نویسنده: Matin سه شنبه، 09 آبان 1402
ساعت 12:30

بازی‌های بزرگ ماه ژانویه 2024

0 از 5

سال 2023 یک سال خیلی خوب برای صنعت بازی‌های ویدئویی بوده است، اما سال 2024 با یک ماه ژانویه پر از عرضه شروع بسیار طوفانی‌تری نیز نسبت به امسال خواهد داشت.

سال 2023 یک سال باورنکردنی برای صنعت بازی‌های ویدئویی بود و سال 2024 نیز تاکنون وعده‌های خوبی به طرفداران داده است.

ژانویه 2024 با حداقل پنج عنوان اصلی بازی ویدئویی، از جمله Alone in the Dark و Prince of Persia: The Lost Crow، به نظر اشباع شده از عناوین هیجان انگیز می‌رسد.

طرفداران می‌توانند انتظار یک بازی کلاسیک در ژانر بقا – وحشت بازسازی شده، بازگشت به ریشه‌های پلتفرمینگ دو بعدی و عناوین جدید هیجان انگیز از فرنچایزهای محبوب را در ژانویه 2024 داشته باشند.

سال 2023 سالی باورنکردنی برای صنعت بازی‌های ویدئویی بوده است و بسیاری از طرفداران و منتقدین آن را یکی از بهترین سال‌هایی می‌دانند که این صنعت تا به حال به خود دیده است. فراتر رفتن از استدانداردهای سال 2023 بسیار سخت خواهد بود و باید دید که آیا سال 2024 می‌تواند رکورد جدیدی بزند یا خیر. اما در حالی که هیئت داوران هنوز دقیقاً درباره نحوه عرضه بازی‌های ویدئویی جدید 2024 در مقایسه با عرضه‌های سال 2023 صحبت می‌کنند، واضح است که سال جدید شروعی جنجالی خواهد داشت.

بازیکنان تا فرا رسیدن سال جدید تصویر واضحی از همه بازی‌های ویدئویی جدید عرضه شده در سال 2024 نخواهند داشت، اما برخی از تاریخ‌های عرضه عناوینی هیجان انگیز تاکنون تایید شده‌اند. به ویژه ژانویه و فوریه که مملو از عناوین جدید فرنچایزهای بزرگ هستند؛ و به نحوی شگفت انگیزتر ژانویه 2024 انباشته از عناوین جدید خواهد بود.

در ماه ژانویه معمولاً هر سال یک و یا دو بازی ویدئویی بزرگ منتشر می‌شوند، اما ژانویه 2024 حداقل پنج بازی ویدئویی جدید برای طرفدارانی که تا کنون منتظر آن‌ها بوده‌اند دارد، حتی اگر به عناوین کوچک‌تری که می‌توانند به خوبی به عنوان بهترین بازی‌های ویدئویی در بین طرفداران جایگاه خود را پیدا کنند، اشاره نکنیم. طرفداران باید در نظر داشته باشند که لیست عرضه‌های ژانویه 2024 کاملاً ممکن است از اکنون تا آن زمان تغییر کند، زیرا ممکن است عرضه بعضی از عناوین به تعویق بیفتد و عناوین بیشتری به این لیست قابل توجه اضافه شوند. همانطور که گفته شد، در زمان نگارش این مقاله، تاریخ عرضه عناوین زیر برای ژانویه 2024 تائید شده است: Alone in the Dark در 16 ژانویه، Prince of Persia: The Lost Crown در 18 ژانویه، Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy در 25 ژانویه، Like a Dragon: Infinite Wealth در 26 ژانویه و Tekken 8 در 26 ژانویه، عرضه خواهند شد.

2

بزرگترین بازی‌های ویدئویی جدید ژانویه 2024

بازی ویدئویی Alone in the Dark:

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 5، Xbox Series X

تاریخ عرضه: 16 ژانویه

بازی ویدئویی Prince of Persia: The Lost Crown:

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 4، PlayStation S5، Switch، Xbox One،Xbox Series X

تاریخ عرضه: 18 ژانویه

بازی ویدئویی Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy:

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 4، PlayStation 5، Switch، Xbox One

تاریخ عرضه: 25 ژانویه

بازی ویدئویی Like a Dragon: Infinite Wealth:

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 4، PlayStation 5، Xbox One، Xbox Series X

تاریخ عرضه: 26 ژانویه

بازی ویدئویی Tekken 8:

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 5 ،Xbox Series X

تاریخ عرضه: 26 ژانویه

ژانویه 2024 در واقع با عرضه Alone in the Dark در 16 ژانویه آغاز خواهد شد. این تصویرسازی جدید از عنوان کلاسیک ژانر بقا – وحشت زمانی قرار بود در ماه اکتبر عرضه شود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد تا این عرضه در ماه ژانویه انجام گیرد، تا با رقابت کمتری رو به رو شود. این نسخه جدید Alone in the Dark به وضوح از فیلم‌های ژانر  بقا – وحشت مدرن الهام می‌گیرد، اما به خاطر حضور استعدادهایی هالیوودی، یعنی David Harbour و Jodie Comer برجسته خواهد بود. سال 2023 سال بسیار خوبی برای ژانر بقا – وحشت بود، و عنوان Alone in the Dark باید اطمینان حاصل کند که سال 2024 سالی به یاد ماندنی برای طرفداران ژانر وحشت نیز خواهد بود.

