نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 22 مهر 1397
ساعت 09:00

گزارش شدن یک باگ خطرناک Messaging در PS4

5 از 5

به تازگی گزارش‌های مختلفی از ارسال نوعی پیام در messaging کنسول PS4 منتشر شده که باعث قطع دسترسی بازیکنان به این سیستم می‌شود.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا برخی دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4، با گلیچ خطرناکی مواجه شده‌اند که آن‌ها را مجبور به factory reset کنسول‌شان می‌کند. این گزارش‌ها اولین بار در Reddit ارسال شد که به نظر می‌رسد ریشه این مشکل، از یک پیام نامفهوم در قسمت messaging کنسول سرچشمه می‌گیرد و بازیکنان اغلب با باز کردن پیام، دچار این مشکل شده‌اند. البته خوشبختانه در این ارتباط و برای عدم مواجهه با این گلیچ، یک راه‌حل سریع و بدون خطر نیز وجود دارد.

اولین گزارش درباره این مشکل مربوط به یک بازیکن Rainbow Six: Siege بوده که با توجه به توضیحاتش در Reddit، او ابتدا یک پیام نامفهوم از یکی از اعضای تیم رقیب دریافت کرده بود. او نیز این پیام را باز کرده و پس از این، دسترسی بازیکن و حتی برخی از هم‌تیمی‌هایش به کنسول‌هایشان بسته می‌شود. در این تیم درواقع فقط یک بازیکن با چنین مشکلی مواجه نشد که او نیز، سیستم پیام‌رسانی کنسول خود را private کرده بود. به این ترتیب به جز این یک بازیکن، همه اعضای آن تیم مجبور به factory reset کردن کنسول‌هایشان شده بودند.

این گزارش البته تنها مورد از مشکلات این گلیچ نیست و حتی مواردی وجود دارند، که از دریافت فقط notification یک پیام هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اند. به گفته یکی از کاربران Reddit، محتوای پیام به نظر باید حتما در یک ترتیب مشخصی روی سیستم نمایش پیدا کند تا اثر موردنظر را بگذارد. به همین خاطر نیز تعداد کاراکترهایی که در notification از پیام‌ها نمایش پیدا می‌کند، به نظر برای این کار کافی بوده است.

در این زمینه، سونی البته هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده ولی حتما توصیه می‌شود که بازیکنان این کنسول که خصوصا به تجربه عناوین چندنفره رقابتی می‌پردازند، حتما سیستم پیام‌رسانی دستگاه را private کنند. برای چنین کاری، باید ابتدا وارد منوی Settings کنسول شد، و سپس از طریق این مسیر (Account Management > Privacy Settings)، تنظیمات Message settings را روی private تنظیم کرد. درحال حاضر، موثرترین راه برای عدم مواجهه احتمالی با گلیچ همین روش است و در حالی که برخی بازیکنان، موفق شدند که مشکل را از طریق حذف این پیام از طریق اپلیکیشن موبایل کنسول حذف کنند، برخی دیگر از کاربران از این طریق نیز موفق به رفع مشکل نشده‌اند.

همچنین به طور مشخص، بازیکنانی که از عناوین چندنفره رقابتی، و رقابت با کاربران غریبه بهره می‌گیرند، بیشترین قربانیان این باگ بوده‌اند که می‌تواند نشان‌دهنده بروز بیشتر این قبیل مشکلات، با از راه رسیدن عناوین جدیدتری نظیر Black Ops 4 نیز باشد. در هر صورت، مهم‌ترین توصیه‌ها به این کاربران این است که پیام‌رسانی را محدود به دوستان کرده و تجربه این قبیل بازی‌ها را نیز عمدتا با دوستان خود دنبال کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.