نویسنده: احسان ناخدا شنبه، 20 آبان 1396
ساعت 16:35

راهنما و لیست تروفی‌های بازی The Evil Within 2

5 از 5

به راهنمای تروفی‌های بازی The Evil Within 2 خوش آمدید. همین اول کار باید به شما بگویم که اگر از آن دسته افراد ترسویی هستید که با یکی دوبار مردن، بازی را کنار می‌گذارند، باید بیخیال پلات کردن بازی شوید. همانند نسخه قبلی، در این شماره هم باید بازی را بر روی درجه سختی Classic Mode (همان Akumu نسخه اول) به پایان برسانید. در این حالت، در تمام بازی تنها قادر هستید 7 بار سیو کنید و از آپگرید کردن اسلحه هم خبری نیست! همانطور که احتمالا می‌دانید، TEW 2 بر خلاف نسخه اول، محیط‌های بزرگتری دارد و می‌توان گفت که Open-world شده است. به همین خاطر، در اکثر قسمت‌های بازی می‌توانید دشمنان را دور بزنید یا از دستشان فرار کنید و همین مورد باعث شده تا بازی آسان‌تر از نسخه اول خود باشد. درجه سختی Classic هم پس از اینکه برای اولین بار بازی را به اتمام رساندید، باز خواهد شد.(برای باز کردن این حالت، درجه سختی اهمیتی ندارد) به جز تروفی‌های داستانی، همه تروفی‌ها از دست دادنی هستند. در کنار این موارد، باید یکسری کارها مثل جمع‌آوری 115 کالکتیبل، نوشیدن از هفت قهوه‌ساز‌ در Safehouse های مختلف و پیدا کردن تمامی اسلحه‌ها انجام دهید. بعد از اینکه برای اولین بار بازی را به پایان رساندید، حالت New Game+ در دسترس قرار می‌گیرد. در این حالت، تمامی اسلحه‌ها، کالکتیبل‌ها، آپگریدها و ... از دور اول بازی به اینجا منتقل می‌شوند، بنابراین، در این قسمت می‌توانید برای تروفی‌های  مربوط به آپگرید، Green Gel و Part جمع کنید. با این حال، این تجهیزات به Classic Mode منتقل نمی‌شوند و مجبور هستید همه چیز را از نقطه اول آغاز کنید. لازم به تذکر است که در New Game+، شما تنها می‌توانید بازی را با آن درجه‌سختی‌ای که به پایان رساندید، دوباره شروع کنید. مثلا اگر در دور اول بازی را با درجه‌سختی Nightmare به پایان رساندید، در New Game+ هم مجبور هستید با درجه‌سختی Nightmare شروع کنید.

عنوان : The Evil Within 2

درجه ی سختی برای گرفتن تروفی Platinium : سخت! کاور بازی the Evil within 2 برای ps4

تعداد کل Trophy ها : 52 عدد

تروفی آفلاین : 52 عدد

تروفی های آنلاین : ندارد

تروفی های مشکل ساز : ندارد

حداقل دفعات انجام بازی برای دریافت پلاتینیوم : بیشتر از 3 مرتبه

زمان مورد نیاز برای دریافت تمام Trophy ها : بالای 30 ساعت (این مورد بیشتر به توانایی‌های شما در Classic Mode بستگی دارد)

تروفی‌های از دست دادنی: همه تروفی‌ها، به جز تروفی‎‌های داستانی و اتوماتیک (از آنجایی که بازی Chapter Select ندارد، همه تروفی‌ها از دست دادنی هستند)

آیا درجه سختی تاثیری بر تروفی‌ها دارد؟ بله؛ شما باید بازی را یکبار در درجه سختی Classic به اتمام برسانید.


استراتژی گرفتن تمام تروفی‌های بازی The Evil Within 2

قدم اول: تمام کردن بازی با درجه‌سختی Nightmare، جمع‌آوری تمامی کالکتیبل‌ها و اسلحه‌ها، تروفی‌های چپترهای خاص و تروفی‌های مربوط به مبارزات

در دور اول باید بازی را با درجه‌سختی Nightmare (یا همان Hard) به پایان برسانید. علت این کار هم مربوط به اسلحه brass knuckles می‌شود، چرا که برای دریافت این اسلحه می‌بایست بازی را بر روی Nightmare یا Classic Mode به پایان برسانید. جدای از این، از آنجایی که در این درجه سختی مهمات کمتر است و مجبور هستید تا آن‌ها را مدیریت کنید، می‌توان این مرحله را یک دور تمرینی برای Classic Mode در نظر گرفت.

