نویسنده: محمدرضا حیدری پنج شنبه، 22 شهریور 1397
ساعت 17:33

معرفی ویلن‌های حاضر در بازی Spider-Man مطلب ویژه

4.47 از 5

معرفی ویلن‌های حاضر در بازی Spider-Man

دنیای داستان‌های کمیک بوکی، از دو بخش کلیدی کاملاً وابسته به یکدیگر تشکیل‌شده است؛ این دو تکه به‌قدری به یکدیگر وابسته هستند که حتی فقط با کمی کمرنگ شدن یکی از آن‌ها، بنیان کمیک و داستان‌های مصور کاملاً آشفته می‌شود. یکی از این دو عامل قهرمان و دیگری ضدقهرمان داستان است. درواقع تمام داستان یک کمیک به مقابله‌ی این دو عنصر کلیدی با یکدیگر می‌پردازد و همین صحنه‌های درگیری مستقیم و غیرمستقیم قهرمان و ابرقهرمان است که طرفداران کتاب‌های مصور را به وجد می‌آورد.

این روزها هم که همگی ما در حال و هوای بازی جدید Insomniac Games، یعنی جدیدترین نسخه از بازی‌های Spider-Man هستیم، همگی دوست داریم هرچه بیشتر درباره‌ی این بازی اطلاعاتی کسب کنیم و بیشتر و بیشتر برای تجربه‌ی آن هیجان‌زده شویم. به همین سبب امروز قصد داریم که به معرفی یکی از دو عنصر کلیدی نامبرده، یعنی ویلن‌های (شخصیت‌های منفی) حاضر در بازی Spider-Man بپردازیم و نگاهی کوتاه بر سابقه‌ی حضور آن‌ها در دنیای مارول داشته باشیم. در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید.

توجه کنید که ادامه‌ی مطلب، تمامی بأس‌های موجود در بازی Spider-Man را لو می‌دهد می‌کند و اگر دوست ندارید بخش‌هایی از بازی برای شما فاش شود، از خواندن ادامه‌ی مطلب صرف‌نظر کنید. در ضمن در این مقاله از شخصیت‌هایی که نقشی خاکستری در بازی دارند نام‌برده نشده است.

Kingpin

kingpin

Wilson Fisk که با نام مستعار Kingpin شناخته می‌شود، برای اولین بار در کمیک شماره‌ی 50 The Amazing Spider-Man در سال 1967 حضور پیدا کرد. ویلسون در کودکی خود که به گفته‌ی خودش بسیار نفرت‌انگیز و چاق بوده است، همواره مورد اذیت و آزار دیگران قرار داشته و در کنار آن، از فقر خانوادگی هم رنج می‌برده. تمام این عوامل باعث شده‌اند که تاریخچه‌ی کودکی Kingpin بسیار تلخ و منزجرکننده باشد. او که به علت مشکلات خو در کودکی شروع به یادگیری هنرهای رزمی و توانایی‌های مبارزه می‌کند، خیلی زود به کمک توانایی‌های جدیدش یک دار و دسته‌ی گانگستری را راه‌اندازی کرده و پس از مدتی موردتوجه پادشاه خلاف‌کاران، Don Rigoletto، قرار می‌گیرد و خیلی زود تبدیل به بادیگارد و دست راست او می‌شود. پس از مدتی فیسک، رییس خود را به قتل می‌رساند و با به دست گرفتن امپراتوری او، تبدیل به یکی از مهم‌ترین تبهکاران نیویورک می‌شود و لقب Kingpin را برای خود برمی‌گزیند.

کینگ پین معمولاً با ظاهری چاق و سری طاس، به همراه کت‌وشلواری سفید (که البته در بازی رنگ لباس‌های خود را به مشکی تغییر داده است) و عصایی که بر روی آن یک الماس قرار داده‌شده است دیده می‌شود. باوجوداینکه Kingpin توانایی عجیب و ابر انسانی خاصی ندارد اما قدرت بدنی بسیار بالای او، هوشمندی زیاد، دانش فراوان در رابطه با سیاست و توانایی او در مدیریت جرائم سازمان‌یافته، او را به یک ویلن درجه‌یک برای اسپایدرمن تبدیل می‌کند. هرچند که Kingpin اخیراً تبدیل به شخصیت منفی کمیک‌های Daredevil تبدیل‌شده است اما همچنان به‌عنوان اولین بأس بازی Spider-Man، نقش خود را به‌خوبی اجرا می‌کند.

