نویسنده: محمدجواد فرج الهی شنبه، 06 خرداد 1396
ساعت 13:05

معرفی استودیو بازی‌سازی Sledgehammer games

4.5 از 5

معرفی و آشنائی با استودیوی Sledgehammer Games

اگر اخبار دنیای بازی های رایانه ای را دنبال کرده باشید حتما اخبار Call of Duty جدید را با نام Call of Duty: WW2 شنیده اید.

فرنچایز کال او دیوتی یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین بازی های صنعت گیم است. امکان ندارد گیمری وجود داشته باشد که اسم این بازی به گوشش نخورده باشد. کال او دیوتی فرنچایزی چندین ساله و دارای ریشه و قدمت است. این بازی فقط مختص به یک نسل ازگیمرها نیست. اتفاقا برعکس از معدود بازی هایی است که نسل امروزی و دیروزی گیمران هر دو با آن آشنایی دارند. اگر بخواهیم از شهرت و آوازه و افتخارات این بازی بگوییم، می توان تا صبح از موفقیت های این فرنچایز صحبت کرد.

اما متاسفانه این فرنچایز همیشه خوب و موفق ظاهر نشده است. عرضه ی سالیانه این بازی ضربه شدیدی به محتوای بازی زده است و عملا هر سال با یک بازی تکراری طرف هستیم و اکتیویژن تنها به فکر درآمد های حاصله از بازی است و به کیفیت آن توجهی ندارد.

call of duty modern warfare 1

چه خاطرات شیرینی با این بازی داشتیم

در سال گذشته رقیبان اکتیویژن به سراغ جنگ جهانی اول رفتند و با استقبال شدید کاربران مواجه شدند. در طرف دیگر هم بازی کال او دیوتی اینفینیت وارفار را داشتیم. این بازی با بیشترین بازخورد های منفی مواجه شد. البته پس از عرضه مشخص شد که این بازی چندان هم بد نبوده و بخش داستانی نسبتا جذابی داشت. اما چیزی که طرفداران می خواستند نبود. آن ها از جنگ های مدرن و تکراری سالیانه خسته شده بودند و به دنبال نورآوری می گشتند. اکتیویژن هم که بازخورد های منفی رو مشاهده کرده بود احساس خطر کرد. احساس خطر کرد که مبادا عرصه رقابت را به رقیبش یعنی DICE واگذار کند و با کاهش فروش مواجه شود. خلاصه این زنگ خطری بود تا اکتیویژن هم به خود بیاید و به دنبال عرضه ی یک عنوان زیبا و خلاقانه باشد و چه چیزی بیشتر از جنگ جهانی پتانسیل داشت؟

اینجاست که استدیوی اسلج همر وارد می شود. این استدیو که قرار است ناجی فرنچایز کال او دیوتی باشد بار سنگینی بر دوش دارد. آن ها وظیفه ساخت عنوان Call of Duty WW2 را بر عهده دارند.

خب بیایید از آخرین اخبار این استدیو شروع کنیم تا به نقطه ی آغاز آن برسیم!

تشکر روسای اسلج همر گیمز از استقبال طرفداران از بازی COD WW2

پس ازعرضه ی تریلر بازی و انتشار اطلاعاتی از آن، موجی گسترده از حمایت ها و بازخورد های مثبت در سراسر رسانه ها آغاز شد و طرفداران به تعریف و تمجید از بازی جدید پرداختند. در همین راستا، سازندگان بازی یعنی روسای استودیو سلج همر، آقایان مایکل کاندری و گلن اسکفیلد، با انتشار ویدویی از این حمایت ها و بازخوردهای مثبت تشکر کردند و اعلام کردند که بازی جدید آن ها به مدت 2.5 سال در دست ساخت بوده است.

معرفی بازی Call Of Duty WW2 و انتشار تریلری از آن بمب خبری این هفته!

کال او دیوتی جدید در دست ساخت است و قراراست روایتگر جنگ جهانی دوم باشد. تریلر منتشر شده از بازی همگان را به وجود آورده است. سازندگان اعلام کرده اند که بازی همزمان در چند نقطه روایت می شود و سرباز زن نیز در بازی وجود دارد. بخش زامبی نیز به طور ویژه کار شده است و قرار است داستانی جذاب داشته باشد و زامبی های نازی شالوده اصلی آن را تشکیل می دهند. بخش کوآپ بازی نیزداستانی جدا از بخش سینگل پلیر دارد! بازی شدیدا امیدوارکننده ظاهر شده است و همه ی نگاه ها را به کال او دیوتی بازگردانده است. اسلج همر بار سنگینی بر دوش دارد و انتظارات طرفداران به شدت بالا رفته است.