همه تروفی‌ها (به جز تروفی‌های داستانی) در این بازی از دست دادنی هستند. اما از آنجایی که باید بخش داستانی را برای چندین بار به اتمام برسانید، از دست دادن بعضی از آن‌ها چندان ناراحت‌کننده نیست و لازم نیست که نگران باشید. در این بخش فقط باید تمرکز خود را بر روی جمع‌آوری کالکتیبل‌ها و اسلحه‌ها بگذارید. با این حال اگر باز هم چیزی را از دست دادید، می‌توانید در New Game + به سراغ آن‌ها بروید. همانطور که قبلا گفتم، در New Game + تمامی کالکتیبل‌ها، اسلحه‌ها و ... از دور اول همراه شما خواهند بود.

دو تروفی زیر، تروفی‌هایی هستند که اکثر بازیکنان آن‌ها را از دست می‌دهند و دلیل آن هم این است که باید مراحل آن‌ها را در چند چپتر مختلف دنبال کنید تا بالاخره بتوانید آن‌ها را دریافت کنید.

  • تروفی Sykes Out (از چپتر 7 تا 13. برای این تروفی باید تمامی کوئست‌های فرعی چپتر 7 را انجام دهید تا اینکه بتوانید در چپتر 13 آخرین کوئست Sykes را به پایان برسانید.
  • تروفی I’ll Take You Down Myself (از چپتر 11 تا 14)

از آنجایی که بازی Chapter Select ندارد، اگر این دو تروفی را از دست دادید، مجبور هستید در New Game + به سراغشان بروید.

قدم دوم: New Game +، آپگرید کردن همه اسلحه‌ها و خریدن تمامی Skill ها

خوشبختانه در New Game + به وفورGreen Gel  و Weapon Part یافت می‌شود و می‌توانید به راحتی آپگرید کنید. برای جمع‌آوری این دو سعی کنید همه دشمنان را بکشید و تمامی مناطق را به دقت بگردید. برای دریافت تروفی‌های Stick it in My Veins و They Never Even Stood A Chance مجبور هستید همه اسلحه‌ها را آپگرید کنید و تمامی Skills ها را خریداری کنید.

قدم سوم: درجه‌سختی Classic Mode (یا همان Akumu)

همانطور که بالاتر گفته شد، این درجه سختی پس از اینکه بازی را برای بار اول به پایان رساندید، باز خواهد شد و در کلِ بازی تنها می‍‌توانید 7 بار بصورت دستی سیو کنید. از آنجایی که محیط‌های بازی نسبت به نسخه اول بزرگتر شده‌اند و تعداد باس‌ها هم نیز کمتر شده است، دریافت تروفی آسان‌تر از قبل است.

کمبود مهمات، چالش‌بر‌انگیزترین موضوع در این بخش از بازی است. به همین خاطر تا جایی که ممکن است سعی کنید دشمنان را بصورت مخفی‌کاری (Sneak Kill) بکشید. از طرفی هم اگر می‌خواهید لوت جمع‌آوری کنید، مجبور هستید دشمنان را بکشید، پس بیشتر از هر چیزی روی مخفی‌ کار کردن تمرکز کنید.

از آن‌جایی که بازی 17 چپتر دارد، سعی کنید پس از تمام کردن 2 یا 3 چپتر بصورت دستی بازی را سیو کنید تا مشکلی پیش نیاید. همچنین قبل از مراحل دشوار یا باس‌فایت‌ها، حتما بازی را سیو کنید، چرا که ممکن است مجبور شوید به علت سختی زیاد دوباره به عقب برگردید و مهمات بیشتری جمع‌آوری کنید.


01 Learn to SurviveLearn to SurviveBazimag Trophy guide Platinum

 

پس از دریافت تمامی تروفی‌ها، این تروفی آزاد خواهد شد.


02 RookieRookie Bazimag Trophy guide Bronze

 

درجه‌سختی Casual از همان ابتدای بازی در دسترس است. با تمام کردن بخش داستانی بر روی درجه‌سختی Casual این تروفی را دریافت خواهید کرد.


03 SurvivorSurvivorBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

درجه‌سختی Survival از همان ابتدای بازی در دسترس است. با تمام کردن بخش داستانی بر روی درجه‌سختی Survival این تروفی را دریافت خواهید کرد.


04 Against All OddsAgainst All Odds Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

درجه‌سختی Nightmare از همان ابتدای بازی در دسترس است. با تمام کردن بخش داستانی بر روی درجه‌سختی Nightmare این تروفی را دریافت خواهید کرد.