The Shocker

shocker spider man ps4

شخصی که ما او را با نام Shocker می‌شناسیم، در اصل مخترعی نابغه به نام Herman Schultz است که در کار کردن با ابزارهای مختلف و باز کردن قفل گاوصندوق‌های پیشرفته توانایی بی‌نظیری دارد. او که پس از حبس شدن در زندان موفق به ساخت دستکش‌هایی با توانایی کنترل امواج در هوا شد، به کمک این دستکش‌ها از زندان فرار کرد و ازآن‌پس نام Shocker را برای خود برگزید. او به کمک همین دستکش‌ها که «Vibro-Smashers» نام دارند و انفجارهای بسیار بزرگی را ایجاد می‌کنند، در اولین رویارویی خود با ابرقهرمان عنکبوتی ما در کمیک بوک شماره‌ی 46 The Amazing Spider-Man توانست او را شکست دهد و از دست او فرار کند.

ازآنجایی‌که Shocker در طول کمیک‌ها هیچ‌گونه هدف شخصی یا انگیزه‌ای همانند دیگر دشمنان اسپایدرمن برای فتح دنیا و به قدرت رسیدن ندارد و فقط از روی علاقه‌ای که به زندگی جنایت‌کارانه دارد دست به تبهکاری می‌زند، چندان انتظار نداشته باشید که این شخصیت دلیل عجیب‌وغریبی برای دشمنی با قهرمان تارزن ما داشته باشد.

Electro

electro ps4 spider man

شخصیت الکترو یا Max Dillon، در ابتدا یک مهندس برق بود که در طی حادثه‌ای فجیع، تبدیل به یک باتری انسانی همواره حامل نیروی الکتریسیته می‌شود. او که در نهمین شماره از کمیک‌های The Amazing Spider-Man وارد دنیای این ابرقهرمان شد، او باوجود دریافت پیشنهاد مگنیتو برای عضویتش در گروه Brotherhood of Mutants، این پیشنهاد را رد کرد و زندگی شخصی تبهکارانه‌ی خود را ادامه داد.

Electro یکی از مؤسسان گروه Sinister Six بود که به‌عنوان اولین گروه اتحاد تبهکاران علیه اسپایدرمن توسط دکتر اختاپوس بنیان نهاده شد. این گروه در کنار این دو نفر شامل اعضایی چون: Sandman، Vulture، Mysterio و Kraven the Hunter هم می‌شود که البته اعضای این گروه در کمیک‌های مختلف تغییر کرده‌اند. او معمولاً با نسخه‌های مختلفی از گروه Sinister Six همکاری کرده است. همچنین الکترو به‌عنوان یک تبهکار اجیرشده برای تعدادی از رؤسای تبهکاران نیویورک کار کرده است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به پسر کینگ پین، Richard Fisk، اشاره کرد. همچنین الکترو به‌غیراز اسپایدرمن، با ابرقهرمانانی همچون Daredevil، Punisher و Thor روبه‌رو شده است.

بعدها عنوان Electro به جنایتکاری دیوانه به نام Francine Fyre می‌رسد که قدرت Dillon را تصاحب می‌کند و او را مرده رها می‌کند.

Mr. Negative

mr.negative

یکی از مرموزترین شخصیت‌های دنیای مارول، همین مستر نگاتیو معروف است. نام واقعی او مشخص نیست و نامی که با آن شناخته می‌شود (Martin Li)، نامی است که او از یک مسافر قاچاقی که در سانحه‌ی غرق شدن کشتی کشته شد گرفته است. Mr. Negative در ابتدا عضو یک گروه تبهکاری چینی بود که به قاچاق انسان می‌پرداختند. در طول قاچاق تعدادی از مسافران با کشتی، این کشتی در دریا غرق می‌شود و او هویت مرد مرده‌ای به نام مارتین لی را اختیار می‌کند.

