نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 25 خرداد 1397
ساعت 09:40

E3 2018: سونی به انتقادات پیرامون مسدود بودن کراس-پلی Fortnite واکنش نشان داد

5 از 5

براساس جدیدترین واکنش سونی، طرفداران همچنان نمی‌توانند شاهد تغییر چندانی در سیاست مسدود بودن کراس-پلی در PS4 باشند.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ اخیرا در کنفرانس نینتندو دایرکت در E3 2018 سرانجام عرضه بازی Fortnite برای پلتفرم نینتندو سوییچ تایید گردید و مثل همه نسخه‌های دیگر این بازی در پلتفرم‌های دیگر، ورژن سوییچ فورتنایت نیز از قابلیت کراس-پلی پشتیبانی می‌کند؛ با این حال این پشتیبانی از نسخه‌های PC، ایکس‌باکس وان و iOS بازی خواهد بود و کراس-پلی باز هم شامل پلتفرم پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود. این موضوع محدود بودن کراس-پلی پلی‌استیشن 4 در سایر عناوین نیز صادق است و درست مثل بازی Rocket League، کمپانی سونی یک بار دیگر آماج انتقادات درباره مسدود کردن قابلیت کراس-پلی در پلتفرم پلی‌استیشن 4 با سایر پلتفرم‌ها قرار گرفته است. مورد جدید بازی فورتنایت، باعث شده سونی به تازگی واکنشی رسمی به این انتقادات نشان دهد؛ هرچند که به نظر نمی‌رسد این پاسخ بتواند طرفداران بازی را راضی کند.

نماینده سونی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است:

ما همیشه برای شنیدن نظرات و علاقمندی‌های جامعه پلی‌استیشن برای ارتقا تجربه گیمینگ آن‌ها آماده هستیم. درحال حاضر بازی Fortnite از همین الآن هم با جامعه طرفداران پلی‌استیشن 4 یک موفقیت عظیم تجربه کرده است. بازی که یک تجربه خالص free-to-play بوده و بازیکنان می‌توانند به راحتی آن را دریافت و به سرعت به بازی آنلاین بپردازند.

با 79 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 فروخته شده در سراسر دنیا و بیش از ۸۰ میلیون بازیکن آنلاین ماهانه در شبکه پلی‌استیشن، ما یک جامعه بزرگی از گیمرها را ساختیم که می‌توانند با یکدیگر به انجام بازی Fortnite یا سایر بازی‌های آنلاین بپردازند. همچنین ما نیز برای Fortnite قابلیت کراس-پلی با پلتفرم‌های PC، مک و iOS و اندروید را فراهم کردیم تا دایره فرصت‌ها برای طرفداران بازی فورتنایت در PS4 بزرگ‌تر شود و آن‌ها بتوانند حتی با بازیکنان در سایر پلتفرم‌ها نیز به بازی بپردازند.

کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 سونی، پرفروش‌ترین کنسول بازی در این نسل است و مدت‌هاست که در زمینه فراهم نکردن قابلیت کراس-پلی با پلتفرم‌های رقیب هدف انتقاد قرار داشته است. در این زمینه اظهارنظرهای جدید نیز به این انتقادات دامن خواهد زد و به طور کلی نشان می‌دهد که سونی قصد ندارد این سیاست را کنار بگذارد. قابلیت کراس-پلتفرم حداقل نه به خاطر بازی کردن با بازیکنان سایر پلتفرم‌ها، ولی به خصوص از نظر ادامه بازی در سایر پلتفرم‌ها بسیار مهم است؛ به شکلی که بازیکن فورتنایت در پلی‌استیشن 4، بتواند پیشرفت‌های کسب شده بازی در این کنسول را به شکل مستقیم و دنباله‌دار در سایر پلتفرم‌ها نیز پیگیری کند.

در این زمینه، هم مایکروسافت و هم نینتندو دیدگاهی بازتر و کارهای عملی بیشتری پیرامون ویژگی کراس-پلی گیمینگ انجام داده‌اند. برخی از عناوین مطرح، مثل Minecraft و Rocket League به بازیکنان اجازه می‌دهند تا پیشرفت‌های خود در نسخه پلتفرمی بازی را در نسخه دیگری از آن بازی در پلتفرم دیگر نیز داشته باشند و در این زمینه، فقط کمپانی سونی در این زمینه‌ها محدودیت قائل شده است.

در خبرهای دیگری مرتبط با بازی Fortnite، این بازی با وجود مدت بسیار کوتاه و چند روزه‌ای که از انتشار نسخه نینتندو سوییچ آن می‌گذرد، موفقیت عظیم دیگری را ثبت کرده و تاکنون بیش از ۲ میلیون بار در این مدت کوتاه روی این پلتفرم دانلود شده است. عدد جدید نیز باعث شده تا تعداد بازیکنان فوتنایت روی همه پلتفرم‌ها، حالا به عدد سرسام آور «بیش از ۱۲۵ میلیون بازیکن» برسد. گفتنی است که نسخه سوییچ بازی فورتنایت  گرچه از همه ویژگی‌های این بازی در سایر نسخه‌ها برخوردار است ولی مشکلاتی در زمینه افت نرخ فریم نیز در این نسخه از بازی گزارش شده است.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید. 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.