تماشا کنید: صحبت های سازندگان Call of Duty: WW2  |  فکر می کنید قهرمانان Call of Duty WW2 فقط آقایان هستند؟ اشتباه می‌کنید! 

 تریلری که از ww2 منتشر شد دنیای گیم را تکان داد

ساخت نسخه بعدی کال او دیوتی را استدیو اسلج هم بر عهده دارد

در جریان کنفرانس مالی سال 2016، اکتیویژن اعلام کرد که وظیف ساخت بازی جدید کال او دیوتی بر عهده استدیوی نوپای اسلج همر است. آن ها با عرضه اینفینیت وارفار به موفقیت مالی نسبتا خوبی دست پیدا کرده بودند اما این بازی چیزی نبود که طرفداران انتظار داشتند. اکتیویژن قول داد که بازی جدید به ریشه های سری وفادار خواهد بود.

تبریک عجیب سال نو میلادی

استودیو اسلج همر که وظیفه ساخت و انتشار ادونس وارفار را بر عهده داشته است، هم اکنون با انتشار عکس یک کلت متعلق به جنگ جهانی دوم سال نو میلادی را تبریک گفت. این عکس شبهات زیادی را ایجاد کرده است. آیا کال او دیوتی جدید در زمان جنگ جهانی روایت خواهد شد؟

sledgehammer

این تصویر را یادتان هست

سکوت خبری

پس از عرضه کال او دیوتی ادونس وارفار از آن زمان این استودیو در سکوت خبری بوده است. اما این سکوت به معنای غیرفعال بودن آن ها نسیت. چراکه این استودیو اعلام کرده است به سختی درحال کار و تلاش است. احتمالا وظیفه ساخت نسخه بعدی کال او دیوتی بر عهده این استدیو خواهد بود.

عرضه بازی Call Of Duty Advanced Warfare

کال او دیوتی جدید سال 2014 عرضه شد. این بازی اولین عنوانی بود که مستقلا توسط اسلج همر ساخته شد و از بازیگران زیادی همچون کوین اسپیسی استفاده کرده بود و یک روایت داستانی نسبتا جذاب داشت. بازی فروش خوبی داشت وهمچنین بیشتر منتقدان این عنوان را یک اثر خیلی خوب توصیف کرده اند و به تمجید از بخش مولتی پلیر پرداختند. هر چند ذکر کرده بودند که بازی در حال دور شدن از ریشه هایش است.

4

چه مبلاغ هنگفتی که خرج تبلیغات این بازی نشد

اعلام ساخت یک بازی جدید توسط اسلج همر

بعد از موفقیت های اسلج همر درمشارکت و همکاری با استودیو اینفینیتی وارد برای ساخت بازی مدرن وارفار 3، سران اکتیویژن تصمیم گرفتند که ساخت بازی جدید کال او دیوتی را به دستان این استدیوی نوپا بسپارند تا آن ها هم مجالی برای شکوفایی استعداد های خود داشته باشند. خیلی ها از این حرکت اکتیویژن خشنود نبودند و دوست نداشتند که سرنوشت این فرنچایز مهم به یک استدیو بی تجربه سپرده شود.

عرضه بازی Call Of Duty Modern Warfare 3

این بازی یک انفجار بزرگ در صنعت گیم بود. فروش 6.5 میلیون نسخه در روز عرضه!

پایانی شکوهمند برای سری مدرن وارفار که توسط استودیو های اسلج همر و اینفینتی وارد به صورت مشترک ساخته شد.  بازی علاوه بر فروش بسیار خوبی که داشت از جانب منتقدان نیز مورد حمایت قرار گرفت و با بازخورد های مثبتی مواجه شد.

موفقیت های این بازی باعث شد تا اسلج همر خودش را به سران اکتیویژن ثابت کند و نشان دهد که حرف هایی برای گفتن دارد.