05 You Asked For It AgainYou Asked For It… AgainBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Gold Medal

 

درجه‌سختی Classic Mode پس از تمام کردن بازی برای اولین بار (درجه‌سختی اهمیتی ندارد) در دسترس قرار می‌گیرد. اگر نسخه قبلی را تجربه کرده باشید، احتمالا با حالت Akumu آَشنایی دارد. Classic Mode هم دقیقا مشابه Akumu است و تنها در این نسخه نام دیگری دارد.

در این درجه سختی، شما در کل بازی تنها می‌توانید 7 بار سیو کنید و هیچکدام از آپگریدها (سلاح‌ها) قابل خریداری نیست.


06 Welcome to UnionWelcome to Union Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


07 TakenTakenBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


08 Not Running This TimeNot Running This Time Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

این تروفی را می‌توانید در ابتدای چپتر پنجم و با کشتن باس Guardian دریافت کنید.  توجه داشته باشید که اگر به سراغ ماموریت «Sometimes Fighting Isn’t» بروید، تروفی را از دست خواهید داد. به هر حال در صورت از دست دادن تروفی، می‌توانید سیو خود را دوباره بارگذاری کنید و تروفی را دریافت کنید.


09 The Team PsychologistThe Team PsychologistBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


10 Premature FinalePremature Finale Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


11 Another AllyAnother AllyBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


12 Crossing to the Other SideCrossing to the Other Side Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


13 Spiritual AwakeningSpiritual AwakeningBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


14 Fire Walk With MeFire Walk With Me Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


15 Overcome the PastOvercome the PastBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


16 Everything Comes Crumbling DownEverything Comes Crumbling Down Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


17 Unfortunate ConsequenceUnfortunate ConsequenceBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

تروفی داستانی است و آن را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد.


18 Backup Aint ComingBackup Ain’t Coming Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

چپتر 3

این ماموریت فرعی را می‌توانید در خانه O’Neal (اوایل چپتر سوم) فعال کنید. تنها کافیست در هنگام صحبت کردن با او، گزینه «?Supplies» را انتخاب کنید تا این ماموریت را دریافت نمایید. پس از آن، مکان ماموریت بر روی نقشه مشخص خواهد شد و شما تنها وظیفه دارید تا سیگنال‌های رادیویی را بررسی کنید. پس از اتمام ماموریت، نزد O’Neal بازگردید تا این تروفی را آزاد کنید.


19 Sykes OutSykes OutBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

چپتر 7 تا 13

در قدم اول، باید دو ماموریت‌ فرعی چپتر هفتم را کامل کنید. این ماموریت‌ها «Out in the Open» و «Getting Back Online» نام دارند و از طریق صحبت کردن با Sykes می‌توانید آن‌ها را فعال کنید.

پس از کامل کردن این دو کوئست، در اوایل چپتر 13، ماموریت «The Last Step» فعال می‌شود. پس از کامل کردن این کوئست، تروفی را دریافت خواهید کرد.


20 Finally FreeFinally Free Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

برای این تروفی لازم است هر چهار Anima Event را کامل کنید. زیاد نگران این تروفی نباشید، چرا که اگر قصد جمع کردن کالکتیبل‌ها را داشته باشید، این تروفی را بصورت اتوماتیک دریافت خواهید کرد. به هر حال برای باز کردن تروفی، لازم است چهار کالکتیبل زیر را جمع‌آوری کنید:

Slide #2 – چپتر 3

File #12 – چپتر 3

Residual Memory #12 – چپتر 7

File #32 – چپتر 11

پس از جمع کردن این چهار کالکتیبل، وارد توهمات سباستین می‌شوید. بعد از کامل کردن ماموریت، این تروفی را دریافت خواهید کرد.


21 You Got Red in YouYou Got Red in YouBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

Red Gel ها را تنها می‌توانید در بعضی مکان‌های خاص مثل SafeHouse چپتر چهار (اواخر چپتر) پیدا کنید. این نوع از ژل ها معمولا برای بازی کردن اسکیل‌های رده بالایی استفاده می‌شود.

وارد آینه شوید، روی صندلی مخصوص آپگرید بنشینید و چند اسکیل بخرید. در درخت مهارت بازی، یکسری دایره کوچک وجود دارد که برای بازی کردن آن‌ها، باید از Red Gel استفاده کنید. یکی از آن‌ها را باز کنید تا تروفی را دریافت کنید.


22 Stick it in My VeinsStick it in My Veins Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

این تروفی را تنها می‌توانید در New Game + دریافت کنید که لازمه آن، فارم هزاران Green Gel است. خوشبختانه Green Gel به وفور در بازی یافت می‌شود و با کشتن دشمنان می‌توانید مقدار زیادی از آن‌ها را بدست آورید.

