نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 28 تیر 1393
ساعت 23:32

روش اجرای بازی NFS Rivals از روی هارد اکسترنال با کنسول های JTAG

4 از 5

به نام خدا

روش اجرای بازی های NFS Rivals از روی هارد اکسترنال بدون نیاز به هارد داخلی بر روی ایکس باکس RGH یا JTAG

 همانطور که شما دوستان مطلع هستید بازی های Battlefield 4 و NFS Rivals برای اجرا به نصب محتوا بر روی هارد اینترنال کنسول نیاز دارند و هیچ تفاوتی هم وجود ندارد که شما از کنسول RGH استفاده کنید و یا یک کنسول Retail داشته باشید . به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا نحوه ی اجرای NFS Rivals از روی هارد اکسترنال را به شما دوستان آموزش دهیم و سپس در آموزش های بعدی به اجرای Battlefield 4 و همچنین Watch Dogs از روی هارد اکسترنال خواهیم پرداخت. قبل از شروع به کار به مواردی نیاز داریم که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم .

 مورد نخست اینکه برای این آموزش نیاز است Xexmenu بر روی دستگاه شما نصب باشد و یا بر روی هارد داخلی یا اکسترنال خود Freestyle Dash را داشته باشید . چنانچه Xexmenu را داشته باشید دیگر به فری استایل دش نیازی نخواهید داشت . اگر Xexmenu بر روی کنسول شما نصب نیست میتوانید از طریق آموزش زیر آن را بر روی دستگاهتان نصب کنید .

 نحوه ی نصب و استفاده از Xexmenu

 مورد دوم ایمیج بازی NFS Rivals است . این ایمیج را میتوانید به صورت مستقیم از روی اینترنت دانلود نمائید و یا از روی دیسک بازی که در اختیار دارید ایمیج را ایجاد کنید . چنانچه یا نحوه ی تهیه ی ایمیج از روی دیسک بازی آشنائی ندارید میتوانید از مقاله ی زیر استفاده نمائید .

 تهیه ی فایل ISO از روی دیسک بازی

 یک هارد اکسترنال یا حافظه ی فلش با فرمت Fat32 با حداقل فضای 16 گیگابایت نیز نیاز خواهید داشت . البته شاید یک حافظه ی 8 گیگابایتی هم برای بازی NFS Rivals کافی باشد اما بهتر است از از تمام فضای فلش مموری خود استفاده نکنید چرا که اکثرا حافظه های فلش در صورت استفاده از تمام فضای ذخیره سازی موجود بر روی آنها با مشکل مواجه می شوند . برای شروع نرم افزار های زیر را دانلود نموده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید .

کاربران داشبرد 17150 به بعد از ورژن 2.8.7 نرم افزار Horizon استفاده کنند .

 

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود نرم افزار Horizon ورژن 2.8.7 1394-05-29 12.51 MB 22,656 Download

 

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود نرم افزار Horizon ورژن 2.5.8 1391-09-19 10.48 MB 6,933 Download

 

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود نرم افزار Xbox image browser نسخه ی 2.9 1393-04-29 476.96 KB 5,490 Download

 لازم به ذکر است که این آموزش با استفاده از سیستم عامل ویندوز 7 از نوع 64 بیت آماده سازی شده و تمامی نرم افزار ها با این سیستم عامل هماهنگ هستند . چنانچه در زمان اجرای نرم افزار  Xbox Image Browser با پیغام خطای موجود نبودن MSCOMCTL.OCX مواجه شدید به مقاله ی زیر مراجعه نمائید.