همکاری Sledgehammer Games و Infinity Ward

پس از ماجراهای استدیو اینفینتی وارد و جدا شدن بخشی از تیم آن، این استودیو بسیار ضعیفتر و کوچک تر شده بود. از طرفی سران اکتیویژن به دنبال ساخت یک نسخه جدید از مدرن وار فار بودند. اما اینفینتی وارد به تنهایی از پس ساخت یک بازی چنین بزرگی بر نمی آمد.در همین حوالی بود که سران اکتویژن تصمیم گرفتند از استودیو اسلج همر استفاده کنند و ساخت بازی را به آن ها بسپارند. این استودیو قبلا با ساخت یک دمو توانایی های خود را نشان داده بود و می توانست به همکاری اینفینتی وارد یک کال او دیوتی جدید بسازد. بنابراین تیمی متشکل از دو استدیوی اینفینتی وارد و اسلج همر به رهبری مایکل کاندری که رییس استودیو اسلج همر بود، به ساخت بازی مشغول شدند.این همکاری و مشارکت فرصتی طلایی برای هر دو استدیو بود. اسلج همر اولین بازی خود را می ساخت و می توانست از این طریق خودش را ثابت کند.در طرف دیگر اینفیتی وارد نیز پس از ضربه هایی شدیدی که خورده بود، می توانست در طی ساخت این بازی بخش های از دست رفته خود را بازیابد و به ترمیم و نوسازی تیم خود بپردازد.

5

MW3 آخرین عنوان از سری مدرن وارفار بود

ساخت دموی 15 دقیقه ای Call of Duty

اکتیویژن پس از خرید استودیوی اسلج همر نیاز داشت تا نتیجه کار خود را ببنید. نیاز داشت تا ببینید که اعضای استدیو اسلج همر تا چه حد توانا هستند.

برای همین اعضای استودیو اسلج همر برای امتحان خود، 6 ماه بطور بی وقفه بروی یک دموی 15 دقیقه ای از کال او دیوتی کار کردند. این دموی 15 دقیقه ای یک سبک جدیدی از کال او دیوتی را نشان می داد. یک بازی اکشن ادونچر!

اکتویژن از نتیجه کار بسیار راضی بود و می خواست که ساخت یک بازی جدید را به این استدیو بسپارد اما متاسفانه از بخت بدشان، در همین زمان بود که اینفیتی وارد ازهم پاشید و سران آن چند تن از کارمندان را با خود برداشتند و ازاستودیو رفتند. این جدایی ضربه بزرگی به اعتبار اکتیویژن و استودیو اینفینتی وارد زد.
اکتویژن هم ساخت یک پروژه جدید از اسلج همر را کنسل کرد و تصمیم گیری را به زمانی دیگر موکل کرد.

پایه گذاری استودیو Sledgehammer Games و خرید آن توسط Activision

در سال 2009، مایکل کاندری و گلن اسکفیلد که دو تن از اعضای استدیو EA Redwood Shores بودند، پس از ساخت نسخه اول بازی Dead Space، تصمیم گرفتند از EA جدا شوند. آن ها متوجه شده بودند که افکار و آرزوهایی بسیار شبیه بهم دارند و هر دو با هم اهداف یکسانی دارند. بنابراین یک استودیو جدید برای خودشان تاسیس می کنند تا بتوانند آرزوهایشان را دنبال کنند. آن ها اسم این استدیو را Sledgehammer Games می گذارند. اما آن ها هرگز نمی دانستند که سرنوشت استودیو به کجا ختم می شود و اصلا روحشان خبر نداشت که قرار است روزی بزرگترین و پرفروش ترین فرنچایز تاریخ را بسازند.

از طرفی اخبار ساخت این استدیو به سرعت به دست اکتیویژن می رسد و از آنجایی که اکتیویژن رقیب الکترونیک آرتز محسوب می شد، برای خرید این استودیو پیش دستی می‌کند. آن ها از سابقه سران این استودیو به خوبی آگاه بودند و می دانستند که چه توانایی هایی دارند.

حالا که تاریخچه استودیو را خواندیم بهتراست کمی با محیط آن آشنا شویم:

کاندری و اسکفیلد این این استودیو را در شهر فاستر سیتی در ایالت کالیفرنیا ایجاد کرده اند.

6

استودیو اسلج همر در روز های آغازین خود

9

این لوگوی قدیمی استودیو اسلج همر است

در ابتدای تاسیس استودیو فقط خود کاندری و اسکفیلد در آن مشغول به کار می شوند اما این استودیو به مرور پیشرفت می کند و گسترش می یابد تا جایی که  امروزه جمعیت آن بیش از 200 نفر است.

10

اهالی استودیو

تصاویری از شکل و شمایل امروزی استودیو

نکته‌ای جالب در مورد کارکنان استودیو اسلج همر اینکه اعضای استودیو اغلب غذای خود را داخل استودیو می‌خورند! به هنگام ناهار تعداد زیادی آشپز بهمراه غذاهای مختلف به محیط استودیو می‌آیند و شروع می کنند به سرو غذا!