همچنین توجه داشته باشید که در کنار Green Gel، به Red Gel ها هم برای برخی اسکیل‌ها نیاز دارید، پس باید تمام مناطق را خیلی خوب بگردید.


23 Making Things a Little EasierMaking Things a Little EasierBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

High-Grade Parts ها را می‌توانید در برخی از مناطق خاص یا Safe House ها جمع‌آوری کنید. به سراغ میزکار (Workbench) خود بروید و دو آپگرید اول یکی از سلاح‌های خود را خریداری کنید و پس از آن، از High-Grade Parts استفاده کنید تا این تروفی را دریافت کنید.


24 Now Youre Playing with PowerNow You’re Playing with Power Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

برای آپگرید کردن یک سلاح تا لول 3 تنها لازم است از یک High-Grade Part استفاده کنید. توجه داشته باشید که خریدن یک یک آپگریدها برای این تروفی لازم نیست. فقط به میزکار خود بروید و از High-Grade Parts استفاده کنید تا این تروفی را دریافت نمایید.


25 A Little Extra Kick to itA Little Extra Kick to itBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

این تروفی را می‌توانید همزمان با تروفی «Smoke Assassin» دریافت کنید. (برای این تروفی لازم است تیرهای Smoke تیرکمان خود را تا آخر اپگرید کنید)

The Warden Crossbow را در چپتر سوم بازی بدست می‌آورید. (برای اطلاع از محل دقیق این اسلحه، به تروفی «Good to See You Again» مراجعه کنید)

پس از پیدا کردن The Warden Crossbow، می‌توانید همه تیرهای آن را آپگرید کنید. The Warden Crossbow دارای چهار نوع تیر مختلف (Smoke, Shock, Explosive, Harpoon) است. تیرهای Harpoon، ارزانترین تیر موجود برای آپگرید کردن است و برای فول آپگرید کردن آن به 1120 پارت و 2 عدد High-Grade Parts نیاز دارید. با این حال، برای دریافت تروفی Smoke Assassin باید تیرهای Smoke را فول‌آپگرید کنید. پس بهتر است که پارت‌های خود را الکی خرج نکنید و ابتدا تیرهای Smoke را ارتقا دهید.


26 They Never Even Stood A ChanceThey Never Even Stood A Chance Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

برای دریافت این تروفی باید به سراغ بخش New Game + بروید و تعداد زیادی پارت و High-Grade Parts جمع‌آوری کنید. پارت‌ها مکان مشخصی ندارند و تنها باید تمامی مناطق را به دقت بگردید تا بتوانید تعداد زیادی از آن‌ها را بدست آورید.

در بخش New Game + تمامی آپگریدهای دور اول بازی، همراه شما خواهد بود و از چپتر دوم دوباره تمام تجهیزات و اسلحه‌های خود را دریافت می‌کنید.


 27 DIYDIYBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

این تروفی را به راحتی می‌توانید در Safehouse چپتر سوم دریافت کنید. تنها کافیست به Workbench بروید و یک تیر Handgun بسازید تا تروفی را آزاد کنید! منابع ساخت وسایل مثل Gun Powder یا Fuse را می‌توانید از جسد دشمنان یا گشتن در دنیای بازی بدست آورید.


28 HandymanHandyman Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

این تروفی را تنها می‌توانید در New Game + دریافت کنید. (زیرا در دور اول بازی نمی‌توانید تیرهای اسلحه Magnum را بسازید) جدای از این، باید اسلحه‌های Shotgun, Sniper Rifle, Assault Rifle و Flamethrower را پیدا کنید و تیر مخصوص هر کدام را بسازید. پس اول هر چیزی وظیفه دارید تا تمامی سلاح‌ها را پیدا کنید و پس از آن، در New Game + تمامی وسایل را حداقل یکبار بسازید. (انواع مختلف‌تیرها، آیتم‌های سلامتی و تیرهای The Warden Crossbow)

لیست اسلحه‌هایی که باید تیر آن‌ها را بسازید:

Handgun

Shotgun

Sniper Rifle

Assault Rifle

Flamethrower

Magnum

تیرهای The Warden Crossbow:

Shock Bolt

Smoke Bolt

Explosive Bolt

Harpoon Bolt

Freeze Bolt

آیتم‌های سلامتی:

Medical Syringe

Medical Kit


29 Echoes Within STEMEchoes Within STEMBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

برای دیدن ویدیو کامل کالکتیبل‌های بازی، به تروفی «Chatting With Kidman» مراجعه کنید.


30 Doing Some DetectingDoing Some Detecting Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

برای دیدن ویدیو کامل کالکتیبل‌های بازی، به تروفی «Chatting With Kidman» مراجعه کنید.