رفع مشکل موجود نبودن MSCOMCTL.OCX

اجرای بازی NFS Rivals از روی هارد اکسترنال بدون نیاز به هارد داخلی با استفاده از Xexmenu :

 بخش اول استفاده از Xbox Image Browser :

 نرم افزار Xbox Image Browser را اجرا نموده و از منوی فایل و از منوی Open image file ایمیج بازی NFS Rivals را که از قبل تهیه نموده اید انتخاب نمائید .

xbox-image-browser-p1

 

 بعد از انتخاب ایمیج بازی با تصویر زیر رو به رو خواهید شد

 xbox-image-browser-p2

همانند تصویر بالا بر روی نام ایمیج بازی که انتخاب نموده اید در پنجره ی سمت چپ راست کلیک کرده و گزینه ی Extract را انتخاب نمائید . سپس محلی را برای ذخیره ی فایل های بازی بر روی هارد کامپیوترتان انتخاب نمائید . انجام این مرحله با توجه به حجم بازی مورد نظر و سرعت کامپیوتر شما چیزی در حدود 5 تا 10 دقیقه زمان نیاز دارد .

 بعد از اینکه تمامی فایل ها اکسترکت شدند باید محتویات پوشه ی مقصد شما به شکل زیر باشد

God-game-P1

 

 پوشه ی Systemupdate را پاک کنید و پوشه ی Content را Cut کرده و به خارج از پوشه ی مقصد تان منتقل نمائید . یعنی بعد از انجام مواردی که گفته شد شما داخل پوشه ی اصلی بازی دیگر پوشه های Systemupdate و Content را نخواهید داشت . Systemupdate از روی هارد شما پاک شده و Content به محل دیگری در هارد کامپیوتر شما منتقل شده است . فعلا پوشه ی اصلی بازی را رها کرده و به سراغ پوشه ی Content میرویم . قبل از این مرحله شما میبایست یک حافظه ی فلش یا هارد اکسترنال را برای استفاده بر روی ایکس باکس 360 آماده سازی کرده باشید . ما برای این بازی به 2 گیگابایت فضای خالی بر روی حافظه ی فلش شما که توسط خود کنسول آماده سازی شده نیاز خواهیم داشت . علاوه بر این به حدود 6 گیگابایت فضای خالی نیز بر روی حافظه ی فلش شما ( فضائی که توسط ایکس باکس آماده سازی نشده باشد و توسط شما در کامپیوترتان قابل دسترسی باشد ) نیز برای ذخیره ی فایل های بازی نیاز داریم . پس کمترین حافظه ای که برای این مقاله و این بازی به آن نیاز دارید یک فلش مموری با حافظه ی 8 گیگابایت است .

 برای اطلاع از نحوه ی آماده سازی فلش مموری یا هارد اکسترنال برای استفاده بر روی ایکس باکس 360 میتوانید به مقاله ی زیر مراجعه فرمایید

 نحوه ی استفاده از حافظه ی فلش یا هارد اکسترنال به عنوان حافظه ی جانبی ایکس باکس

بخش دوم ، انتقال محتوا با استفاده از نرم افزار Horizon

 حافظه ی فلش یا هارد اکسترنال را که برای ایکس باکس آماده سازی کرده بودید به کامپیوترتان متصل کرده و نرم افزار Horizon را که در بالا دانلود نمودید اجرا نمائید . چنانچه با پیغامی مبنی بر اینکه Horizon به صورت آفلاین کار میکند مواجه شدید اوکی را بزنید . بهتر است که نرم افزار Horizon را آپدیت نکنید. با وجود قابلیت های جدیدی که نسخه ی آخر این نرم افزار دارد استفاده از آن در مقایسه با نسخه های قبلی سخت تر و اشکالات نرم افزار نیز بیشتر است . چنانچه بعد از اجرای نرم افزار حافظه ی فلش شما که با کنسول تان آماده سازی نموده اید به کامپیوترتان متصل باشد با تصویر زیر رو به رو خواهید شد .