مدتی بعد مارتین لی در نیویورک توسط یک گروه تبهکاری دزدیده می‌شود و تحت تأثیر آزمایش‌هایی به همراه Tyrone Johnson و Tandy Bowen (Cloak and Dagger) قرار می‌گیرد. تحت تأثیر این آزمایش، او دارای دو شخصیت می‌شود: یکی مارتین لی خوش‌قلب و دیگری مستر نگاتیوی که قصد تصاحب دنیا را دارد. مارتین لی یک رستوران در محله‌ی چینی‌ها راه‌اندازی می‌کند و عمه می به‌صورت داوطلبانه حاضر به کار در آنجا می‌شود. شخصیت Mr. Negative قدرت کنترل نیروهای Darkforce و Lightforce را دارد که به او اجازه‌ی توانمندی سازی اشیاء، لمس کردن‌های شفابخش و یا مسموم‌کننده و همچنین تغییر شکل محدود را می‌دهند. او همچنین ارتشی شخصی از مریدان خود دارد که به نام Inner Demons شناخته می‌شوند. او همچنین علاقه‌ی زیادی به کار با سلاح‌های بیوژنتیکی دارد.

انگیزه‌ی اصلی Mr. Negative کنترل دنیای خلاف‌کاران زیرزمینی نیویورک است و به همین جهت با سازمان‌های تبهکاری مختلفی درگیر می‌شود. دشمنان اصلی او Anti-Venom و Cloak and Dagger هستند. او برای اولین بار در کمیک شماره‌ی 546 The Amazing Spider-Man ظاهر شد.

Tombstone

spider man ps4 tombstone

Lonnie Thompson Lincoln، ملقب به Tombstone، برای اولین بار در کمیک شماره‌ی 36 Web of Spider-Man ظاهر شد. این تبهکار آمریکایی-آفریقایی تبار، به‌عنوان دشمن یکی از حامیان اسپایدرمن به نام Robbie Robertson، یکی از روزنامه‌نگاران دیلی باگل و یکی از اولین شخصیت‌های آمریکایی-آفریقایی تبار که در کمیک‌های اسپایدرمن به او توجه کاملی شد، شناخته می‌شود.

Lincoln و Robertson هردو با یکدیگر وارد مدرسه شدند. هنگامی‌که Lincoln در مدرسه به خاطر قلدری و گرفتن پول از دیگر دانش آموزان شروع به بدنام شدن کرد، رابرت سون تصمیم به انتشار داستانی دراین‌باره گرفت که درنهایت مجبور شد به علت تهدیدات لینکلن، از این قضیه صرف‌نظر کند. در طی سال‌های آتی، لینکلن تبدیل به یکی از اوباش معروف در میان خلاف‌کاران شد؛ به‌طوری‌که درنهایت کینگ پین او را به‌عنوان یک قاتل شخصی استخدام کرد.

Tombstone همواره با دیگر دشمنان اسپایدرمن برای شکست دادن او متحد می‌شود و گاهی اوقات هم توسط آن‌ها به‌عنوان یک تبهکار اجیرشده عمل می‌کند؛ که این یعنی او با ویلن‌های دیگر هم مجبور به درگیری شده است. بعدها او در طی آزمایش نوعی گاز در Osborn Chemical Plant دارای قدرت بدنی فوق‌العاده و توانایی‌های فیزیکی مرگباری می‌شود.

Screwball

ضدقهرمان نسبتاً جدید مارول که در کمیک Amazing Spider-Man شماره‌ی 559 معرفی شد، اولین ضدقهرمانی است که از طریق استریم برای دیگران دردسر ایجاد می‌کند. تمام کارهای این ضدقهرمان -که حتی نام او هم ناشناخته است- انجام می‌دهد، به کمک اینترنت و استریم هستند. او به این نکته پی برده است که با واردکردن اسپایدرمن در ویدیوهای آنلاین خود می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهای خود را به‌شدت بیشتر کند و به همین دلیل همواره به دنبال پیدا کردن اطلاعات و صحنه‌هایی از او به روش‌های مختلف است.

