نویسنده: Matin سه شنبه، 02 آبان 1402
ساعت 10:25

در آینده، Assassin's Creed باید سبک Hitman را امتحان کند!

0 از 5

تاکنون عناوین فرنچایز Assassin's Creed بر روی ژانرهای مختلفی تمرکز کرده‌اند، اما پس از Mirage، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کمپانی Ubisoft بالاخره به سراغ سبک Hitman برود.

فرنچایز Assassin's Creed در هر یک از عنوان جدید با استفاده از عناصر متفاوت، از مناظر ژانر نقش آفرینی گرفته تا داستان‌های تاریخی، وجهه جدیدی از خود را به نمایش می‌گذارد.

کمپانی Ubisoft باید در نظر داشته باشد که سبک قاتلی فرنچایز موفق Hitman، که بسیار مورد توجه طرفداران بوده است را به فرنچایز Assassin’s Creed بیاورد.

فرنچایز Assassin's Creed باید مفهوم این سندباکس را بپذیرد و به بازیکنان اجازه دهد تا با انتخاب آزادانه نحوه انجام ماموریت‌ها و تعامل با محیط، کنترل بیشتری بر تجربه خود داشته باشند.

فرنچایز Assassin's Creed در چند عنوان اخیر، کمی تغییر و تحول داشته است. در ابتدا، بازی Origins این فرنچایز را به چشم انداز ژانر نقش آفرینی برد، که به طور قابل توجهی موفقیت آمیز بود. سپس، بازی Odyssey تمرکز را از Hidden Ones گرفت تا داستانی مبتنی بر تاریخ را روایت کند، در حالی که بازی Valhalla به بازیکنان یک حماسه عظیم وایکینگی را برای کاوش ارائه می‌دهد. اکنون Assassin's Creed Mirage با چند تغییر جدید این فرنچایز را به ریشه‌های اصلی خود بازگردانده است و به نظر می‌رسد طرفداران از این ترکیب بسیار راضی‌اند.

پس از Assassin's Creed Mirage، ممکن است زمان استفاده از سبک متنوع دیگری فرا رسیده باشد. در حالی که شایعه شده است که عناوین AC Red و Hexe مدل نقش آفرینی سه بازی اخیر را ادامه خواهند داد، کمپانی Ubisoft باید واقعاً ایجاد تنوع را حتی بیشتر از این هم در نظر بگیرد. این استودیو به جای اینکه با استفاده از عناصری که می‌داند موفق است، مسیری ایمن را پیش بگیرد، باید در نهایت به بازیکنان آن سندباکس ترور را که در آرزوی آن بودند، بدهد. اگر فرنچایز Hitman بتواند در انجام این کار تا این حد موفق باشد، پس ظاهراً دلیلی وجود ندارد که Assassin's Creed نتواند از این مسیر پیروی کند.

فرنچایز Assassin's Creed باید از این سندباکس پیروی کند

2

عنوان Assassin's Creed Mirage یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی در محیط بیابان است

تمرکز فرنچایز Assassin's Creed همیشه بر کاوش در تاریخ برای حفظ شهرهای نمادین در برابر نفوذ Templarها بوده است. این رویکرد، نیروی محرکه فرنچایز از زمان شروع آن بوده است و احتمالاً به این زودی تغییر نخواهد کرد. با این حال، بازی‌های ویدئویی این فرنچایز تاکنون به اندازه کافی از این مفهوم استفاده کرده‌اند. کمپانی Ubisoft به جای پذیرش کامل آنچه که این فرنچایز می‌تواند ارائه دهد، در حوزه اکشن - ماجراجویی یا نقش آفرینی باقی مانده است و این رویکرد باید تغییر کند.

به نظر می‌رسد که ریبوت سه گانه Hitman خواسته‌های طرفداران را برآورده کرده و به آن‌ها یک سندباکس واقعی داده است. در این ریبوت، بازیکنان در ماموریت‌های مختلف ترور قرار می‌گیرند و به آن‌ها اختیار داده می‌شود تا وظایف خود را هر طور که مناسب می‌دانند انجام دهند. آن‌ها می‌توانند دشمن خود را از راه دور به قتل برسانند، به آن‌ها نزدیک شوند، محیط را دستکاری کنند تا هدف خود را بکشند، و یا تلاش کنند تا دشمنان خود را از طریق روش‌های غیر متعارف بکشند. این رویکرد منجر به تجربه‌ای خارق العاده شد که تنها با نسخه‌های بعدی بیشتر گسترش یافت.

فرنچایز Hitman به مخاطبان نشان داد که یک سندباکس قاتل چگونه می‌تواند باشد، و اکنون زمان مناسبی برای Assassin's Creed است تا از این رویکرد پیروی کند. در حالی که این فرنچایز به بازیکنان کنترلی بر نحوه به قتل رساندن اهداف و حرکت در ماموریت‌ها داده است، اکثریت این فعالیت‌ها بسیار ساختار یافته است. این بازی ویدئویی ممکن است انتخاب‌هایی را به بازیکنان ارائه دهد؛ با این حال، این انتخاب‌ها اغلب محدود هستند. این روش به بازیکنان احساس گیم پلی آزاد را می‌دهد، حتی اگر اغلب مجبور شوند بین چند گزینه یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این، بیشتر جهان‌های باز Assassin's Creed فاقد تعاملات معنی‌دار هستند، بنابراین بازیکنان واقعاً نمی‌توانند از محیط به نفع خود خارج از ساختمان‌های مقیاس شده استفاده کنند.

یک بازی ویدئویی از فرنچایز Assassin's Creed که از مدل فرنچایز Hitman پیروی می‌کند به نظر باید کاملاً موفقیت آمیز باشد. بازیکنان باید به یک شهر تاریخی دقیق و جالب وارد شوند، اهدافشان به آن‌ها توضیح داده شود، و سپس باید این آزادی را داشته باشند که هدف‌هایشان را به هر نحوی که صلاح می‌دانند به قتل برسانند. شاید بازیکنان بخواهند مسیری قدیمی را طی کنند، و لوستری روی هدف خود بیندازند، ازدحامی در جمعیت ایجاد کنند و یا دوست داشته باشند از مقداری سم استفاده کنند. این بازی ویدئویی فرضی باید به آن‌ها اجازه دهد همه این کارها را انجام دهند؛ و اگر این بازی ویدئویی چنین رویکردی را پیش بگیرد، واقعاً احساس می‌شود که بازیکنان بر عملیات تروری که در این عنوان تجربه می‌کنند کنترل کاملی دارند.

به نظر می‌رسد که فرنچایز Assassin's Creed به زودی به ژانر نقش آفرینی باز خواهد گشت که می‌تواند منجر به خلق بازی‌های ویدئویی عالی شود، اما اگر کمپانی Ubisoft یک بار دیگر این فرنچایز را متحول کند، می‌تواند موفقیت بیشتری کسب کند. بعد از Mirage، به نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای کشف یک مفهوم کاملاً جدید در این فرنچایز باشد، و Hitman انتخابی عالی به نظر می‌رسد. امیدواریم این کمپانی علاقه مند به چنین ریسکی باشد، زیرا این تحول می‌تواند آینده این فرنچایز را بسیار تغییر دهد.

بازی ویدئویی Assassin's Creed Mirage بر روی پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X در دسترس است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 24/10/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.