Horizon-p1

 

 حالا از منوی بالا از سرفصل Tools گزینه ی Package Manager را انتخاب کرده و در پنجره ی باز شده از سر فصل Open به پوشه ی Content که در بالا آن را به محلی خارج از پوشه ی حاوی فایل های بازی اصلی منتقل نمودید بروید . از داخل پوشه ی Content به مسیر زیر رفته

 Content\0000000000000000\454109C6\00000002

 و فایل 454109C600000000 را انتخاب کنید و سپس دکمه ی Save to Device را زده و منتظر باشید تا فایلی که انتخاب کرده اید به حافظه ی فلش منتقل شود . با کلیک بر روی سربرگ Device Explorer میتوانید از روند انجام انتقال مطلع شوید . با نمایش پیغام Transfer Complete توسط نرم افزار مطمئن خواهید شد که انجام انتقال با موفقیت انجام شده است .

Horizon-p2 Horizon-p3

 نرم افزار Horizon را بسته و به سراغ حافظه ی فلش تان بروید . پوشه ی حاوی فایل های بازی را ( به حجم تقریبی 5.43 Gb ) به حافظه ی فلش تان منتقل کنید . فایل های موجود در حافظه ی فلش شما بعد از انتقال باید به صورت زیر باشد

 God-game-P2

در عکس بالا مشاهده خواهید کرد که اثری از پوشه ی Content که قبلا آن را به محل دیگری منتقل نموده و با استفاده از Horizon به فلش مموری انتقال دادیم نیست . پوشه ی سیستم آپدیت را میتوانید پاک کرده و یا نگه دارید . نگه داشتن آن تاثیری در کلیات انجام این روش نداشته و فقط حجمی حدود 200 مگابایت را به پوشه ی حاوی فایل های بازی شما اضافه میکند که صرفه جوئی در این حجم به نفع شماست .

 حالا فلش مموری خود را به کنسول متصل کرده و نرم افزار Xexmenu را اجرا کنید . به پوشه ی بازی NFS Rivals رفته و فایل Default.xex را اجرا کنید .

Xexmenu

چنانچه بعد از اجرای بازی سوالی درباره ی نصب محتوا بر روی هارد داخلی از شما پرسیده نشد یعنی در همین قسمت کار برای شما به پایان رسیده است . می توانید از بازی لذت ببرید . اما چنانچه بعد از اجرای بازی دوباره به شما پیغام داده شد که بازی برای نصب محتوای HD به هارد داخلی احتیاج دارد به ادامه ی آموزش مراجعه نمائید .

 بخش دوم ، قسمت دوم : هارد اکسترنالتان را که فایل های اجرای بازی و همچنین محتوای HD داخل آن قرار دارند به کامپیوترتان متصل نموده و دوباره نرم افزار Horizon را اجرا کنید . از سرفصل Package Manager دوباره به سراغ پوشه ی Content که از داخل پوشه ی بازی استخراج کردید رفته و فایل 454109C600000000 را انتخاب نمائید . اینبار به جای انتخاب گزینه ی Save to Device سرفصل Contents را مانند شکل زیر انتخاب کرده و از گوشه ی پائین سمت چپ گزینه ی Extract All را انتخاب نمائید .

Horizon-p4

برای فایل های خروجی دسکتاپ یا محلی را که راحت به آن دسترسی داشته باشید انتخاب کنید . بعد از انجام عمل اکسترکت یک پوشه به نام Data و فایلی تحت عنوان package.mft خواهید داشت . این پوشه و فایل را به داخل پوشه ی حاوی محتویات اصلی بازی منتقل کنید . چنانچه به شما پیغامی در رابطه با جایگزین شدن فایل های جدید با فایل های قدیمی داده شد OK را انتخاب کنید تا این پروسه کامل شود . بعد از انجام عمل انتقال از داخل پوشه ی حاوی فایل های اجرائی بازی فایل های Engine.BuildInfo.xex و Race.Splash.xex را پاک کنید .

در انتها پوشه ی حاوی فایل های بازی شما باید به شکل زیر باشد :

xbox-image-browser-p3

دوباره کنسولتان را روشن نموده و به داخل Xexmenu رفته و Default.xex را اجرا کنید .