3

بازی ویدئویی Alone in the Dark (2024)

بازی ویدئویی Alone in the Dark محصول کمپانی‌های Pieces Interactive و THQ Nordic، عنوانی تاثیرگذار که در سال 1992 به همین نام توسعه داده شد و دو عنوان بعدی آن را دوباره تصویرسازی می‌کند. این نسخه جدید به جای یک بازسازی کامل، داستانی اصلی را روایت می‌کند و در عین حال عناصری از سه گانه کلاسیک را با هم ترکیب می‌کند. این داستان که از زاویه سوم شخص ارائه می‌شود، شخصیت‌های Edward Carnby و Emily Hartwood را دنبال می‌کند که در مسیر رفتن به Derceto Manor، موسسه‌ای که زمانی عموی گم شده Emily در آن ساکن بود، هستند.

فرنچایز: Alone in the Dark

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 5، Xbox Series X، Xbox Series S

توسعه دهنده: Pieces Interactive

ناشر: THQ Nordic

4

بازی ویدئویی Prince of Persia: The Lost Crown

دو روز پس از ورود Alone in the Dark به بازار بازی‌های ویدئویی، طرفداران می‌توانند عنوان Prince of Persia: The Lost Crown، آخرین عنوان از فرنچایز محبوب Prince of Persia را تجربه کنند. عنوان Prince of Persia: The Lost Crown این فرنچایز را به ریشه‌های پلتفرمینگ دو بعدی خود بازمی‌گرداند، اما با پیشرفت‌ها و ویژگی‌های مدرن. عنوان The Lost Crown عناصر Metroidvania را با اکشن Prince of Persia ترکیب می‌کند و با توجه به آنچه تاکنون از این بازی به عموم نشان داده شده است به نظر می‌رسد که این عنوان به خوبی از این ترکیب استفاده کرده است. بازی Prince of Persia: The Lost Crown پتانسیل این را دارد که یکی از موفقیت‌های شگفت انگیز سال 2024 باشد، اما طرفداران باید منتظر بمانند تا آن را در 18 ژانویه خودشان تجربه کنند تا ببینند آیا این بازی می‌تواند انتظاراتشان را برآورده کند یا خیر.

بازی ویدئویی The Prince of Persia: The Lost Crown از کمپانی Ubisoft بازگشتی به روزهای اولیه دوبعدی این فرنچایز است، البته با تمرکز زیاد بر روی مبارزات شیک. این بازی که از اساطیر ایرانی الهام گرفته است و وقایع آن در Mount Oaf رخ می‌دهند، دارای عناصر پلتفرمینگ، پارکور، اکشن و داستان سرایی است.

فرنچایز: Prince of Persia

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 5، PlayStation 4، Xbox Series X، Xbox Series S، Xbox One، Switch

تاریخ عرضه: 18 ژانویه 2024

توسعه دهنده: Ubisoft Montpellier

ناشر: Ubisoft

هفته بعد از آن، طرفداران می‌توانند منتظر عنوان Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy از کمپانی Capcom باشند. این مجموعه جدید بازی Apollo Justice: Ace Attorney را با Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies و Phoenix Wright: Ace Attorney - Spirit of Justice همراه می‌کند. انتشار این مجموعه به این معنی است که تمام بازی‌های فرنچایز اصلی Ace Attorney بر روی پلتفرم‌های مدرن قابل اجرا هستند. کسانی که هنوز دومین سه گانه Ace Attorney را تجربه نکرده‌اند و یا می‌خواهند دوباره سری به بازی‌های کلاسیک بزنند، می‌توانند از 26 ژانویه این عنوان را در پلتفرم انتخابی خود اجرا کنند.

در همین حال، 26 ژانویه به طور بالقوه بزرگ‌ترین روز برای صنعت بازی‌های ویدئویی در تمام ژانویه 2024 خواهد بود، زیرا قرار است دو بازی بزرگ در این روز به طور همزمان عرضه شوند. عنوان Like a Dragon: Infinite Wealth آخرین عنوان از مجموعه قدیمی Like a Dragon است. این بازی جدید به عنوان نسخه دنباله‌ای مستقیم بر بازی تحسین‌شده Yakuza: Like a Dragon، با Ichiban Kasuga، قهرمان Like a Dragon و Kazuma Kiryu، شخصیت اصلی بازی‌های قبلی، ارائه خواهد شد. در حالی که طرفداران قدیمی می‌توانند از گیم‌پلی اصلی عناوین قدیمی لذت ببرند، Like a Dragon: Infinite Wealth جزیره ای به سبک Animal Crossing و مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هیجان انگیز دیگر را نیز به همه طرفداران ارائه می‌دهد.

5

بازی ویدئویی Tekken 8

عنوان Tekken 8 در همان روزی که Like a Dragon: Infinite Wealth عرضه می‌شود در دسترس خواهد بود. بازی ویدئویی Tekken 8 با تمرکز بیشتر بر روی بازی تهاجمی و حالت جدید بازی Arcade Quest، این فرنچایز بازی‌های مبارزه‌ای را در جهت‌های جدید جسورانه‌ای پیش می‌برد. واکنش‌ها به تست‌های Tekken 8 تا حد زیادی مثبت بوده است که نشان می‌دهد این عنوان می‌تواند بهترین بازی جدید ژانویه 2024 باشد.

بازی ویدئویی Tekken 8 از کمپانی Bandai Namco اولین عنوان این فرنچایز بر روی PS5 و Xbox Series X/S خواهد بود؛ این بازی مبارزه‌ای در Unreal Engine 5 ساخته شده است. داستان این بازی حول محور رابطه Kazuya Mishima و Jin Kazama می‌چرخد.

فرنچایز: Tekken

پلتفرم: رایانه شخصی، PlayStation 5، Xbox Series X، Xbox Series S

توسعه دهندگان: Bandai Namco، Arika

ناشر: Bandai Namco Entertainment

ژانر: مبارزه‌ای

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 31/10/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.