نویسنده: سینا چهارشنبه، 03 آذر 1400
ساعت 10:12

بررسی محتوای جدید بازی Tails of Iron با نام Bloody Whiskers

5 از 5

بازی Tails of Iron یکی از سوپرایزهای جذاب سال جاری بود که با استفاده از سبک بصری چشم‌نواز و گیم‌پلی چالش برانگیز، موقعیت‌های هیجان انگیزی را برای مخاطب به ارمغان آورد. در حالی که کمتر از دو ماه از عرضۀ موفقیت‌آمیز و بدون ایراد این عنوان می‌گذرد، اعضای تیم Odd Bug Studio دست به کار شده و با ارائۀ محتوای قابل دریافتی کاملاً مجانی، ماجراهای موش قهرمان داستان را گسترش داده‌اند.

 bloody Whiskers 3

داستان این محتوای جدید که Bloody Whiskers نام دارد، دقیقاً از پایان ماجرای اصلی آغاز می‌شود؛ Redgi که در روایت اصلی مصائب فراوانی را برای بیرون راندن وزغ‌ها از سرزمین‌ آبا و اجدادی خود متحمل شد و با سفر به قلمرو این دشمنان مخوف، یک بار و برای همیشه موش‌ها را از شر حملات بی امان آن‌ها نجات داد و در این راه متحدان مهمی را هم از دست داد، حالا به طور رسمی به جای پدر فقید خود به مقام پادشاهی دست پیدا کرده اما ظاهراً شکست دادن دشمنی که چندین و چند نسل مشغول قتل عام موش‌ها بودند برای پذیرفته شدن «رِجی» توسط تمام متحدان حکومت کافی نیست و به این ترتیب مخاطب باید در قالب یک ماجراجویی کوتاه به این پادشاه تازه کار کمک کند تا توانایی‌های خودش را به همگان اثبات کند.

از منظر داستانی، اتفاق بزرگی را در DLC جدید شاهد نیستیم بلکه تعدادی از فرماندهان و متحدان قلمرو موش‌ها در قالب تورنمنتی دوستانه، رجی را به مبارزه می‌طلبند که البته این دوستانه بودن فقط از این بابت است که در پایان مبارزه برخلاف باس فایت‌هایی که در نسخۀ اصلی تجربه کردیم، نیازی به کشتن رقبا نیست وگرنه از نظر چالشی که این مبارزات به همراه دارند، با تعدادی از سخت‌ترین نبردهای زندگی نه چندان طولانی رجی رو به رو هستیم. با به پایان رساندن این تورنمنت هم کلیدی برای دسترسی به اتاق پدر رجی در اختیار بازیکن گذاشته می‌شود که در نسخۀ اصلی قفل بود و هیچ راهی برای ورود به این اتاق برای کشف اسرار آن وجود نداشت. King Rattus با وجود اینکه مبارزی بزرگ و پادشاهی عادل بود اما در زمان حیات خود تعدادی راز تاریک را از چشم همه پنهان کرده بود که با مرگ او یکی یکی توسط رجی کشف شده و البته به شکلی نهایی بر روی آن‌ها سرپوش گذاشته می‌شود تا یاد و خاطرۀ شاه فقید در ذهن موش‌ها مخدوش نشود.

 bloody Whiskers 3

از نظر پایه‌ای چیز تازه‌ای به بخش گیم‌پلی اضافه نشده و کماکان باید با انتخاب ترکیب مناسبی از زره‌ها و سلاح‌ها، خودتان را آمادۀ نبردهای نفس‌گیرِ اضافه شده کنید. ترکیب ابزار مورد استفاده بر اساس وزنی که دارند، میزان چابکی رجی را تعیین می‌کنند و در انتخاب اینکه یک موش تند و تیز با زرهی سبک باشید یا اینکه با سلاح‌های بزرگ و زرهی چند لایه تبدیل به یک غول آسیب ناپذیر شوید، کاملاً آزاد هستید. در قالب تورنمنت جدید، چهار رقیب قدرتمند بر سر راهتان قرار می‌گیرند که هر کدام سبک مبارزه و حملات مختص به خود را دارند و هر چند می‌توان همگی آن‌ها را با استراتژی یکسان و شکستی چند باره از پیش رو برداشت اما با تغییر ابزار بعد از یک تجربۀ ناموفق به ابزاری که برای شکست هر رقیب مفیدتر هستند، می‌توانید تجربۀ Bloody Whiskers را برای خودتان خوشایندتر کرده و احساس کنید که یک مبارز کار کشته هستید.

در کنار بخش داستانی کوتاه اضافه شده، تعدادی اسکین جدید برای ابزار رجی در دسترس قرار گرفته که با توجه به اینکه تمامی آن‌ها در صورت استفاده به طور کامل مدلسازی شده‌اند و در صورت انتخاب قابل مشاهده هستند، یک سطح اضافه‌تر از محتوای کاملاً مجانی را شاهد هستیم که ارزش بازی اصلی را بالاتر برده است. امکان جدید آخر هم دو درجۀ سختی جدید است که اولی با نام Fairy Tail برای آن دسته از مخاطبان که دنبال کردن داستان را به چالش مبارزات ترجیح می‎‌دهند در کار گنجانده شده و مورد دوم که Bloody Whiskers نام دارد برای آن‌هایی است که حالت پایه‌ای بازی را به اندازۀ کافی سخت نمی‌دادند و علاقه دارند که در تجربۀ دوم با دشمنانی قدرتمندتر رو به رو شوند که از کوچکترین اشتباه مخاطب استفاده کرده و رجی را به عالم دیگر می‌فرستند.

 bloody Whiskers 3

در رابطه با بخش‌های سمعی و بصری هم ویژگی قابل ذکر تازه‌ای اضافه نشده که نیاز باشد تا چیزی به حرف‌های موجود در بررسی اصلی اضافه شود به جز اینکه برای معرفی شخصیت‌های جدید، باز هم از Doug Cockle به عنوان راوی استفاده شده تا حس دنباله‌دار بودن داستان حفظ شود. در مجموع و با وجود اینکه در قالب Bloody Whiskers با روایتی چندان طولانی طرف نیستیم اما به لطف مجانی بودن آن و البته کیفیت بالای موارد جدید، با یک محتوای قابل دانلود قوی طرف هستیم که ارزش بازی اصلی را بالاتر برده و ما را نسبت به آیندۀ این استودیوی مستقل و تازه کار، خوشبین‌تر از قبل کرده است.

 

دسترسی پیش از موعد به محتوای اضافی بازی Tails of Iron توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است. 

سینا | مقالات | 24/11/2021
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.