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1394
    نظرها: 18
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    تنظیماتش اتوماته یا دستی//اقا قاسم میگن فقط تا2016برای ایکس باکس360بازی میاد درسته؟

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: abol007
    تنظیماتش اتوماته یا دستی//اقا قاسم میگن فقط تا2016برای ایکس باکس360بازی میاد درسته؟

    باید وارد منوی Network از داشبرد اصلی کنسول بشید و تنظیمات رو بر اساس کانکشن اینترنتتون ایجاد کنید .
    در این مورد اطلاعی ندارم .

  • نام: مهمان - alireza

    اقا قاسم اگه به اینترنت وصل شم بن نمیشم مگه من جیتکم ها

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: مهمان - alireza
    اقا قاسم اگه به اینترنت وصل شم بن نمیشم مگه من جیتکم ها

    پلاگین داش لانچ داخل تنظیماتش گزینه ای داره که اجازه میده دستگاه به اینترنت و صل بشه اما اجازه نمیده به لایو وصل بشه .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1394
    نظرها: 18
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    وسوال بعدی من همین امروز متوجه شدم که دوتا یو اس بی جلوی کنسولم کار نمیکنه ولی عقبی کار میکنه ایا سوخته ؟

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: abol007
    وسوال بعدی من همین امروز متوجه شدم که دوتا یو اس بی جلوی کنسولم کار نمیکنه ولی عقبی کار میکنه ایا سوخته ؟

    ممکنه روی برد یک اتصالی پیش آمده باشه . با فلش مموری های مختلف تست کنید تا از کار نکردنش مطمئن بشید

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1394
    نظرها: 18
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    :confused:سلام براقا قاسم گل تر از گل و خسته نباشید بر شما /اقا قاسم من نمیدنم چرا توی داشبوردفری استایل در قسمت مای گیم چرا بازی هام عکس ندارن ؟

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: abol007
    :confused:سلام براقا قاسم گل تر از گل و خسته نباشید بر شما /اقا قاسم من نمیدنم چرا توی داشبوردفری استایل در قسمت مای گیم چرا بازی هام عکس ندارن ؟

    سلام بر شما
    ّاید دستگاه رو به اینترنت وصل کنید تا از سرور فری استایل عکس بازی ها رو دانلود کنه .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1394
    نظرها: 3
    تشکر: 2
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام ادمین گرام
    از کجا میشه فهمید دستگاه RGH هست یا نه؟
    اگر نبود چگونه RGH کنم؟
    به نظرتون اگه دستگاهم جیتگ و RGH نبود ممکن هست NFS Rival رو بتونم با فلش ، در حالی که دیسک هم هست بازی کنم؟ چون میگه باید حافظه داخلی داشته باشی
    به نظرتون امتحان بکنم؟
    ممنون شما

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: yami
    سلام ادمین گرام از کجا میشه فهمید دستگاه RGH هست یا نه؟ اگر نبود چگونه RGH کنم؟ به نظرتون اگه دستگاهم جیتگ و RGH نبود ممکن هست NFS Rival رو بتونم با فلش ، در حالی که دیسک هم هست بازی کنم؟ چون میگه باید حافظه داخلی داشته باشی به نظرتون امتحان بکنم؟ ممنون شما

    سلام بر شما
    برای اینکه بفهمید دستگاهتون RGH هست یا نه زمانی که دستگاه خاموش هست دکمه ی Eject درایو رو بزنید ( دکمه ای که درب درایو با اون باز میشه ) دستگاهتون در این حالت روشن میشه . اگر بصورت طبیعی وارد منوی معمولی دستگاه شد که هیچ اما اگر یک صفحه ی آبی یا سبز رنگ عجیب نمایش داده شد که شبیه به محیط DOS هست دستگاهتون RGH شده یا جیتگ هست .
    برای RGH کردن دستگاه بهتر هست به کسانی که به صورت تخصصی اینکار رو انجام میدن مراجعه کنید . RGH بیشتر از روند عادی که داره نیاز هست کسی که عملیات RGH رو انجام میده تجربه ی لازم رو داشته باشه تا بتونه دستگاه رو با Timing مناسب بالا بیاره . کیت های گلیچری هم که بر روی دستگاه ها برای RGH استفاده میشن متفاوت هستن و قیمت های متفاوتی دارن . بهتر هست از یک کیت با کیفیت برای این کار استفاده بشه .
    اگر دستگاهتون RGH نباشه احتمال اینکه بتونید از روی فلش Rivals رو اجرا کنید نزدیک به صفره اما امتحانش ضرری نداره .