31 Diligent ReaderDiligent ReaderBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

برای دیدن ویدیو کامل کالکتیبل‌های بازی، به تروفی «Chatting With Kidman» مراجعه کنید.


32 Half the StashHalf the Stash Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

برای دیدن ویدیو کامل کالکتیبل‌های بازی، به تروفی «Chatting With Kidman» مراجعه کنید.


33 LocksmithLocksmithBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

برای دیدن ویدیو کامل کالکتیبل‌های بازی، به تروفی «Chatting With Kidman» مراجعه کنید.


34 Good to See You AgainGood to See You Again Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

The Warden Crossbow را می‌توانید در منطقه جنوب غربی Union پیدا کنید. (چپترسوم یا چهارم) تنها لازم است به محض شروع شدن چپتر سوم، از Safe House خارج شوید و به سمت چپ بروید تا به یک وسیله‌نقلیه بزرگ برسید. در پشت این وسیله‌نقلیه می‌توانید تیرکمان را بردارید.

The Warden Crossbow را همچنین برای دریافت تروفی «Shock Therapy» نیاز دارید.


35 All in the FamilyAll in the FamilyBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

برای دیدن ویدیو کامل کالکتیبل‌های بازی، به تروفی «Chatting With Kidman» مراجعه کنید.


36 PowerhousePowerhouse Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

در کل 15 عدد سلاح مختلف در بازی وجود دارد که برای گرفتن این تروفی باید تمامی آن‌ها را جمع‌آوری کنید. افرادی که بازی را پیش‌خرید کرده بودند، یک اسلحه اضافی با نام «Burst Handgun» دریافت می‌کردند. برای این تروفی نیازی به این اسلحه ندارید. جدای از این، برای دریافت این تروفی می‌بایست بازی را بر روی درجه‌سختی Nightmare یا Classic به پایان برسانید، چرا که پس از اتمام بازی بر روی این حالت‌ها، اسلحه «Brass Knuckles» را بدست می‌آورید که برای دریافت این تروفی به آن نیاز خواهید داشت.

Semi Automatic Handgun

این اسلحه را بصورت خودکار در چپتر دوم دریافت می‌کنید و آن را از دست نمی‌دهید.

Survival Knife

همانند اسلحه قبلی، این اسلحه هم بصورت خودکار دریافت می‌کنید و آن را از دست نخواهید داد.

Warden Crossbow

در تروفی «Good to See You Again» توضیحات لازم داده شد.

Sniper Rifle

این اسلحه را می‌توانید در ابتدای چپتر سوم بدست آورید. به محض شروع شدن چپتر، از Safe House خارج شوید.  بزرگترین ساختمان را پیدا کنید. (در سمت چپ و کنار خیابان) از نردبان‌های ساختمان بالا بروید و پس از رسیدن به پشت بوم، Broken Sniper Rifle را بردارید. سپس به گوشه شمال-غربی نقشه بروید و «Sniper Rifle Parts» را بردارید. حالا تنها کاری که لازم است بکنید این است که به میزکار خود بروید و دو آیتم Broken Sniper Rifle و Sniper Rifle Parts را با هم ترکیب کنید تا این اسلحه را بدست آورید.

Laser-Sighted Handgun

در چپتر سوم به پارکینگ Auto Repair Shop (مغازه تعمیرات خودرو) بروید تا این اسلحه را بدست آورید. این سلاح تفاوتی خاصی با Handgun اول بازی ندارد و تنها شامل یک لیزر می‌شود که به نشونه‌گیری بهتر شما کمک می‌کند.

Sawed-Off Shotgun

این اسلحه را می‌توانید در اسلحه‌خانه چپتر سوم پیدا کنید. در حین انجام دادن ماموریت فرعی Rogue Signal (که از O’Neal گرفتید) به یک مغازه تعمیرات خودرو خواهید رفت. این مکان به شدت تاریک است و برای انجام دادن ماموریت و گوش کردن به Memory باید از رادیو خود استفاده کنید. با گوش دادن به این Memory متوجه می‌شوید که یک اسلحه‌خانه در زیر مغازه وجود دارد. سوئیچ را فشار تا جریان برق برقرار شود. (مکان سوئیچ دقیقا در جایی است که Memory را مشاهده کردید) حالا بروید و دریچه‌ای که در پایین بالابر هیدرولیکی قرار دارد را باز کنید. در این هنگام باید حواستان را جمع کنید چراکه به محض باز کردن دریچه یک زامبی به شما حمله‌ور می‌شود.