همچنین کارکنان به مناسبت های مختلف جشن می گیرند و در روند کاری خود تنوع ایجاد می کنند. جشن هایی از قبیل:

جشن هالووین یکی از مراسم های ویژه این استودیو است که همه ساله برگزار می شود!

17

اگر می توانید اسکفیلد را در این عکس پیدا کنید

فکر می‌کنم حالا زمان این رسیده است تا سران استودیوی SledgeHammer را به شما معرفی کنم :

GLEN SCHOFIELD

7

گلن اسکفیلد از موسسان و مدیران ارشد استودیو اسلج همر گیمز است و 25 سال سابقه طراحی بازی دارد.

او دانش آموخته ی دانشگاه گولدن گیت در سانرفانسیسکو است. وی درابتدا در استودیوی Absolute Entertainment کار می کرده است و بازی هایی مثل Asteroids و Moon Patrol و Gunstar Heroes و Disruptor the Contra را ساخت. این عناوین بعدا مورد اقتباس و الهام بازی های بزرگی همچون Resident Evil و Gears Of War قرار گفتند. وی پس از آن به استدیوی Crystal Dynamics می پیوند و فرنچایز های Gex and Legacy of Kain را پایه گذاری می کند. همچنان کار ها و تلاش های او در شکل گیری بازی Tomb Raider تاثیر زیادی داشت.

سپس به شرکت EA Redwood Studios پیوست و مدام بین استودیو های EA جابجا می شد. او در طول این مدت بازی هایی همچون Lord of Rings و جیمز باند را می سازد و با ساخت Dead Space به شهرت جهانی می رسد.

بعدا به همراه همکارش کاندری استودیو خودش یعنی اسلج همر گیمز را پایه گذاری می کند  و طراح اصلی و سرپرست تیم سازنده مادرن وارفار 3 و ادونسد وارفار می شود.

او هم اکنون در حال ساخت بازی Call of Duty WW2 است.

دیدیم که گلن اسکفیلد یکی از بزرگترین طراحان بازی هاست و تاثیر زیادی بر این صنعت داشته است. متاسفانه خیلی از ما با ایشون آشنایی نداریم و نمی دانیم که تلاش های او منجر به ساخت چه فرنچایز های بزرگی شد. شاید او به طور مستقیم در ساخت فرنچایز هایی مثل Gears of War و Resident Evil و Tomb Raider دخالت نداشت اما قطعا تلاش ها و کارهای او باعث شد که چنین عناوینی با الهام از ایده های او ساخته شوند.

همچنین به خوبی می دانیم که بازی های بزرگ Dead Space و Modern Warfare 3 مستقیما توسط او ساخته شده اند.

Michael Condrey

8

دیگر مدیر ارشد و بنیان گذار استودیو اسلج همر گیمز است. او دانش آموخته ی دانشگاه واشنگتن است و 20 سابقه اجرایی در صنعت گیم دارد.

وی ازهمان ابتدا در EA Redwood Studios مشغول به کار شد و ساخت عناوینی همچون James Bond و Need For Speed و FIFA و Dead Space را بر عهده داشت.

او پس از ساخت Dead Space به همراه همکارش یعنی اسکفیلد از EA جدا شد و استودیوی خودشان را تاسیس کردند.

او علاوه بر کار دراستودیوی اسلج همز گیمز، توسط اکتیویژن در استودیو های دیگر نیز به کار گرفته می شد و در ساخت عناوینی مثل Call of Duty: Black Ops II و Call of Duty: Black Ops مشارکت داشت.

البته بعدا نیز در استودیو اسلج همر گیمز کارگردانی عناوینی Advanced Warfare و Modern Warfare 3 را بر عهده گرفت.

وی هم اکنون مشغول کارگردانی بازی Call of Duty: WW2 است.

در پایان باید از شما بابت خواندن این مقاله تشکر کنم و اعلام کنم که ما هم مثل شما شدیدا منتظر بازی جدید این استودیوی نوپا یعنی WW2 هستیم و امیدواریم که با توجه به سابقه سازندگان آن، این بازی، گیمی موفق از آب دربیاید.

20

سخرانی کاندری و اسکفیلد در استودیو قبل از عرضه بازی ادونسد وارفار

محتوای بیشتر در این بخش: معرفی کمپانی Ubisoft »
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.