Taskmaster

taskmaster

Anthony Masters که برای اولین بار در کمیک شماره‌ی 195 The Avengers در دنیای مارول حضور یافت، با توانایی ویژه –و البته عذاب‌آور- تقلید دقیق حرکات دیگران عجین شده است. او که در مبارزات تن‌به‌تن حریف بسیار خطرناکی محسوب می‌شود، در کنار کار کردن به‌عنوان یک مزدور، تبهکاران –و مدتی بعد قهرمانان- بسیاری را برای مبارزات تن‌به‌تن آموزش داده است. از میان کسانی که تحت آموزش او بوده‌اند می‌توان به Crossbones، Agent X و Spider-Woman اشاره کرد.

در کنار کارهایی همچون مزدوری و تبهکاری، شخصیت Taskmaster به‌عنوان یک شخصیت ضدقهرمان و مأمور مخفی هم ظاهرشده است. مدت‌ها بعد مشخص می‌شود که او یکی از مأموران سابق S.H.I.E.L.D بود که قدرت ویژه‌ی او، نتیجه‌ی آزمایش‌هایی است که از طریق یکی از نسخه‌های آزمایشی سرم ابر سربازی بر روی او انجام‌گرفته است. درنتیجه‌ی این آزمایش، او می‌تواند با نگاه کردن به حرکات دیگران تکنیک‌های مبارزه‌ی آن‌ها را فراگیرد؛ این تکنیک‌ها حافظه‌ی او را بازنویسی می‌کنند و در نتیجه او تمام خاطرات شخصی خود را فراموش می‌کند. تحت تأثیر این آزمایش، او خاطرات خود از همسر و همکارش در S.H.I.E.L.D، Mercedes Merced را از دست می‌دهد و درنهایت مرسد مجبور می‌شود که با نشان دادن خود، حافظه‌ی قدیمی همسرش را بازگرداند. مسترز با مشاهده‌ی همسر خود هویت قدیمی خود را به یاد می‌آورد اما در این حین مجبور به مبارزه با دشمنی دیگر شده و بار دیگر تمام خاطرات خود را از دست می‌دهد.

Vulture

marvels spider man villains vulture

ممکن نیست یکی از طرفداران مرد عنکبوتی باشید و یکی از قدیمی‌ترین دشمنان او که در دومین کمیک The Amazing Spider-Man ظاهر شد را نشناسید. Adrian Toomes یک مهندس بود که توانست با اختراع لباسی که به او امکان پرواز –و صدالبته به دست آوردن قدرت بدنی بالایی- می‌داد، راه خود را به دنیای جنایت باز کند. او پس از خیانت شریکش و از دست دادن شغل خود، با مرد عنکبوتی درگیر می‌شود و ازآن‌پس زندگی خود را فقط به‌عنوان یک جنایتکار ادامه می‌دهد.

 Vulture یکی از اعضای اصلی گروه Sinister Six است که در رویارویی با اسپایدرمن شکست خوردند. او معمولاً در داخل و خارج از زندان به دنبال پیدا کردن دوستان جدید و همکاری با آن‌ها برای انجام جنایات بیشتر بوده است. او به علت استفاده از تکنولوژی قدرتمندی که در بال‌هایش قرار داشت، به بیماری سرطان دچار شد و به علت سرخوردگی شدید، به هروئین روی‌آور شد؛ هرچند این وضعیت چندان هم طول نکشید و او به‌زودی به عرصه‌ی جرم و جنایت بازگشت.

در این میان جنایتکاران بسیاری سعی بر تقلید از Toomes و تصاحب کردن نام Vulture برای خود داشته‌اند که البته همچنان Toomes به‌عنوان Vulture اصلی شناخته می‌شود.

Rhino

marvels spider man villains rhino

Rhino یا Aleksei Sytsevich، برای اولین بار در کمیک شماره‌ی 41 The Amazing Spider-Man ظاهر شد. او یکی از اعضای یک باند مافیایی روسی بود. او در طی آزمایش‌هایی توسط دو دانشمند مافیایی، دارای زره بسیار قدرتمندی می‌شود که به‌طور دائمی به بدنش متصل شده است. او به‌این‌علت به‌عنوان نمونه‌ی این آزمایش انتخاب شد که دارای قدرت بدنی بسیار بالا و بهره‌ی هوشی بسیار پایین بود؛ ازاین‌رو دانشمندان تصور کردند که با این کار می‌توانند او را تبدیل به یک عضو قدرتمند و وفادار برای مافیا کنند.