Revolver

برای گرفتن این تروفی باید هر چهار Anima Flashback را کامل کنید. همانطور که در تروفی «Finally Free» توضیح داده شد، این چهار رویداد را در مسیر جمع‌آوری کالکتیبل‌ها پیدا خواهید کرد. با کامل شدن هر چهارتای آن‌ها، این اسلحه که از نسخه اول هم همراه شما بود را بدست خواهید آورد.

Silenced Handgun

در حین انجام ماموریت فرعی «Getting Back Online» در چپتر هفتم، این اسلحه را بدست خواهید آورد.

Full Barreled Shotgun

این اسلحه را می‌توانید در چپترهای 7 و 11-13 بدست آورید. در منطقه Post Plus یک Safe House وجود دارد که در آن قفل است و برای وارد شدن به آن باید کلید در را پیدا کنید. ویدیو زیر را تماشا کنید تا مکان دقیق کلید را ببینید.

Double Barreled Shotgun

این اسلحه را در اواخر ماموریت فرعی The Last Step بدست می‌آورید. همانطور که بالاتر توضیح داده شد، برای دریافت این کوئست، باید تمامی ماموریت‌های فرعی چپتر هفتم بازی را کامل کنید. در اواخر این ماموریت و پس از اینکه Sykes وارد دستگاه شد، به داخل اتاق بروید. در گوشه اتاق یک صندوق وجود دارد، آن را باز کنید و اسلحه را بردارید.

Flamethrower

این اسلحه را می‌توانید در چپتر 11 پیدا کنید. پس از شکست دادن باس‌فایت Harbinger به کنار جسد او بروید و broken flamethrower را بردارید. برای تعمیر کردن این اسلحه، باید دو عدد دیگر Harbinger بکشید تا قطعات لازم را بدست آورید.

Assault Rifle

به محض شروع شدن چپتر 13 این اسلحه را روبروی خودتان می‌توانید ببینید. (در The Marrow: Facilities) اگر این اسلحه را از دست دادید، کلا بیخیال پلات کردن بازی شوید!

Magnum

وقتی برای اولین بار بخش داستانی را به اتمام رساندید، این اسلحه را دریافت خواهید کرد.

Brass Knuckles

با تمام کردن بخش داستانی بر روی درجه سختی Nightmare یا Classic Mode این اسلحه را دریافت خواهید کرد.


37 Chatting With KidmanChatting With Kidman Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

همانند نسخه قبلی، در این شماره هم با چندین نوع کالکتیبل مختلف سر و کار داریم و اگر قصد دارید تا تروقی پلاتینیوم را بدست آورید، باید تمامی آن‌ها را جمع‌آوری کنید. کلا 122 کالکتیبل در بازی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • 40 عدد فایل
  • 32 عدد کلید
  • 8 عدد وسیله اسرارآمیز (Mysterious Objects)
  • 11 عدد Photographic Slide
  • 24 عدد Residual Memories
  • نوشیدن از 7 قهوه‌ساز (Coffee Maker)

توجه داشته باشید از آنجایی که بازی Chapter Select ندارد، تمامی کالکتیبل‌ها از دست‌دادنی هستند، پس به دقت به ویدیو نگاه کنید و به ترتیب همه کالکتیبل‌ها را جمع‌آوری کنید. همچنین در منو Statistics می‌توانید تعداد کالکتیبل‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید را ببینید. البته در این بخش، بازی تنها تعداد کالکتیبل‌هایی که در طول بازی جمع کرده‌اید را نشان می‌دهد و چپتر به چپتر نیست. علاوه بر این، شما قادر هستید در بخش «Files Menu» نام دقیق فایل‌ها، Residual Memories و Photographic Slide هایی را که جمع کرده‌اید ببینید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بطور دقیق میفهمید کدام کالکتیبل را برداشته و یا کدام یک را از دست داده‌اید.

اگر قبل از رسیدن به چک‌پوینت کشته شدید، حتما برگردید و دوباره کالکتیبل‌ها را جمع کنید، چرا که هیچ‌کدام از آن‌ها بصورت خودکار ذخیره نمی‌شوند. در آخر باید گفت که اگر در دور اول بازی کالکتیبلی را از دست دادید، نگران نباشید، چرا که کالکتیبل‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید به New Game + منتقل می‌شوند و در دور دوم قادر هستید مواردی را که از دست‌داده‌اید، جمع کنید.


38 Caffeine AddictCaffeine Addict Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

قهوه‌سازها را می‌توانید در Safehouse های مختلف پیدا کنید و کلا هفت عدد از آن‌ها در بازی وجود دارد. هر Safe House دارای یک قهوه‌ساز است که به محض نوشیدن از آن، سلامتی خود را بازیابی خواهید کرد. اما آخرین Safe House در چپتر 13 وجود دارد که اختیاری است و ممکن است آن را از دست بدهید! برای فهمیدن مکان دقیق این Safe House به نقشه خود نگاه کنید.

