نویسنده: محمد مراقی یکشنبه، 02 مهر 1396
ساعت 15:37

پیش نمایش بازی Need For Speed: Payback

4.67 از 5

مجنون سرعت | پیش نمایش بازی Need for Speed Payback

سری بازی های ریسینگ و مسابقه‌ای Need for Speed (جنون سرعت) که همواره به عنوان یکی از بهترین های سبک خودش شناخته می‌شود، به تازگی شاهد رونمایی از بازی جدید خود که با نام Payback از آن یاد می‌شود بوده است. در این مطلب نگاهی به اطلاعاتی که تا به امروز از آن منتشر شده خواهیم داشت.

ظاهرا استدیوی مستعد Ghost Games می‌خواهد هرچه بیشتر مرز میان بازی های اکشن و ریسینگ را باریک‌تر کند. به نظر می‌رسد سازندگان بازی از پروژۀ نسبتا شکست خوردۀ خود درس گرفته‌اند و در بازی جدید خود یعنی Need for Speed Payback، حرف های تازه‌ای برای گفتن دارند.

سری بازی های اتوموبیل رانی Need for Speed همواره جایگاه ویژه‌ای در میان بازی‌های ریسینگ داشته‌اند. با ورود این فرنچایز به نسل هشتم کنسول های بازی، شاهد استایل جدیدی از آن بودیم که این سری را سمت تغییرات تازه‌ای سوق می‌داد. نیاز به اتصال دائمی به اینترنت هنگام اجرای بازی را می‌توان از جمله این تغییرات به حساب آورد. از طرفی دیگر سازندگان بازی تمرکز چشمگیری را صرف گسترده کردن بخش شخصی سازی ماشین ها کردند. در آخرین نسخه‌ای که از سری Need for Speed به انتشار رسید، شاهد طیف گسترده‌ای از گزینه های مربوط به شخصی سازی بودیم که سبب تجربه‌ای به مراتب لذت بخش تر از بازی می‌شد.

اخیرا شرکت بزرگ EA، ناشر سری بازی های Need for Speed، نسخه‌ی جدیدی از آن را معرفی کرده است که از همان ابتدای کار معرفی‌اش، نظر دوست‌داران سبک ریسینگ و مسابقه‌ای را به سمت خود جلب کرده است. این بازی که Payback نام دارد، جلوه‌ای تازه از بازی های اتوموبیل رانی را به نمایش گذاشته است که در آن تمرکز ویژه‌ای صرف صحنه های اکشن و هیجان انگیزش شده. در میان بازخوردهای مربوط به اولین نمایش بازی حتی اشاره به شباهت های این بازی جدید به سری فیلم های اکشن و هیجان انگیز سریع و خشن نیز به چشم می‌خورد.

NFS Payback Preview P1

تعقیب و گریزهای هیجانی سری جنون سرعت در Payback به اوج خود رسیده است

علی رقم نسخه‌ی پیشین، برای اجرای این بازی نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نیست و طرفداران، از این مهم بسیار خشنود شده‌اند. بازی توسط استدیوی گوست گیمز توسعه یافته است. استدیویی که در گذشته تجربه‌ی زیادی در ساخت نسخه های پیشین این سری دارد و به خوبی می داند یک نید فور اسپید اصیل و تمام عیار نیازمند چه خصوصیاتی است. از همین رو می‌توان امیدوار بود که قرار است با نید فور اسپیدی رو به رو شویم که تمام خصوصیات مورد نیازش را به اتفاق، گرد هم آورده است و بهترین تجربه را برای طرفداران رقم می‌زند.

این بار از حیث داستانی، شاهد روایتی عمیق تر و گسترده تر نسبت به دیگر بازی های سبک ریسینگ خواهیم بود. در پی‌بک سفری به شهر خیالی فورچن ولی خواهیم داشت و همراه با سه شخصیت اصلی بازی به نام های تایلر، ‌مک و جس، پا به درون حوادث نفسگیر بازی خواهیم گذاشت.

ته مایه ی اصلی داستان را انتقام ناشی از خیانت شکل می‌دهد و سه شخصیت اصلی بازی را در مقابل یک کارتل قدرتمند به نام The House قرار می‌دهد. کارتلی که بخش اعظمی از امورات درون شهر را تحت کنترل خود در آورده است و تهدیدی جدی برای شخصیت های اصلی بازی به حساب می آید.