Rhino معمولاً توسط تبهکاران باهوش‌تر ازجمله Leader، Kingpin و Klaw استخدام می‌شود. او برای مدت کوتاهی دست از جرم و جنایت کشید و ازدواج کرد؛ اما پس از به قتل رسیدن همسرش Oksana، او به حرفه‌ی قبلی خود بازگشته و عضو گروه Sinister Six دکتر اختاپوس شد. او درنهایت به Jackal پیوست؛ درواقع او از طریق کلون همسر مرده‌ی خود که توسط تکنولوژی جدید Jackal ساخته‌شده بود مجبور به این کار شد. پس از نابودی تمام کلون‌ها، Spider-Man توانست Rhino را مجبور به توبه کردن توسط کلون همسرش کند تا مردی باشد که Oksana همیشه خواستارش بود.

Scorpion

scorpion

نام اصلی شخصیت عقرب، Mac Gargan است که در کمیک شماره‌ی 19 The Amazing Spider-Man به‌عنوان Mac Gargan ظاهر و در شماره‌ی بعدی این کمیک، به Scorpion تبدیل شد. Gargan در ابتدا تنها یک کارآگاه خصوصی بود که توسط J. Jonah Jameson استخدام شد تا با تعقیب کردن پیتر پارکر، بفهمد که او چگونه عکس‌های بسیار خوبی را از اسپایدرمن تهیه می‌کند؛ اما ازآنجایی‌که پیتر توانست به تعقیب شدن توسط او پی ببرد، Gargan نتوانست به موفقیت برسد و در مأموریت خود شکست خورد. Jameson که از او ناامید شده بود، به او مقداری پول پرداخت کرد که سوژه‌ی آزمایش انسانی-حیوانی او باشد. تحت تأثیر این آزمایش او توانست قدرت‌های عقرب مانندی را به دست بیاورد اما در مقابل، عقل خود را از دست داد.

Gargan به‌عنوان Scorpion، از قدرت، چابکی، سرعت، استقامت و پایداری بسیار بالایی برخوردار است. او همچنین از یک دم نیش مانند مکانیکی برخوردار است و می‌تواند حتی سریع‌تر از اسپایدرمن، از دیوار بالا برود. او با ابرقهرمان دیگری همچون کاپیتان آمریکا، آنتی ونوم و خانم مارول هم رویاروی شده است. او با ضدقهرمانان بسیاری همکاری کرده است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به گروه Dark Avengers نورمن آزبورن اشاره کرد.

Doctor Octopus

dr. octopus
Otto Octavius یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین دشمنان اسپایدرمن است که برای اولین بار در کمیک شماره 3 The Amazing Spider-Man ظاهر شد. دکتر اکتاویوس دانشمندی نابغه بود که توانست برای خود بازوهایی مکانیکی اختراع کند که توسط یک کامپیوتر کوچک و هوشمند کنترل می‌شوند. پس از یک اتفاق تلخناک، این بازوها به بدن او می‌چسبند و ازآن‌پس او تبدیل به یک خلاف‌کار می‌شود.

دکتر اختاپوس، مؤسس اولین گروه Sinister Six بود و رهبری نسخه‌های بعدی این گروه را بر عهده داشته است. کارهای خلافکارانه‌ی او باعث مرگ George Stacy (پدر Gwen Stacy)، صدمه دیدن Black Cat تا حد مرگ و غرق شدن Silver Sable شده‌اند. اگرچه او یکی از مرگبارترین دشمنان اسپایدرمن محسوب می‌شود ولی به‌تازگی او به‌عنوان یک مرد شرافتمند معرفی‌شده است. او حتی سابقه‌ی تبدیل‌شدن به اسپایدرمن و قرار گرفتن در بدن پیتر پارکر را داشته است که البته در این کمیک (شماره‌ی 700 The Amazing Spider-Man) درمی‌یابد که فقط پیتر پارکر می‌تواند ابرقهرمان عنکبوتی واقعی باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.