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1393
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    مرسی از ادمین که جواب میدن ادمین دستت طلا این سوال هم جواب بده . من ایکس باکس ام جی تگ بود اما نمیدونستم اپدیت اش کردم من خودم نمیتونم برشگردونم به جی تگ دوباره یا باید بدم برام جی تگ کنن؟ یک سوال دیگه تو سایت های خارجی زدی xexmeni بدون نیاز به جیتگ حالا من زیاد سر در نمیارم یک نرم افزاری نیست که به جیتگ نیاز نداشته باشه؟ ممنون میشم اگه ج بدید

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: az007
    مرسی از ادمین که جواب میدن ادمین دستت طلا این سوال هم جواب بده . من ایکس باکس ام جی تگ بود اما نمیدونستم اپدیت اش کردم من خودم نمیتونم برشگردونم به جی تگ دوباره یا باید بدم برام جی تگ کنن؟ یک سوال دیگه تو سایت های خارجی زدی xexmeni بدون نیاز به جیتگ حالا من زیاد سر در نمیارم یک نرم افزاری نیست که به جیتگ نیاز نداشته باشه؟ ممنون میشم اگه ج بدید

    خدمت شما عرض کنم که دستگاهتون RGH بود یا JTAG و اینکه ناند اولیه و CPU KEy تون رو دارید ؟
    نه هیچ نرم افزاری نداره . دلیلش هم این هست که باید نرم افزار ها توسط مایکروسافت روی کنسول Sign بشن تا به روی دستگاه های معمولی قابل اجرا باشن . اما توانائی اصلی دستگاه جیتگ اجرای کدهای ساین نشده یا به عبارت دیگه نرم افزار هائی هست که بدون نیاز به تایید مایکروسافت اجرا میشن .
    توضیحات اضافی :
    چیزی شبیه به قابلیت Debug Mode بر روی گوشی های آندروید که برای تست نرم افزار تولید شده به دست پروگرمر بدون نیاز به سخت افزار جانبی کار میکنه . نسخه ی اصلی از دستگاه های بازی وجود داره تحت عنوان DevKit . این دستگاه ها در طی روند تولید بازی های کامپیوتری برای تست بازی توسط تیم توسعه استفاده میشن . جیتگ یک جور Devkit هست اما بسیار محدود تر . البته که میشه دستگاه های جیتگ رو به توانائی های دستگاه های DevKit خیلی نزدیک کرد . منظور بنده از این توضیح این هست که اصلا امکان نداره یک نرم افزار یا بازی بدون اینکه توسط مایکروسافت تایید و Sign بشه بر روی ایکس باکس 360 اجرا بشه مگر اینکه دستگاه جیتگ باشه . پس گول تبلیغات سایت های زرد رو نخورید .

    آخرین بار در تاریخ حدود 9 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1393
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    ادمین دمت گرم همه چی ردیف بود فقط یک نرم افزاری نیست بجای xexmenu? اخه ایکس باکس من جی تگ نیست

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: az007
    ادمین دمت گرم همه چی ردیف بود فقط یک نرم افزاری نیست بجای xexmenu? اخه ایکس باکس من جی تگ نیست

    خواهش میکنم .
    از طریق نرم افزار Horizon میشه بعضی موارد رو انجام داد اما برای اینکه دسترسی کامل داشته باشید تنها راحتون جیتگ کردن دستگاه هست .

  • نام: مهمان - alireza

    سلام سال نو شماهم مبارک
    خب چرا انقد مطلب تو مطلبه ادم گیج میشه

بارگذاری بیشتر ...
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.