پس از اینکه در این Safe House قهوه نوش جان کردید، تروفی را دریافت خواهید کرد.


39 Thinning Them OutThinning Them OutBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

این تروفی را بصورت اتوماتیک دریافت خواهید کرد و لازم نیست نگران آن باشید.


40 Clearing a PathClearing a Path Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

همانند تروفی قبلی، احتمالا این تروفی هم بصورت خودکار بدست می‌آورید. برای دریافت این تروفی باید بیشتر از 60 دشمن را در ماموریت‌های داستانی بکشید.


41 Smoke AssassinSmoke AssassinBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

برای انجام این کار، باید Smoke Bolt (یکی از انواع تیرهای Warden Crossbow) را تا آخرین درجه آپگرید کنید. این کار هزینه‌ بر است و برای آپگرید کردن آن‌ها باید از 1650 پارت و 2 عدد High-Grade Weapon Part استفاده کنید. به هر حال آپگرید تیرها را در New Game+  هم همراه خود خواهید داشت.

با آپگرید کامل Smoke Bolt، می‌توانید دودهای سمی ایجاد کنید که باعث کشته شدن دشمنان می‌شود. تنها لازم است یک گروه سه نفره از دشمنان را پیدا کنید و این تیرهای دود زا را به آن‌ها شلیک کنید.


42 Shock TherapyShock Therapy Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

اول از هر چیزی برای دریافت این تروفی لازم است تا The Warden Crossbow را بدست آورید که پیش‌تر مکان دقیق آن را بهتان گفتم. پس از برداشتن این اسلحه، یک کات‌سین کوتاه پخش می‌شود. پس از اتمام کات‌سین، دو تا از دشمنان داخل آب‌ها می‌روند، تنها لازم است تا به آبِ زیر پای آن‌ها یک تیر برقی شلیک کنید تا تروفی را دریافت نمایید! (به محض برداشتن تیرکمان، یک تیر برقی بصورت خودکار دریافت خواهید کرد) 


43 Wait For ItWait For It…Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

برای دریافت این تروفی، در ابتدا باید مهارت «Ambush» را از منو مخصوص Skill ها خریداری کنید. (زیرشاخه Stealth) حالا به یک گوشه بروید و کاور بگیرید تا یکی از دشمنان از جلو به سمت شما بیاید، حالا کافیست دکمه X  (دکمه A در XB1) را فشار دهید تا دشمن را بصورت مخفیانه بکشید. برای پرت کردن حواس دشمنان می‌توانید لحظه‌ای از کاور بیرون بیاید، چرخی بزنید و دوباره کاور بگیرید. فقط توجه داشته باشید که توسط دشمنان دیده نشوید، چرا که این حرکت را تنها در حالت مخفیانه می‌توانید انجام دهید.


44 Kick Shoot BurnKick, Shoot, Burn Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

در چپتر سوم و در قسمت شمالیه Safe House، یک محوطه را می‌توانید ببینید که چندین کامیون در آنجا وجود دارد که کمی جلوتر از آن‌ها، مقداری مواد نفتی بر روی زمین ریخته است. وارد آن منطقه شوید و حواس دشمنان را پرت کنید تا به دنبال شما بیایند. حالا کافی است تا به مواد نفتی روی زمین تیر بزنید تا آن‌ها بسوزند. باری جلوگیری از آتش گرفتن خودتان می‌توانید بر روی یکی از جعبه‌ها بپرید.


45 Bootable OffenseBootable OffenseBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

با هفت تیر خود دو بار به پای دشمنان شلیک کنید تا آن‌ها روی زمین بیفتند. نزدیک آن‌ها بشوید و دکمه X را بزنید تا پایتان را روی آن‌ها بکوبید. 15 بار این کار را انجام دهید تا این تروفی را دریافت کنید.

از آنجایی که در چپتر سوم اکثر دشمنان ضعیف هستند، بهترین مکان برای دریافت این تروفی همان چپتر سوم است.


46 I Am The NightI Am The Night Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

احتمالا این تروفی را بصورت خودکار دریافت خواهید کرد. تنها کافیست بصورت مخفیانه به پشت دشمنان نزدیک شوید و آن‌ها را بکشید تا تروفی را دریافت کنید. بهترین مکان برای این تروفی چپتر سوم است.