از نظر گیم پلی به نوعی شاهد کامل ترین نید فور اسپید سری هستیم. از شخصی سازی بسیار کامل و گسترده ی بازی که سازندگانش آن را نسبت به نسخه های قبلی، بی سابقه خطاب می کنند، بگذریم. به لحظات اکشن و نفسگیر بازی می‌رسیم. پی‌بک را به راستی می توان سریع و خشن ترین بازی تا به امروز در ژانر ریسینگ دانست. از سرقت ماشین های قیمتی گرفته تا منحرف کردن ماشین های امنیتی از جاده، رانندگی از جاده‌های خاکی و بین شهری تا مسابقه در جاده های درون شهری. علاوه بر اینها شاهد بسیاری دیگر از حوادث اکشنی خواهیم بود که حال و هوای تازه‌ای به بازی بخشیده‌اند و آن را وارد مسیر تازه‌ای در این سری کرده‌اند که بیشتر از همیشه، حساب ویژه‌ای روی محتوای اکشنش شده است. 

NFS Payback Preview P2

گرافیک بسیار خوب Need For Speed Payback که به لطف قدرت Frostbite 3 محقق شده است

از نظر گرافیک و جلوه های بصری هم پی‌بک حرف های زیادی برای گفتن دارد. تنها تماشای یکی از انفجارهای مهیب درون بازی که در جاده‌ها رخ می‌دهند و توجه به جزئیات آتش و دود کافی است تا به قدرت گرافیکی بازی Need for Speed Payback پی ببرید. نورپردازی های دقیق و بدون نقص، محیط های متفاوت و پیست های پر تنوع و مختلف که می توان درحضور آب و هوای داینامیک بازی، هر لحظه اتمسفر تازه و متفاوتی را خلق کرد که رنگ و لعاب خاصی به بازی می‌بخشد و لذت تجربه‌اش را بیشتر از قبل می‌کند و مهم تر از همه، ارزش تکرار بازی را در محیط های مختلف و آب و هواهای متفاوت، بالا می‌برد.

صداگذاری شخصیت های اصلی بازی هم از کیفیت مطلوبی برخوردار است. شخصیت پردازی غیر سطحی و عمیق شخصیت ها هم از مکالمه هایی که بین آنها رد و بدل می‌شود به خوبی پیداست. همچنین مقداری چاشنی کمدی هم به لحظات اکشن و هیجان انگیز بازی افزوده شده است که جزییات بازی و وسواس سازندگانش در شکل دهی به حوادث بازی را به اثبات می رساند. در هر ماموریت و قسمت خاصی از بازی قادر خواهید بود تا یکی از سه شخصیت اصلی بازی را انتخاب کنید و به رانندگی بپردازید. هر یک از این سه شخصیت ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. به طوری که هر یک به طریقی موجب پیشبرد حوادث داستانی بازی شده و تاثیرات و عواقب مربوط به خود را در پی خواهند داشت. البته در این بین هستند افرادی که چنین جزییاتی در بخش داستانی یک بازی مسابقه ای را نمی پسندند و علاقه‌ی بیشتری نسبت به یک داستان ساده و جمع و جور از خود نشان می دهند. به هرحال باید منتظر بود تا ببینیم گوست گیمز چه برنامه‌ای برای هواداران سری نید فور اسپید تدارک دیده است و طرفداران قدیمی این سری تا چه اندازه از تغییرات به وجود امده در این بازی راضی و خشنود خواهند بود.

گیم‌پلی بازی need for speed payback پخش شده در E3 2017

از نظر تنوع ماشین ها هم پی‌بک بسیار خوب و متنوع به حساب می آید و برای هر نوع سلیقه ای در خود ماشین مورد نیاز را فراهم آورده است. از ماشین های شاسی دار و آفرود گرفته تا اتوموبیل های لوکس و پر زرق و برقی که نهایتا طی یک دور مسابقه‌ی پر زد و خورد و نفسگیر، صدمه‌ی زیادی به آنها وارد می شود. در این زمینه هم می توان به شدت تخریب پذیری مطلوب بازی اشاره داشت که به هیچ وجه غیر واقعی به نظر نمی رسد و به تجربه ی کامل تر بازی آسیب نمی زند. حتی کوچک ترین برخورد بین دو ماشین هم تاثیر خود را خواهد داشت و موجب رنگ پریدگی جزئی در بدنه ی خودرو می شود.

