نویسنده: Matin یکشنبه، 07 آبان 1402
ساعت 21:47

بازی Spider-Man 2 درس‌های درستی از Jedi: Survivor یاد گرفته است

0 از 5

بازی ویدئویی Marvel's Spider-Man از پیشینه عالی عناوین قبل از خود استفاده می‌کند و تجربه‌ای عالی را بر اساس آن می‌سازد، درست همان کاری که Star Wars Jedi: Survivor در اوایل امسال انجام داد. عنوان Marvel's Spider-Man بر اساس نسخه قبلی خود ساخته شده است و توانایی‌های رزمی بیشتر و بهتر، مکانیک‌های پیمایش، مجموعه اکشن و ماموریت‌های جانبی را ارائه می‌دهد.

این عنوان جدید شبیه Star Wars Jedi: Survivor است به این معنا که از مدل خود در گسترش مکانیک و ارائه داستانی در مقیاس بزرگ‌تر با لحظاتی تاثیرگذار پیروی می‌کند. مانند بازی ویدئویی Jedi: Survivor، عنوان Spider-Man 2 از همان ابتدا به بازیکنان امکان دسترسی به بیشتر مکانیک‌های بازی قبلی را می‌دهد و حس هیجان و تجربه جدید را به توانایی‌های که باید یکی یکی بازگشایی شوند، می‌افزاید.

قبل از عرضه، فشار زیادی بر روی شانه‌های Spider-Man 2 وجود داشت. از سال 2018 که بازی ویدئویی Marvel's Spider-Man عرضه شد، همه نگاه‌ها به استودیو Insomniac Games معطوف شده است و طرفداران بسیار مشتاق هستند تا ببینند این توسعه دهنده در آینده با دنیای Marvel خود چه خواهد کرد. همچنین با اینکه Spider-Man: Miles Morales یک اثر عالی دیگر از این دنیا بود، اما آن تجربه نسخه دنباله کاملی نبود که طرفداران چشم انتظار آن بودند. طرفداران این فرنچایز واقعاً به عنوان Marvel's Spider-Man 2 برای بالاتر و فراتر رفتن از استانداردهای قبلی نیاز داشتند و به گفته اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان، این عنوان جدید تقریباً در انجام این کار موفق بوده است.

هرطور که حساب کنیم، Marvel's Spider-Man 2 دنباله‌ای عالی است که پایه‌های پیشینیان خود را دنبال می‌کند و به روش‌های تاثیرگذاری بر آن بنا می‌شود. از توانایی‌های رزمی گرفته تا مکانیک‌های پیمایش، مجموعه‌های اکشن و ماموریت‌های فرعی، تک تک عناصر بازی ویدئویی Spider-Man 2 پیشرفته‌تر و بهتر از همیشه به نظر می‌رسند و به این ترتیب، به نظر می‌رسد این عنوان بهترین درس‌ها را از یکی دیگر از دنباله‌های عالی دیگر سال 2023 یعنی Star Wars Jedi: Survivor، گرفته است.

بازی Marvel's Spider-Man 2 یکی دیگر از عناوین دوم عالی سال 2023 است

2

شخصیت‌های Miles و Peter در بازی ویدئویی Marvel's Spider-Man 2

زمانی که عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order در سال 2019 عرضه شد، به عنوان یک بازی ماجراجویی تک نفره فوق العاده و شگفت انگیز در سبک Soulslike شناخته می‌شد. اگرچه مطمئناً این بازی نیز کامل نبود، ساختار اصلی و استخوان‌های مکانیکی Fallen Order نویدهای زیادی را به طرفداران می‌داد، وعده‌ای که ممکن بود یک نسخه دنباله نهایی بتواند آن را محقق کند. تا ماه آپریل سال جاری، زمانی که Star Wars Jedi: Survivor وارد قفسه‌های فروشگاه‌ها شد، و با اینکه این بازی همچنان عنوانی بی‌نقص نبود، اکثریت قریب به اتفاق طرفداران و منتقدان موافق بودند که این بازی یک نسخه دنباله ایده آل است و تقریباً از هر نظر بر اساس نسخه قبلی خود ساخته شده است.

