نویسنده: Matin سه شنبه، 16 آبان 1402
ساعت 10:42

پایان بندی مشابه The Last of Us 2 و Red Dead Redemption 2

1 از 5

بازی‌های ویدئویی The Last of Us 2 و Red Dead Redemption 2 هر دو از تصاویر واقع گرایانه در موضوع از دست دادن و فقدان پایان مشخص برای ساخت داستان‌هایی تاثیرگذار استفاده می‌کنند.

1

شخصیت Ellie در The Last of Us 2 با چهره‌ای ناراحت و تفنگی در دست

عناوین Red Dead Redemption 2 و The Last of Us 2 به عنوان بازی‌هایی تاثیرگذار مورد ستایش قرار می‌گیرند که دارای جلوه‌های بصری چشمگیر و سبک داستان گویی بالغی هستند که تمام جزئیات را به صورت واضح در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد.

 بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2 داستان پیچیده‌ای از Arthur Morgan، یکی از اعضای یک باند را روایت می‌کند که عشق و خیانت را تجربه می‌کند و در نهایت خود را قربانی می‌کند تا به عضو همکارش، John Marston، فرصتی برای زندگی بهتر بدهد.

 بازی ویدئویی The Last of Us 2 همچنین به بررسی مضامین از دست دادن و عدم پایانی مشخص می‌پردازد، زیرا انگیزه شخصیت‌هایی مانند Ellie و Abby انتقام و تلاش برای یافتن راه حلی است، که منجر به عواقب غم انگیزی برای روابط و زندگی آن‌ها می‌شود.

عناوین Red Dead Redemption 2 و The Last of Us 2 هر دو به عنوان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های ویدئویی آخرین نسل کنسول معرفی شده‌اند. این شهرت دلایل خیلی زیادی داشت. هر دو بازی ویدئویی دارای نمایش بصری و گرافیک فوق العاده‌ای هستند که هنوز هم تا به امروز، با گذشت سه سال از عمر نسل بعدی کنسول، همچنان مورد تحسین است. بازی‌های ویدئویی Red Dead Redemption 2 و The Last of Us 2 هر دو به خاطر قدرت روایی خود نیز شناخته شده‌اند. هر دو بازی داستان‌هایی به یاد ماندنی را روایت می‌کنند، و در حالی که TLoU2 برای طرفداران بحث برانگیزتر بود، داستان سرایی هر یک از این عناوین، محتوا را به شیوه‌ای بالغانه ارائه می‌کند و تمام جزئیات را مستقیم برای مخاطب ارائه نمی‌دهد. این رویکرد به داستان گویی، تاثیر اتفاقات روایت را برای مخاطب بیشتر می‌کند.

عنوان Red Dead Redemption 2 نسخه پیش درآمدی (Prequel) است که داستان Arthur Morgan، یکی از اعضای قدیمی گروه Van der Linde را روایت می‌کند. شخصیت Arthur در میان بنیانگذاران باند Dutch and Hosea احساس تعلق پیدا کرده است و بیشتر عمر خود را با آن‌ها و این گروه سپری کرده است. این باند در طول مدتی که با هم بودند، جنایات وحشتناک زیادی مرتکب شده‌اند و برخی از اعضای آن به طرز وحشتناکی کشته شده‌اند، اما با این حال، Arthur در میان آن‌ها خانه‌ای برای خود پیدا کرده است و احساس تعلق خاطر می‌کند. این بازی ویدئویی با روایت فرار این گروه آغاز می‌شود و داستان روزهای پایانی Arthur، بیماری لاعلاج او و خیانت او به این باند برای خرید آزادی همکارش، John Marston، را روایت می‌کند.

عنوان Red Dead Redemption 2 داستانی پیچیده را روایت می‌کند

2

شخصیت John Marston در بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2

شخصیت Arthur Morgan و داستان او به دلیل پیچیدگی آن محبوب هستند. Arthur شرارت بزرگی در گذشته انجام داده است اما به اطرافیانش نیز عشق فوق العاده‌ای نشان می‌دهد. Arthur عاشق باند Dutch است اما هنگامی که اقدامات و رفتارهایش بدون دقت و خودخواهانه می‌شوند به آن خیانت می‌کند، و تعداد بیشتری از اعضای باند خود را به مرگ محکوم می‌کند. Arthur نمی‌تواند از گذشته خود فرار کند، اما می‌تواند از آخرین روزهای زندگیش برای رستگاری خود استفاده کند. او می‌داند که به دلیل بیماریش خواهد مرد، بنابراین خود را قربانی می‌کند تا John Marston از گروه بگریزد. در حالی که بازیکنان بازی اول می‌دانستند که شخصیت John نمی‌تواند از گذشته‌اش فرار کند، Arthur می‌میرد تا به او و خانواده‌اش فرصتی برای داشتن یک زندگی صادقانه‌تر بدهد، زندگی که شاید آرزو داشت می‌توانست خودش آن را تجربه کند.

