب فیلم‌سازان در حال حاضر، هلنا بونهام کارتر است. در این زمینه حتما ذکر این نکته ضروری است که با توجه عدم تایید سازندگان، این گزارش باید به عنوان یک شایعه و گمانه‌زنی جدی دیده شود.

Bellatrix Lestrange Harry Potter

گفتنی است که انتخاب نقش ضدقهرمان برای این بازیگر، از یک نظر می‌تواند مثبت باشد چون بونهام کارتر کارنامه عالی در ایفای نقش شخصیت‌های منفی داشته است. این بازیگر در طول دوران فعالیت خود، ایفاگر نقش‌های بسیار زیادی بوده و تاکنون دو بار برای فیلم‌های The King's Speech و The Wings of the Dove، نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. همان‌طور که اشاره شد، کارتر اصلا با ایفای نقش‌های منفی غریبه نیست و برای مثال در کارنامه او، بازیگری در نقش شخصیت بدنام و منفور «بلاتریکس لسترنج» در سری فیلم‌های هری پاتر و بازی در نقش «ملکه سرخ» در فیلم‌های آلیس در سرزمین عجایب نیز دیده می‌شود. با این وجود و با در نظر گرفتن اینکه چیزی هم از فیلمنامه و داستان فیلم بعدی جیمز باند مشخص نیست، لزومی هم ندارد که کارتر حتما نقش یک ضدقهرمان به سیاهی بلاتریکس را بازی کند و ممکن است آنتاگونیست فیلم بعدی جیمز باند، شخصیت ظریف و متنوعی هم داشته باشد. با در نظر گرفتن کارنامه بونهام کارتر، باید گفت که این بازیگر توانایی بالایی در ایفای چنین نقش‌هایی را نیز دارد.

همان طور که اشاره شد، هنوز حدود شش ماه تا زمان شروع فیلم‌برداری فیلم «جیمز باند ۲۵» زمان باقی مانده است و تهیه‌کنندگان، زمان کافی برای جستجو و پیدا کردن بازیگر متناسب برای این نقش را دراختیار دارند. در زمینه ضدقهرمان‌های فیلم‌های جیمز باند در دوره دنیل کریگ، این فیلم‌ها شاهد هم موفقیت عالی و هم شکست سخت بوده‌اند. برای مثال در حالی که طرفداران و تحلیلگران ضدقهرمان‌هایی نظیر «لا شیفره» و «سیلوا» را به عنوان دو تن از فراموش‌نشدنی ترین‌های این سری قلمداد می‌کنند، شخصیت‌هایی مثل «دومنیک گرین» و «بلوفلد» نیز در دوران کریگ ضدقهرمان فیلم‌هایشان بودند، که بیشتر در شاخه آنتاگونیست‌های فراموش‌شدنی سری جیمز باند قرار می‌گیرند. شاید همین موضوع نیز اصلا اتفاقی نباشد که دو فیلم «کازینو رویال» (لا شیفره) و «اسکای‌فال» (سیلوا) را به عنوان دو فیلم از فیلم‌های موفق و با استقبال عالی طرفداران و منتقدین لحاظ می‌کنند. از این نظر، کار بویل به عنوان کارگردان فیلم آینده جیمز باند در خلق یک ضدقهرمان فراموش‌نشدنی بسیار مهم و سخت خواهد بود و همین شرایط، برای بونهام کارتر یا هر شخصیت احتمالی دیگر نیز برای ایفاگری این نقش صادق است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.