نویسنده: Bahram دوشنبه، 18 شهریور 1398
ساعت 22:52

نگاهی به نسخه بتا بازی Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint مطلب ویژه

5 از 5

با نزدیک شدن به عرضه بازی Ghost Recon: Breakpoint و با همکاری شرکت یوبی‌سافت فرصت این را داشتیم تا در نسخه بتای بازی که توسط ناشر ارایه داده شده بود، به تجربه آن بپردازیم. عنوان Ghost Recon: Breakpoint ادامه‌ای بر Ghost Recon Wildlands است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. هر چند تنها سه روز نسخه بتا در دسترس بود، اما در همین مدت سعی کردیم با بررسی بخش‌های مختلف اثر به نقاط قوت و ضعف و بررسی ویژگی‌های جدید آن در قالب مطلب پیش‌رو بپردازیم.

gh3

با شروع Breakpoint می‌توان از همان ابتدا به داستان و روایت جذاب و متفاوتش نبست به اثر قبلی اشاره کرد. برخلاف Wildlands که از داستان نسبتا ساده و روایت ضعیفی برخوردار بود، حال نسخه جدید با قرار دادان تنها یک شخصیت به عنوان قهرمان اصلی داستان و ایجاد شخصیت پردازی مناسب موفق شده‌است در بخش داستانی یک گام مثبت رو به جلو بردارد. در این شماره داستان روایت‌گر رژیم فاسدی است که جزیره خیالی Auroa را در دست گرفته و قصد دارد با استفاده از تکنولوژی Skell خود را از دنیای اطراف جدا کرده و به نحوی باعث نابودی دنیا شود. در این بین کشور آمریکا تصمیم می‌گرد با اعزام سربازان مختلف به جزیره برای تحقیقات بیشتر اقدام کند. شخصیت اصلی داستان Nomad هم به عنوان بخشی از جوخه Ghost Recon به جزیره اعزام می‌شود. هر چند با ورود به جزیره همه چیز به خوبی پیش نرفته و با حمله به هلیکوپتر سربازان اعزامی، تنها تعداد اندکی از سربازان Ghost Recon در سطح جزیره جان سالم به در می‌برند و یکی از آن ها هم شخصیت Nomad است که حال باید با پیدا کردن سربازان باقی مانده مشکلات پیش آمده را بر طرف کند و به نحوی به حفظ بشریت بپردازد. هر چند داستان Breakpoint را می‌توان یک داستان کلیشه‌ای خواند که بار های در قالب بازی‌ها و فیلم‌های مختلف روایت شده‌، اما کلیت داستان به وسیله شخصیت پردازی مناسبش موفق شده تا گامی رو به جلو در سری باشد. فضای کلی حاکم بر جزیره هم بسیار یادآور عنوان MGS است. از تکنولوژی دمشنان گرفته تا شروع و حتی گیم‌پلی اثر یادآور شماره پنجم MGS بوده و به نحوی وعده یک عنوان جذاب را می‌دهد. البته نتیجه گیری کلی این بخش را باید به نسخه نهایی و تجربه کامل اثر واگذار کنیم.

gh6

در کنار داستان که به آن اشاره کردیم، گیم‌پلی عنوان Breakpoint میزبان بیشترین تغییرات نسبت به اثر قبلی است. در حالی که یکی از مشکلات Wildlands را می‌توان نبود عمق کافی در گیم‌پلی دانست، عنوان جدید موفق شده‌است این مشکل را به صورت کامل برطرف سازد و حالا شاهد یک گیم‌پلی تراز اول و درخور یک عنوان که نام Tom Clancy را یدک می‌کشد هستیم. افزوده شدن وزن بیشتر به شخصیت اصلی و اسلحه ها کمک به سزایی به شکل دهی و تشکیل یک مجموع کامل را برای گیم پلی اثر داده‌است. حال مخفی‌کاری به شدت در اثر جان گرفته و به کمک وزن بیشتر شخصیت اصلی، سیستم مبارزات هم دست خوش تغییرات فراوانی گشته‌اند. بدین صورت حال باید با دقت و استراتژی بیشتری به سمت دشمنان حرکت کرد. یک اشتباه کوچک باعث مرگ بازیکن شده و بدین جهت Breakpoint موفق شده‌است مشکلات شماره قبل را به صورت کامل برطرف سازد. البته هوش مصنوعی دشمنان هم دچار تغییرات فراوانی گشته‌ و شاهد کاورگیری، همکاری و سیستم واحدی در نبرد های اثر هستیم. همانند عنوان قبلی، این بار جزیره Auroa میزبان سربازان Ghost Recon بوده و از این حیث با توجه به شرایط استوایی و رنگ بندی متفاوتش نسبت به اثر قبلی که بیشتر دارای رنگ بندی زرد بود، این بار با ترکیب رنگ‌های سبز و تیره، اتمسفر متفاوتی در محیط بازی حاکم است که باز هم به کمک گیم‌پلی بازی آمده و بیشتر از گذشته سیستم مخفی کاری اثر را تقویت کرده‌است.