تعداد زیاد ماشین ها، سه شخصیت اصلی و داستانی گسترده و پر جزییات، سیستم شخصی سازی پیشرفته تر از قبل که نظیرش را تا به حال در نسخه های پیشین تجربه نکرده ایم، گرافیک و صدا گذاری مطلوب و از همه مهم تر عدم نیاز به اتصال دائمی به اینترنت. تمام این موارد و همچنین خیلی از موارد دیگر که هم اکنون خبری از آنها نیست اما در بازی مشاهده خواهیم کرد، دست به دست هم داده اند تا یکی از بهترین نسخه های سری نید فور اسپید را رقم بزنند. تا هم اکنون با توجه به نمایش ها و اخباری که از بازی به انتشار رسیده است، به نظر می رسد واقعا با یک نسخه ی انقلابی در این سری مواجه هستیم. از همین رو امیدواریم که در بازی اصلی شاهد هر آن چیزی باشیم که سازندگانش در نمایش ها و اخبار مربوط به بازی وعده اش را داده اند.

NFS Payback Preview P3

تخریب پذیری اتومبیل‌ها و آسیب دیدن ابجکت‌های موجود در جاده‌ها بسیار واقعی‌تر شده است

پی‌بک قصد دارد که از رانندگان خود، قهرمان های فیلم های اکشن بسازد. قهرمان هایی که از سد معبر کردن و واژگونی ماشین های حریف لذت می برند و بخش اعظمی از زمان رانندگی شان را تعقیب و گریز های تند و نفسگیر تشکیل می دهند. مقابله و فرار کردن از دست پلیس ها یکی از ارکان اصلی گیم پلی بازی است و هیجان خاص خود را به همراه دارد. به طور کلی Need for Speed Payback می تواند شروعی برای حضور ویژگی های اکشن و خشن در بازی های ریسینگ و مسابقه ای باشد و استاندارد های جدیدی را به این ژانر وارد کند.

بازی نید فور اسپید پی‌بک در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷، یعنی مصادف با جمعه ۱۹ ابان ۱۳۹۶ به انتشار خواهد رسید و بر روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و کامپیوترهای شخصی در دسترس خواهد بود. همچنین با پیش خرید کردن نسخه ی دیلوکس ادیشن بازی، قادر خواهید بود سه روز پیش از عرضه ی بازی، یعنی در تاریخ ۱۶ ابان به بازی دسترسی داشته باشید و علاوه بر آن از پنج خودروی بیشتر، پلاک های اختصاصی و تخفیف در پرداخت های درون برنامه ای، بهره مند خواهید شد.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 48
    تشکر: 72
    تشکرشده: 52
    کنسول‌های بازی:

    ممنونم بابت پیش نمایش. باید بگم که بازی جدید نید فور اسپید قراره بد موقعی عرضه بشه! هر چقدم که خوب باشه، زمان بندی اشتباه ممکنه به بازی ضربه بزنه. مثل کاری که EA با بازی تیتان فال 2 کرد و بازی رو در بدترین موقعی که ممکن بود در کنار عناوین بتلفیلد و کال او دیوتی عرضه کرد و این باعث شد تا بازی از لحاظ فروش ضربه بخوره. الانم دوباره داره همینکارو با نیدفوراسپید میکنه. درسته امسال، سال بازی های ریسینگ هست و تقریبا تمامی فرنچایز های بزرگ ریسینگ، امسال یک نسخه رو روانه بازار کرده اند. اما نیدفور اسپید جدید قرار در کنار دو عنوان بزرگ فورزا و گرن توریسموی جدید به رقابت بپردازه. خب مسلما شانس فروشش در برابر این غول های ریسینگ کمتره. ای کاش EA این بازی رو یا چند ماه زودتر یا چند ماه دیر تر عرضه می کرد تا به فروشش ضربه نخوره اما افسوس!

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.