نویسنده: محمد مراقی شنبه، 20 مرداد 1397
ساعت 23:46

نقد و بررسی فیلم Deadpool 2 مطلب ویژه

0 از 5

نقد و بررسی فیلم Deadpool 2

فیلم اول مجموعه Deadpool شروع بسیار خوبی برای یک سری ساختارشکن بود. سوژه‌های جالبی را گیر می‌انداخت و گاهی خیلی دور از انتظار ظاهر می‌شد. اما لحن ناهنجار اما سازمان‌دهی شده فیلم قبلی در Deadpool 2 جای اینکه استایل منحصربه‌فرد خود را شکل ببخشد، مدام پا توی کفش فیلم‌های معروف و سوژه‌های عامه‌پسند می‌کند. داستانی نه‌چندان جالب را ارائه می‌دهد و در کل تکلیفش با خودش مشخص نیست. در ادامه مطلب با بازی‌مگ همراه باشید تا بررسی فیلم Deadpool 2 بپردازیم.

deadpool2 x menسرانجام ددپول هم عضو ایکس من شد. منتها از نوع آموزشیش و به مدت بسیار محدود!

فیلم Deadpool 2 علی‌رغم فیلم قبلی با یک پرولوگ خنده‌دار شروع می‌شود و سپس بعد از تیتراژ همراه با یک اتفاق ناراحت‌کننده ددپول را اصطلاحا وارد یکی از خشن‌ترین انتقام‌جویی‌هایش قرار می‌دهد. فیلم در کل قصد دارد اتفاقات جدیدی را سر راه قهرمان اصلی‌اش قرار بدهد و زوایای جدیدی از شخصیت‌ پردازی ددپول را به نمایش بگذارد؛ اما فیلم از دقایق ابتدایی تا سکانس پایانی‌اش از نظر ساختار داستان‌سرایی‌اش دقیقا شبیه به فیلم‌هایی عمل می‌کند که در فیلم بهشان تیکه انداخته و دقیقا ایراداتی را در خود دارد که از فیلم‌های رقیب گرفته استو به صول خودش می‌خواسته آنطوری نباشد. فیلم Deadpool 2 البته فیلم بدی هم نیست و همین که بخش‌های جالبی از ماجراجویی‌های این کاراکتر باحال و بامزه را نشان‌مان می‌دهد، بهانه‌ای است که ما طرفداران فیلم‌های کمیک‌بوکی آن را تماشا کنیم. اما Deadpool 2 انگار صرفا جنبه تجارتی دارد و مدام به صشکل بسیار ماین‌استریم‌وضعی سوار سوژه‌های عامه‌پسند می‌شود و آنطور که باید، دنیای چارچوب‌دار و منحصر به فرد ددپول را به نمایش نمی‌گذارد.با اینحال همچنان دیالوگ‌های بسیار جالبی هم در فیلم از  زبان ددپول روایت می‌شوند که لحظات بسیار سرگرم‌کننده و خنده‌داری را رقم می‌زنند. مهم‌تر از همه اینکه فیلم کاملا با خدش روراست است و علاوه بر فیلم‌های دیگر، کاملا از مشکلات خودش هم آگاه است. برای مثال ددپول در طول فیلم دو بار به طور مستقیم نویسندگی فیلم را به سخره می‌گیرد و به استفاده از کلیشه‌های داستانی‌اش اعتراض می‌کند. یا اینکه مدام به گروه مردان ایکس تیکه می‌اندازد و تشکل آن‌ها را از طرق جالبی کاملا زیر سوال می‌برد. اما باید قبول کرد که Deadpool 2 دیگر آن کمدی افسار گسیخته و خارج از هنجار و جنجالی فیلم قبلی را ندارد  برای مثال مدام باید انتظار این را داشته باشیم که الان ددپول در رابطه با فلان سوژه، بهمان موضوع را مطرح می‌کند یا  الان که اسلحه را روی اسر این مرد گرفته، حتما ماشه را می‌کشد. به شخصه از کاراکتر اصلی‌‎ای مثل ددپول انتظار پا گذاشتن زاویه‌ دید فیلم به فراتر از مرزهای فیلم قبلی را داشتم. حالا وقتش بود که فاکس با سر در آوردن از اینکه طرفدارانش با ضدقهرمان بی‌ادبی مثل ددپول حسابی حال می‌کنند، حرف‌های بیشتری را برای گفتن ارائه کند نه اینکه به تکرار دوباره و دوباره چند شوخی بامزه اما کلیشه‌ای قانع باشد.

deadpool 2 kableنقش کیبل در فیلم اصلا شبیه به نقشش در تریلرهای فیلم نیست. او حتی شبیه آنتگونیست‌های دیگر هم نیست و فیلم شدیدا ازعدم وجود یک آنتاگونیست مشخص رنج می‌برد

