نویسنده: محمد مراقی چهارشنبه، 07 آذر 1397
ساعت 01:09

نگاهی به بازی موبایل Soul Knight مطلب ویژه

4.67 از 5

نگاهی به بازی موبایل Soul Knight

آخرین ساخته استودیوی خوش ذوق و درحال پیشرفت ChillyRoom، تجربه‌ای کلاسیک و بسیار دوست داشتنی است که می‌تواند دقایق طولانی، علاقه‌مندان بازی‌های پیکسلی اکشن و پر زد و خورد را سرگرم کند. این بازی که Soul Knight نام دارد، شما را به جهانی دو بعدی و فانتزی می‌برد و در نقش یک شوالیه هفت‌تیرکش قرار می‌دهد! چنین کانسپتی به خودی خود برای یک بازی مستقل و توسعه یافته برای گوشی‌های هوشمند، به اندازه کافی هیجان‌انگیز است تا به عنوان یک گیمر موبایل، حتی فقط یک بار هم که شده آن را تجربه کنید. چه بسا ممکن است حسابی با ساخته ChillyRoom یعنی بازی Soul Knight ارتباط برقرار کنید و دقایق طولانی یا شاید حتی ساعت‌ها پای آن مشغول بازی شوید. در ادامه مطلب با بازی‌مگ همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به بازی Soul Knight، ساخته اخیر استودیوی ChillyRoom.

soul knight homeاین مکان به نوعی مقر مدیریت شما به حساب می‌آید و می‌توانید توانایی‌ها و سطح شوالیه خود را در اینجا کنترل کنید.

همانطور که گفته شد، بازی Soul Knight شما را وارد جهانی فانتزی و دو بعدی می‌کند و در نقش یک شوالیه جنگجو قرار می‌دهد. شما به عنوان این شوالیه وظیفه دارید با نیروهای بیگانه‌ای که تحت عنوان های-تک شناخته می‌شوند، مبارزه کنید و شهرتان را از بحرانی که بیگانگان برای آن ایجاد کرده‌اند، حفظ کنید. بیگانگان های‌-تک یک سنگ جادویی را از شهر شما به سرقت برده‌اند و شهر و اهالی آن در معرض خطر قرار گرفته‌اند. بازی Soul Knight به عنوان یک اثر مستقل، کوچک و دو بعدی با گرافیک پیکسلی، به نوبه خود سعی می‌کند داستانی مشخص و جذاب را به بازیکن ارائه دهد و با بهره‌برداری از خلاقیت‌های متعدد در ترکیب داستان و گیم‌پلی، روایتی سرگرم‌کننده و جالب توجه را به ارمغان آورده است.

بازی Soul Knight با استفاده از موتور گرافیکی Unity مدل‌سازی و طراحی شده و از همین جهت دارای گرافیک پیکسلی جذاب و طراحی‌های هنری چشم‌نوازی است. مخصوصا هنگامی که مشغول مبارزه در میادین شلوغ و پر از دشمن می‌شویم و حسابی با اسلحه‌های متنوع تعبیه شده در داخل بازی آتش به پا می‌کنیم، شاهد قاب‌های رنگارنگ بسیار زیبایی هستیم که بازیکن را کاملا از حیث بصری راضی نگه می‌دارند.

soul knightمی‌توانید با پیشروی هرچه بیشتر و جمع‌آوری پول درون بازی (یا روی آوردن به خرید درون برنامه‌ای یا تماشای تبلیغات) شوالیه‌های قدرتمندتر را خریداری کنید.

گیم‌پلی Soul Knight مطمئنا اصلی‌ترین رکن بازی و برگ برنده مهم آن نسبت به دیگر عناوین هم‌سبکش است. گیم‌پلی بازی به گونه‌ای است که با پای گذاشتن به داخل دروازه‌هایی تله‌پورت مانند که تحت عنوان دانجن شناخته می‌شوند، وارد بخش مراحل کژوال و متوالی بازی می‌شوید و با ورود به اتاق‌های کشف‌نشده در مپ‌های مختلف و متنوع، از نظر ترکیب و طراحی، به مبارزه با بیگانگان می‌پردازید و غنیمت‌های به دست آمده از پیروزی‌هایتان را که در قالب سکه‌های طلا یا صندوقچه‌هایی با محتوای رندوم ظاهر می‌شوند، لوت می‌کنید. سپس می‌توانید با آیتم‌ها و پول‌های به دست آمده در طول مراحل، به آپگرید شخصیت اصلی خود بپردازید و با تقویت آن، مراحل بیشتری را پشت سر بگذارید. زیرا با هر بار کشته شدن در مراحل بازی، از اولین مرحله بازی را آغاز می‌کنید و طبق یک رویه کژوال و رکوردی باید در این بخش پیشرفت کنید. نکته جالب و نقطه قوت اصلی بازی Soul Knight هنگامی به چشم می‌خورد که با سیستم داینامیک و پویای مراحل بازی آشنا می‌شویم. به طوری که پس از کشته شدن در یک مرحله و شروع مجدد از مرحله اول، ممکن است با مپ‌هایی با چینش و ترکیب‌بندی جدید رو به رو شوید که آیتم‌ها، تله‌ها، صندوقچه‌ها و حتی نوع دشمنان داخل آن‌ها فرق کرده باشد. از طرفی دیگر خوشبختانه می‌توانید بازی Soul Knight را تا سقف چهار نفر و با استفاده از Wi-fi به صورت چند نفره با دوستان و آشنایان خود تجربه کنید تا با قدرت هرچه بیشتر و همکاری هوشمندانه بتوانید مراحل بسیار بیشتری را پشت سر بگذارید و کاراکترهای خود را تقویت کنید. اگر مایلید تنها به تجربه بازی بپردازید، اما در طول مراحل با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوید، می‌توانید شوالیه‌های تعبیه شده در قسمت‌هایی از نقشه‌های برخی از مراحل را کرایه کنید تا همراه شما به مبارزه بپردازند و دشمن‌هایتان را شکست دهند.

soul knight reviewعلاوه بر شوالیه‌تان، یک حیوان دست‌آموز هم به همراه دارید که هیچوقت کشته نمی‌شود و حسابی در مبارزات هم کمک می‌رساند.

به طور کلی بازی Soul Knight، آخرین ساخته استدیوی ChillyRoom تا به امروز؛ به عنوان یک اثر مستقل و کوچک که با جلوه‌های گرافیکی ساده و پیکسلی، اما رنگارنگ و خوش رنگ و لعاب ظاهر شده است و موسیقی متن‌هایی کلاسیک و نوستالژی بسیاری در آن نواخته می‌شوند و مهم‌تر از همه گیم‌پلی سرگرم کننده و اعتیادآوری همراه با مراحلی پویا دارد؛ می‌تواند تجربه‌ای نه‌چندان ضروری، اما سرگرم‌کننده و جالب توجه باشد که بنا بر سلیقه‌تان ممکن است دقایق طولانی یا حتی ساعت‌ها شما را به خود مشغول نگه دارد.

    دانلود بازی Soul Knight

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.