نویسنده: Matin یکشنبه، 07 آبان 1402
ساعت 21:33

عنصری از Cyberpunk 2077 که در نسخه بعد باید از آن استفاده شود

0 از 5

شخصیتی مرموز که جزئیات حاشیه‌های روایت Cyberpunk 2077 را بیرون می‌کشد، افشاگری بزرگی را برای داستان نسخه بعدی این بازی ویدئویی می‌تواند به وجود آورد.

شخصیت مرموز Mr. Blue Eyes در بازی Cyberpunk 2077 به عنوان یک شخصیت مهم در دنیای جنایتکاران Night City معرفی شده است و ممکن است کلید درمان V را داشته باشد.

آینده بازی Cyberpunk 2077 می‌تواند در مسیرهای مختلفی پیش رود، با یک قهرمان جدید، یک پیش درآمد و یا حتی یک محیط جدید. هیچ چیز در مورد عنوان Project Orion که در آینده منتشر خواهد شد، مشخص نیست.

سوالات بی پاسخ و ناتمام پیرامون Mr. Blue Eyes باید در نسخه بعدی این فرنچایز بررسی شوند، زیرا نقش مهمی در شکل دهی روایت Night City دارند.

اکنون که Phantom Liberty و نسخه به روز رسانی شده 2.0، بازی ویدئویی Cyberpunk 2077 را به عنوانی که طرفداران پیش از عرضه اولیه آن انتظار داشتند، تبدیل کرده‌اند، انتظار برای نسخه دنباله اعلام شده آن در حال افزایش است و یکی از پایان‌های باز که در انتهای بازی به طرفداران ارائه شد، بهترین شروع برای کاوش در Project Orion است. شخصیت اسرارآمیز Mr. Blue Eyes، که به V یک درمان معجزه آسا برای شخصیت دوپاره نهایی خود ارائه می‌دهد (و معامله مشابهی با Songbird در Phantom Liberty انجام می‌دهد)، در دنیای Cyberpunk 2077 به عنوان یک نیروی تقریباً دانای کل در دنیای زیرزمینی جنایتکارهای Night City و یک ماشین سیاسی فاسد در نظر گرفته شده است. اینکه برای نسخه بعدی این فرنچایز، زیر و بم این شخصیت، که نام بسیار جالبی هم دارد، را زیر و رو نکنیم، مضحک است.

کمپانی CD Projekt Red می‌تواند آینده فرنچایز Cyberpunk را در هر جهتی تغییر دهد. بسته به اینکه در نهایت کدام یک از پایان‌های Cyberpunk 2077 را به عنوان پایان اصلی در نظر می‌گیرد، داستان مسیر V برای تبدیل شدن به یک افسانه در Night City از پایانی مشخص تا حدودی پایانی باز متغیر است. بسیاری از طرفداران انتظار دارند که داستان V در حاشیه قرار گیرد و یک قهرمان جدید برای نسخه بعدی این فرنچایز به عنوان شخصیت اصلی در نظر گرفته شود. برخی دیگر نیز به زمینه‌ای که در طول فلش بک‌های فراوان بازی ایجاد شد، به عنوان نشانه‌ای از این که عنوان بعدی این فرنچایز یک عنوان پیش درآمد (Prequel) خواهد بود، اشاره کرده‌اند. این استودیو با تخیل بی عیب و نقص خود از Night City واقعاً شاهکار کرد، اما این موضوع مانع از ایجاد یک محیط جدید برای نسخه بعدی توسط این استودیو نمی‌شود. نکته اصلی این است که تاکنون، هیچ چیز درباره Project Orion قطعی نیست و همه این گفته‌ها بر اساس حدس و گمان است.