اگرچه داستان بازی Star Wars Jedi: Survivor قطعاً دارای کاستی‌هایی بود، اما نسبت به نسخه قبلی خود بسیار پیشرفته‌تر به نظر می‌رسید، که دارای مجموعه‌ای از عناصر اکشن پیشرفته‌تر و بهتر، و تعداد زیادی لحظات تأثیرگذار در طول مسیر شخصیت‌ها بود. عنوان Star Wars Jedi: Survivor همچنین تقریباً تمام مکانیک‌هایی را که در نسخه اصلی یافت می‌شود گسترش داد و به بازیکنان بسیاری از ترفندهای شمشیر نوری جدید، قدرت‌های جدید نیرو، مجموعه وسیع‌تری از مکان‌های جهان باز، کاوش‌های بصری‌تر، مکانیک‌های پیمایش بهتر، و مجموعه‌ای گسترده‌ای از کلکسیون‌های واقعا هیجان انگیز را به بازیکنان ارائه داد.

از بسیاری جهات، عنوان Marvel's Spider-Man 2 بسیار از مدل بازی Jedi: Survivor پیروی می‌کند که این پیروی بیشتر در جهت پیشرفت و بهتر شدن آن است. مانند بازی Fallen Order، عنوان Spider-Man ساخته سال 2018 بی نقص نبود، اما زمینه‌های چشمگیری را برای عناوین بعد از خود فراهم کرد. بازی ویدئویی Miles Morales کمی بر این اساس بنا نهاده شده است، اما Marvel's Spider-Man 2 است که در واقع تقریباً از هر نظر نسبت به عنوان اصلی پیشرفت کرده است. از مکانیک‌های جدید پیمایش و قدرت‌های کاملاً جدید گرفته تا دو مرد عنکبوتی قابل بازی و برخی پیشرفت‌های عالی در کیفیت زندگی مانند حرکت سریع و آنی، قطعاً Spider-Man 2 یک نسخه پیشرفته نسبت به عناوین قبلی خود است، درست همانطور Jedi: Survivor پیش‌تر در همین سال در زمان عرضه خود بازی ویدئویی پیشرفته و هیجان انگیزی را بر اساس عناوین قبلی خود به طرفداران ارائه داد.

اما این تنها درسی نیست که Spider-Man 2 از Jedi: Survivor گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین و اولین ویژگی‌های Star Wars Jedi: Survivor این بود که به بازیکنان اجازه داد که از همان ابتدا به اکثریت توانایی‌های شخصیت Cal Kestis از Fallen Order دسترسی داشته باشند. این ویژگی در این جهان کاملاً منطقی است، زیرا شخصیت Cal نه تنها توانایی‌های گذشته خود را فراموش نکرده است، بلکه به این معنی است که تمام توانایی‌های قابل بازگشایی آینده کاملاً جدید و هیجان‌انگیز خواهند بود. بازی ویدئویی Spider-Man 2 از مدل مشابهی پیروی می‌کند و به بازیکنان امکان می‌دهد از همان ابتدا به بیشتر مکانیک‌های بازی قبلی در ارتباط با شخصیت‌های Peter و Miles دسترسی داشته باشند. همچنین برای تمام توانایی‌هایی که بازیکنان نیاز به بازگشایی قفل آن‌ها دارند، حداقل نیاز به کمی دوباره کاری و یا رو به رویی با پیچیدگی‌هایی وجود دارد، تا اطمینان حاصل شود که بازیکنان از استفاده از این مکانیک‌ها کمی احساس لذت و دریافت پاداش می‌کنند.

بازی ویدئویی Marvel's Spider-Man 2 هم اکنون برای پلتفرم PlayStation 5 در دسترس است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 29/10/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.