47 Sometimes Fighting Isnt the AnswerSometimes Fighting Isn’t the AnswerBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

در چپتر پنجم، دوباره با باس‌فایت Saw-Wielding ملاقات خواهید کرد. برای دریافت این تروفی تنها باید از دست این باس فرار کنید و به هیچ وجه با آن درگیر نشوید. به محض شروع شدن درگیری، به سمت چپت ساختمان بروید و تمام بشکه‌های نفتی‌ای که سر راهتان قرار دارد را نابود کنید تا راه باز شود. علاوه بر این، مواظب تله‌های سیمی سر راهتان هم باشید و تا حدامکان سعی کنید تمامشان را خنثی کنید. به محض وارد شدن به ساختمان، تروفی را دریافت خواهید کرد.


48 Death From AboveDeath From Above Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

بهترین مکان برای دریافت این تروفی چپتر نهم است. فقط یک لوستر پیدا کنید و منتظر باشید تا دو دشمن زیر آن قرار بگیرند. حالا تنها کافیست به لوستر تیر بزنید تا دشمنان بسوزند و تروفی را دریافت کنید!


49 No More Playing With FireNo More Playing With FireBazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

این تروفی را می‌توانید هنگام مبارزه با باس چپتر 11 بدست آورید. فقط کافیست به مخزن پشت سر باس‌فایت تیر بزنید تا منفجر شود و نتواند از Flamethrower استفاده کند. استفاده از تیرهای یخی (The Warden Crossbow) کار شما را تا حد زیادی راحت می‌کند.


50 Melancholy MemoriesMelancholy Memories Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

در چپتر 12 به خانه خود برمیگردید و با مشاهده یک کات‌سین کوتاه، از تخت بلند می‌شوید. برای این تروفی باید سه آبجکت موجود را پیدا کنید که دوتای آن‌ها طبقه بالا و دیگری طبقه پایین قرار دارند. تنها کافیست با نزدیک شدن به این آبجکت‌ها دکمه X را فشار دهید تا سباستین آن‌ها را بررسی کند.

توجه کنید که فقط بعد از دریافت تروفی به سراغ نامه روی میز بروید.


 51 Ill Take You Down MyselfI’ll Take You Down Myself Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Silver Medal

 

مراحل این تروفی را باید از چپتر 11 تا 14 دنبال کنید. احتمال از دست دادن این تروفی به شدت بالاست، پس مراحل زیر را به دقت بخوانید، چرا که انجام ندادن یکی از آن‌ها باعث می‌شود تروفی را از دست بدهید.

قدم اول – چپتر 11: بعد از شکست دادن باس‌فایت، Broken Flamethrower را از کنار جسد او بردارید.

قدم دوم – چپتر 13: همانطور که می‌دانید، Broken Flamethrower غیرقابل استفاده است و برای تعمیر کردن آن به دو عدد مخزن سوخت نیاز دارید. این مخازن سوخت را می‌توانید با کشتن Harbingerها (نوعی خاص از دشمنان) بدست آورید. این نوع دشمنان را می‌توانید در طول چپتر 13 مشاهده کنید. از آنجایی که کشتن آن‌ها کمی چالش‌برانگیزتر از دشمنان معمولی است، پس سعی کنید در ابتدا بصورت مخفیانه و با چاقو به آن‌ها ضربه بزنید. (این کار دمیج زیادی به آن‌ها وارد می‌کند) حالا تنها کافیست از دشمنان فاصله بگیرید و با Sniper Rifle به سر آن‌ها شلیک کنید. چندین بار این کار را تکرار کنید تا بالاخره کشته شوند. بعد از اینکه آن‌ها را بصورت کامل کشتید، به بالای جسدشان بروید و مخازن سوخت را بردارید.

قدم سوم – چپتر 13: به میزکار (Workbench) خود بروید و Fuel Tank و Broken Flamethrower را با هم ترکیب کنید تا اسلحه تعمیر شود.

قدم چهارم – چپتر 14: تا چپتر 14 بازی را ادامه دهید. در این چپتر، با باس‌فایت Laura (از نسخه اول) برخورد می‌کنید. حالا باید با Flamethrower آن را بکشید. فقط مطمئن باشید که سوخت کافی را برای کشتن او داشته باشید. حدودا 80 مخزن سوخت برای کشتن او کافی است.


52 That Cinematic FeelThat Cinematic Feel…Bazimag Horizon Zero Dawn Trophy guide Bronze Medal

 

وقتی برای اولین بار بازی را به اتمام رساندید (درجه‌سختی اهمیتی ندارد)، گزینه Letterbox در تنظیمات بازی فعال می‌شود. برای فعال‌سازی این قابلیت مسیر زیر را دنبال کنید:

Options – HUD Display Settings – General – Letterbox – SHOW

حالا فقط کافیست New Game را بزنید و وارد بازی شوید تا تروفی را دریافت کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.