شخصیت Mr. Blue Eyes بزرگترین معمای حل نشده Cyberpunk 2077 است

2

شخصیت Mr. Blue Eyes در بازی ویدئویی Cyberpunk 2077 در حال نگاه کردن به شخصیت Peralez

اولین برخورد بازیکنان با Mr. Blue Eyes درعنوان Cyberpunk 2077 در حین سایدکوئست Dream On است که به دنبال غصب مخفیانه اراده آزاد Jefferson Peralez، نامزد شهرداری از طریق نظارت مداوم و سیم کشی مجدد مغز انجام می‌شود. همانطور که V متوجه می‌شود، نیروهای موجود حاضرند برای تبدیل Peralez به کاندیدای Manchurian خودشان هر کاری بکنند، و یک هولو تماس شوم از یک تماس گیرنده ناشناس هم به عنوان یک هشدار و هم به عنوان تهدید مبهم عمل می‌کند که مشخص می‌کند مهم نیست V چه اقداماتی انجام دهد، سرنوشت Peralez به هر حال مهر و موم شده است. اگرچه هرگز در طول این رویارویی به صراحت گفته نشد، اما در یک لحظه بسیار کوتاه، بازیکنان تیزبین می‌توانند Mr. Blue Eyes را در حال نظارت بر این اتفاقات، و احتمالاً به عنوان نیروی محرکه آن، ببینند.

برخورد بعدی با Mr. Blue Eyes در صحنه پایانی عنوان Cyberpunk 2077 و همچنین پایان بازی Phantom Liberty است، البته فقط در صورتی که انتخاب درستی انجام شود. در پایان مخفیانه Path of Glory، پس از یورش موفقیت آمیز به برج Arasaka و ورود به Mikoshi، ناگهان Mr. Blue Eyes متوجه جدیدترین افسانه Night City می‌شود و دستور دزدی بزرگ از کازینو Crystal Palace را که به دور سیاره زمین می‌چرخد را می‌دهد. او اشاره می‌کند که موفقیت این ماموریت با جایزه‌ای که V در طول بازی به دنبال آن بوده است پاداش داده می‌شود: درمانی برای بیماری مهاجم ذهنی. او پاداش مشابهی را برای Songbird ارائه می‌کند، که هوش مصنوعی سرکشی در ذهن خود دارد. اگر بازیکنان طرف FIA Netrunner را بگیرند و او را سوار شاتل به ماه بفرستند، مشخص می‌شود که Mr. Blue Eyes کسی است که ترتیب انتقال و درمان او را می‌دهد.

نسخه بعدی Cyberpunk 2077 باید سوال‌های بی پاسخ نسخه قبلی را پاسخ دهد

3

شخصیت Johnny Silverhand در Cyberpunk 2077

تمام عناصر داستان به عنوان یک ابزار روایی، باید حسی هدفمند و هوشمندانه را القا کنند. اگر تفنگی در اولین صحنه توصیف شده باشد، باید در صحنه بعدی از آن شلیک شود (مترجم: اشاره به اصل تفنگ چخوف: همه جزئیات باید هدفمند باشند. این مقاله نیز بر اساس همین اصل نوشته شده است). پرسش‌های بی پاسخ پشت هویت و انگیزه‌های Mr. Blue Eyes آنقدر واضح است که نمی‌توان به آن‌ها اشاره کرد، و آینده فرنچایز Cyberpunk باید این شخصیت قدرتمند را که اتفاقات Night City را به میل خود رقم می‌زند، نیز در نظر بگیرد.

سال‌ها طول می‌کشد تا پرونده Project Orion باز شود، اما جنبه‌های حل نشده Cyberpunk 2077 می‌تواند نشان دهد که طرفداران این بازی ویدئویی در انتظار چه چیزی هستند. داستان Mr. Blue Eyes می‌تواند بافت پیوندی بین این دو بازی باشد، اما تنها زمان مشخص خواهد کرد که کمپانی CD Projekt Red چه چیزی مد نظر دارد.

بازی ویدئویی Cyberpunk 2077 هم اکنون بر روی پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X | S در دسترس است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 29/10/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.