نویسنده: Matin یکشنبه، 07 آبان 1402
ساعت 17:47

ویژگی‌های مدل‌های جدید PlayStation 5

1 از 5

پس از سال‌ها انتظار برای یک PS5 باریک‌تر، کمپانی Sony دو کنسول جدید را معرفی کرده است که فرم بهتر و همچنین ویژگی‌های دیگری را ارائه می‌دهند.

نسخه باریک PS5 (مدل PlayStation 5 Slim) به زودی عرضه می‌شود که طراحی فشرده‌تر و شیک‌تری را در مقایسه با مدل اصلی ارائه می‌دهد و قرار دادن آن در محیط مختص تجهیزات بازی ویدئویی را آسان‌تر می‌کند.

کمپانی Sony با ارتقای فضای ذخیره سازی مدل‌های باریک به 1 ترابایت، به مشکل ظرفیت ذخیره سازی محدود در PS5 اصلی نیز رسیدگی می‌کند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به فضای ذخیره سازی اضافی، بازی‌های ویدئویی بیشتری را در کنسول خود نگه دارند.

بازیکنانی که نسخه دیجیتال PS5 را انتخاب می‌کنند، می‌توانند یک درایو دیسک قابل اتصال بخرند، که به آن‌ها این توانایی را می‌دهد تا بدون نیاز به خرید یک کنسول جدید، هم از رسانه‌های دیجیتال و هم رسانه‌های فیزیکی بهره ببرند.

کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X/S به سرعت به سومین سال عمر خود نزدیک می‌شوند. آنچه زمانی سخت افزار نسل بعدی بود، اکنون نسل فعلی است و طبق سنت کنسول‌های مدرن، نسخه باریک PS5 به زودی در قفسه‌های فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد. بسیاری از طرفداران جدیدترین کنسول بازی Sony، از زمانی که این سیستم معرفی شد، امیدوار به رو به رویی با یک مدل اصلاح شده از PS5 بودند، زیرا فرم و ظاهر فعلی آن کمی بیش از دست و پا گیر است. با این خبر غافلگیرکننده، احتمالاً مراکز تفریحی در سر تا سر جهان در عرض چند هفته آینده فضای آزاد بیشتری خواهند داشت، زیرا این کنسول طرفداران را به پای بازی ویدئویی خواهد کشید.

کنسول PS5 از زمان عرضه در اواخر سال 2020 ثابت کرده است که یک نیروگاه فنی است. از SSD سریع PS5 تا قابلیت‌های گرافیکی این کنسول، کمپانی Sony استاندارد جدیدی برای بازی‌های ویدئویی مدرن تعیین کرده است. با این حال، یکی از مشکلاتی که در طول سه سال گذشته وجود داشته است، سایز بالای PS5 بوده است. این کنسول نه تنها از نظر عرض و طول بسیار بزرگ است، بلکه شکل نامتعارف آن باعث می‌شود که برای قرارگیری در برخی از محیط‌های مختص تجهیزات بازی‌های ویدئویی مناسب نباشد. مدل‌های جدید PlayStation 5 به دنبال این هستند که این مشکل را یک بار برای همیشه برطرف کنند، در حالی که تعداد انگشت شماری ارتقاء دیگر نیز به نسخه اصلی این کنسول اضافه می‌کنند.

یک PS5 باریک‌تر

2

مدل‌های باریک PS5 و کنترلرهای آن‌ها

کمپانی Sony اعلام کرده است که حجم مدل‌های جدید PS5 بیش از 30 درصد کاهش یافته است و این تفاوت در تصاویر واضح است. مدل جدید و استاندارد PS5 کاملاً در تضاد با مدل فعلی است، زیرا تنها چیزی که در حال حاضر سایز آن را افزایش می‌دهد درایو دیسک است. محل قرارگیری این درایو دیسک کمی ناخوشایند است، اما باز هم تفاوت قابل توجهی بین این مدل جدید و نسخه اصلی وجود دارد. در نسخه دیجیتالی جدید PS5 این تغییرات واضح‌تر هستند، زیرا این کنسول تقریباً به نازکی نسخه باریک PS4 به نظر می‌رسد. اگر بازیکنان آمادگی حذف نسخه‌های فیزیکی بازی‌های ویدئویی خود را داشته باشند، به نظر می‌رسد که کنسول بسیار شیکی را در عوض دریافت خواهند کرد.

درایو دیسک قابل اتصال نسخه دیجیتال جدید PS5

3

نحوه قرارگیری درایو دیسک قابل اتصال در PS5 باریک

تصمیم گیری به همیشه خریدن بازی‌های ویدئویی دیجیتالی انتخاب آسانی نیست و کمپانی Sony به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در صورت خرید مدل جدید PS5 Digital Edition نظر خود را تغییر دهند. همراه با این مدل‌های جدید PS5، کمپانی Sony یک درایو دیسک قابل اتصال برای PS5 ارائه می‌دهد که می‌تواند به راحتی به نسخه دیجیتال PS5 اضافه شود. به این ترتیب، اگر بازیکنان نیاز به بازگشت به رسانه‌های فیزیکی، اعم از بازی ویدئویی و یا DVD داشته باشند، می‌توانند این کار را بدون نیاز به خرید یک کنسول دیگر انجام دهند. این دیسک درایو با قیمت 79.99 دلار به فروش می‌رسد و به نظر می‌رسد ظاهر آن کاملاً مشابه مدل جدید PS5 است، بنابراین ظاهر نسخه دیجیتال نیز مشابه نسخه دیگر خواهد بود.

افزایش فضای ذخیره سازی در PS5 جدید

4

نمای نزدیک پنل لوگوی PS5

هنگامی که کنسول PS5 برای اولین بار عرضه شد، یکی از معدود انتقادات علیه آن، ظرفیت ذخیره سازی آن بود. در حالی که 1 ترابایت فضای ذخیره سازی برای PS4 استاندارد شده بود، مدل اصلی PS5 تنها حدود 667 گیگابایت حافظه قابل استفاده دارد. مدل‌های باریک جدید PS5 اکنون دارای 1 ترابایت فضای ذخیره سازی خواهند بود که به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌های ویدئویی بیشتری را بدون نیاز به فضای ذخیره سازی اضافی روی کنسول خود نگه دارند. با توجه به اینکه امروزه حجم تعداد زیادی از بازی‌های ویدئویی AAA از 100 گیگابایت فراتر رفته است، این ارتقا از طرف بسیاری از بازیکنان باید مورد استقبال قرار گیرد.

کنسول PlayStation 5 با سخت افزار و نرم افزار موجود نشان می‌دهد که صنعت بازی‌های ویدئویی در چند سال اخیر چقدر پیشرفت کرده است، که یک گام بزرگ نسبت به PlayStation 4 به حساب می‌آید. با عرضه قریب الوقوع مدل‌های باریک PS5، کمپانی Sony فصل بعدی این نسل کنسول را آغاز می‌کند. این کمپانی اعلام کرده است که پس از فروش تمام مدل‌های اصلی PS5، مدل‌های باریک تنها مدل‌های موجود خواهند بود. هیچ پیش بینی روشنی برای زمان وقوع این اتفاق وجود ندارد، اما هنگامی که زمان این تغییر فرا برسد، کنسول PlayStation 5 در ذهن بسیاری از طرفداران کاملاً متفاوت نقش خواهد بست.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 29/10/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.