رایان رینولدز همچنان یکی از رکن‌های مثبت و ثابت‌قدم فیلم است. او کاملا با ددپول اخت گرفته و از طریق او اجازه دارد تمام ابرقهرمانان و بازیگرهای رقیب را به سخره بگیرد یا مدام دیوار چهارم را بکشند و با طرفداران شروع به صحبت کند و حتی پایان فیلم را هم لو بدهد. ددپول در این فیلم به فکر کشتن خودش می‌افتد و تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که روش لز پا در آوردن خودش را کشف کند. از همین جهت باید بدانیم که او در طول فیلم چیزی برای از دست دادن ندارد و به دنبال دلیلی بزرگ برای ادامه زندگی می‌گردد. در اینجا فاکس فرصت بسیار خوبی داشت تا مرزهای جدیدی برای شخصیت‌پردازی ددپول تعریف کند و عمق بیشتری به کاراکتر پر از پتانسیل او بدهد. اما یک کاراکتر افتضاح را وارد داستان می‌کند که به شخصه برای من هیچ جذابیتی ندارد و متاسفانه از نظر داستانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و احتمالا در آینده در فیلم‌های زیادی او را مشاهده خواهیم کرد. اما از بازیگر در نظر گرفته شده برای نقش راسل یا همان مشت آتشین گرفته تا شخصیت‌پردازی و حتی قدرت فرابشری‌اش، اصلا هیچ ارتباطی با ددپول ندارد و بهش می‌خورد بیشتر با کاراکتری مثل همان جاگرنات تیم تشکیل بدهد.

گفتم جاگرنات؛ یکی دیگر از ویژگی‌های شاید خوب فیلم Deadpool 2 این است که کاراکترهای بیشتری را وارد فیلم می‌کد هر یک هم جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. از جاگرنات که یکی از شرورهای معروف مارول است گرفته تا اعضای اولیه گروه اکس فورس که در آن کاراکترهای جالبی مثل لیدی لاکی به چشم می‌خورند و پتانسیل بسیار زیادی برای باقی ماندن در مجموعه دارند.

deadpool lady lukyلیدی لاکی از کاراکترهای جدید فیلم است و مطمئنا در فیلم‌های آینده به عنوان یکی ازعضوهای اصلی گروه ایکس فورس شاهد حضور پررنگ او خواهیم بود.

به طور کلی فیلم Deadpool 2 شاید از عمق و محتوای جدید کاافی به عنوان یک ددپول واقعی برخوردار نباشد اما همچنان دیالوگ‌های خنده‌دار و اکشن‌های مثبت هفده بدون سانسورش می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای یک دورهمی دو ساعتی باشند. فاکس می‌توانست با ددپولی‌تر کردن فیلمش یک دنباله تمام عیار برای فیلم قبلی تولید کند اما اشتباها در چاهی می‌افتد که پیش از این برای رقیبانش کنده بود. مجموعه Deadpool پتانسیل‌های فراوانی به عنوان یک کمدی اکشن کمیک‌بوکی که وظیفه دارد ایرادات فیلم‌های هم‌بسکش را زیر بار نقدهای بی‌رحمانه‌اش ببرد، دارد و مطمئنا در آینده شاهد دنباله‌های بیشتری برای آن خواهیم بود. ددپول هنوز کار زیادی برای انجام در دنیای سینما دارد و شاید هم روزی وارد تعامل با دنیای سینمایی مارول شود. اما هر چه زودتر باید از این مخمصه‌ای که خودش برای خودش ساخته در بیاید.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1398
    نظرها: 3
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    بستگی به خودت داره اگر از 1 خوشت اومد از 2 بیشتر خوشت میاد درضمن با سانسور ببین:blink:

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1396
    نظرها: 7
    تشکر: 0
    تشکرشده: 4
    کنسول‌های بازی:

    قسمتش دومش هم بد نبود ولی واقعا قسمت اولش رو بیشتر دوس داشتم ، ممنونم
    دانلود زیرنویس فارسی

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1397
    نظرها: 10
    تشکر: 4
    تشکرشده: 23
    کنسول‌های بازی:

    وقتی اولین بار این فیلم رو دیدیم بنظرم خیلی فیلم جالبی میومد چون اولین بار بود که با شخصیت ددپول آشنا میشدم ولی وقتی برای بار دوم و سوم فیلم رو پیگیری کردم و قسمت 1 رو هم دیدیم فهمیدم چقدر سطحی به فیلم نگاه کرده بودم.سری اول هم خارق العاده نبود ولی خیلی بهتر بود چه از نظر روند داستانی و چه از نظر معرفی ددپول به عنوان یک شخصیت کاملا متفاوت با شخصیت های مارول.به خاطر نظر سطحی قبلیم ازتون عذر میخوام.

    آخرین بار در تاریخ حدود 5 سال قبل توسط ZR...RB ویرایش شد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.