Breakpoint همانند سری دویژن و دستنی، دارای یک پایگاه در دل جزیره بوده که در آن بازیکنان قادر خواهند بود ماموریت‌های جدید را شروع کنند، با دیگر بازیکنان آشنا شوند و یا اسلحه و دیگر موارد جدید را تهیه کنند. با فعال کردن ماموریت جدید، همانند سیستمی که در Assassin's Creed Odyssey پیاده شده بود، سازندگان سعی کرده‌اند تا بازیکن را مجاب کنند تا بیشتر در محیط جزیره برای پیدا کردن مکان ماموریت جست و جو کند. بدین صورت دیگر خبری از نقطه دقیقی که بازیکن برای شروع ماموریت باید به آنجا برود نیست و حال این شما هستید که با توجه به موقعیت جغرافیایی و مدارک موجود باید مسیر خود را پیدا کنید. البته که همچنان این امکان وجود دارد تا این سیستم را به صورت کامل غیر فعال کرد و همانند عناوین قبلی مستقیم به سمت ماموریت رفت. برای جا به جایی در جزیره هم وسایل نقلیه متفاوتی مثل موتور، ماشین و هلیکوپتر در دسترس خواهد بود که به لطف فیزیک جدید، کنترل آن‌ها هم بهتر شده‌است. Breakpoint با آن که همچنان تمرکز زیادی بر انجام بازی به صورت Co-Op دارد، اما در این شماره به لطف گیم‌پلی عمیق تر اثر تجربه تک نفره آن‌ هم به امری لذت بخش تبدیل گشته‌است.

یکی از موارد جدیدی که بازی اضافه شده، اسلحه ها و تجهیزاتی هستند که دارای لول بندی بوده و بدین صورت همانند دیویژن هر کدام از اسلحه، کفش، کوله پشتی و ... دارای قدرتی متفاوت هستند که در طول تجربه اثر با پیدا کردن تجهیزات قوی‌تر، قادر بودیم به سراغ دشمنان با لول بیشتر برویم. هر چند این سیستم در کل جالب است و باعث می‌شود بخش هایی از اثر تا اواخر آن قابل دسترس نباشد، اما در یک طرف وجود لوت باکس ها و امکان خرید تجهیزات بیشتر می‌تواند تجربه بازی را به کل نابود کند. هر چند در نسخه بتا مشکلی برای انجام بازی و مبارزه با دشمنان وجود نداشت، اما در نسخه نهایی این سیستم می‌تواند مشکلات فراوانی را برای اثر به وجود آورد.

gh1

عنوان Ghost Recon: Breakpoint این اجازه را به بازیکن می‌دهد تا شخصیت خود را بسازد. گزینه‌های در نظر گرفته شده برای ساخت شخصیت از تنوع و کیفیت خوبی برخوردار هستند. همچنان برای صداپیشه شخصیت مرد از صدای Alex Mallari Jr و برای شخصیت زن از Alix Wilton Regan که قبلا به ترتیب در آثاری همانند Dark Matter و Assassin's Creed Orgins حضور داشته‌اند، استفاده شده است.  در کنار این موارد، اثر دارای چهار کلاس مختلف مثل مدیک و اسالت بوده که هر کدام از آن‌ها به شاخه‌های متفاوتی با قدرت ها و ویژگی های متمایز نسبت به یکدیگر تقسیم می‌شوند. در نسخه بتا امکان تجربه بخش چند نفره یا همان PvP وجود نداشت، اما در نسخه نهایی این بخش هم در دسترس خواهد بود. برای بررسی وضعیت بصری بازی بهتر است تا عرضه نسخه نهایی اثر صبر کنیم. با آن که به صورت کلی شماره جدید بهبود قابل توجه‌ای در بخش بصری داشته‌است، اما وجود باگ‌های مختلف نسخه بتا این اجازه را به ما نمی‌دهد تا این بخش را به درستی بررسی کنیم.

 Ghost Recon: Breakpoint نوید یک تجربه موفق و ناب را می‌دهد. دقیقا همان چیزی که از نسخه قبل انتظار داشتیم و البته نتوانست در ارایه آن موفق شود. بازی با تغییرات بنیادی در بخش گیم‌پلی و روایت از همین حالا می‌تواند یکی از بهترین عناوین در سری Ghost Recon باشد. هر چند وجود سیستم لوت‌باکس و خرید های داخل اثر می‌تواند تیشه به ریشه‌ای برای موفقیت این شماره باشد. حال باید تا ماه آینده و تجربه نسخه نهایی آن صبر کرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.