شخصیت Arthur با ناگفته‌های زیادی بین او و شخصیت John می‌میرد. John احساس سپاسگزاری می‌کند، اما هیچ سرانجام روشنی برای رابطه پیچیده تاریخی آن‌ها وجود ندارد. این عنصر منعکس کننده داستان The Last of Us 2 است. داستان بین دیدگاه‌های Ellie و Abby، دختر دکتر Joel که برای نجات Ellie در بازی اول کشته شده است، تغییر می‌کند. او نزد Jackson می‌رود تا Joel را به عنوان انتقام بکشد و پس از انجام این کار، احساس پوچی می‌کند. سپس Ellie تصمیم می‌گیرد خودش دست به  انتقام گیری بزند، و در همین حین Abby سعی می‌کند از عزیزانش محافظت کند و پایان مشخصی برای احساسات خود بیابد. Ellie در نهایت Abby را پیدا می‌کند اما تصمیم می‌گیرد او را نکشد. زیرا او در نهایت متوجه می‌شود که انتقام مسائل و مشکلات را حل نمی‌کند، همچنین تلاش او برای این انتقام به قیمت جان بسیاری از دوستان و همراهی شریک زندگی‌اش تمام شده است.

عدم وجود پایانی مشخص The Last of Us و Red Dead Redemption را تعریف می‌کند

3

شخصیت Abby در بازی ویدئویی The Last of Us Part 2

بازی‌های ویدئویی Red Dead Redemption 2 و The Last of Us 2 هر دو پیام‌های واضحی دارند، اما این پیام‌ها از یک تصمیم قطعی برای پایان داستان‌های شخصی زاده نشده‌اند. چیزهای زیادی بین John Marston و Arthur Morgan ناگفته مانده است، و Abby Anderson و Ellie Williams هر دو اعمالی را انجام می‌دهند که دلایل آن‌ها در مرگ شخصیت‌های پدری خود و عدم وجود پایانی برای احساسات منفی آن‌ها است. شخصیت‌های Ellie و Joel قبل از مرگ Joel با هم دعوا می‌کردند و پایان بازی نشان می‌دهد که آن‌ها تازه شروع به اصلاح مسائل بین خود کرده بودند و این پایان ناگهانی رابطه آن‌ها را غم انگیزتر می‌کند. این مسئله به طور مستقیم بازتاب رابطه John و Arthur است. در حالی که John احساس شکرگزاری می‌کند، مدیون مردی است که هرگز نمی‌تواند از او تشکر کند.

عدم وجود پایانی مشخص برای احساسات شخصیت‌های داستان‌های Red Dead Redemption 2 و The Last of Us 2 به توانایی هر یک از این بازی‌های ویدئویی در غرق کردن مخاطبان خود کمک زیادی می‌کند. در زندگی واقعی، مرگ و از دست دادن اغلب غافلگیر کننده هستند و هیچ مقدار آمادگی نمی‌تواند واقعاً کسی را برای آن‌ها آماده کند. هر یک از این داستان‌ها تأثیر از دست دادن ناگهانی و یک حس واقعی تلاش برای یافتن معنا و یافتن یک پایان را در موقعیتی که هرگز نمی‌توان آن را واقعاً یافت، به تصویر می‌کشد. این عنصر داستان سرایی نه تنها باعث شده است که هر یک از این بازی‌های ویدئویی احساسی واقعی به مخاطبان القا کنند، بلکه این دو داستان را به برخی از غمگین‌ترین روایات موجود در صنعت بازی‌های ویدئویی که تا به حال روایت شده‌اند، تبدیل کرده است.

بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2 هم اکنون بر روی پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS4 و Xbox One در دسترس است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 07/11/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.