نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 آذر 1397
ساعت 09:00

Epic خدمات کراس پلتفرم خود را با همه به اشتراک می‌گذارد

5 از 5

اپیک گیمز، سرویس‌های موفق کراس پلتفرمی فورتنایت را به شکل رایگان با همه بازی‌سازان به اشتراک می‌گذارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Epic Games سازنده بازی فوق محبوب «Fortnite» و توسعه‌دهنده موتور بازی‌سازی تجاری «Unreal Engine»، به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا خدمات و سرویس‌های مخصوصی که به منظور ایجاد حالت cross-platform (قابل اشتراک و استفاده بین چند پلتفرم مختلف) برای بازی فورتنایت ساخته شده را به صورت رایگان با همه بازی‌سازان دیگر به اشتراک بگذارد.

در توصیحات ذکر شده پیرامون این بیانیه که در وب‌سایت موتور بازی‌سازی آنریل ارسال شده، اپیک گفته که این سرویس‌ها تاکنون میان ۲۰۰ میلیون بازیکن و بین ۷ پلتفرم مختلف بازی یعنی رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک، iOS، اندروید، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ «امتحان خود را کاملا پس داده‌اند». نکته جالب‌ توجه‌تر، ارائه این خدمات به شکل رایگان است به طوری که این نرم‌افزارها برای همه بازی‌سازان رایگان، برای استفاده در همه موتورهای بازی‌سازی امکان‌پذیر و به روی همه پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های دیجیتال باز است و سازندگان، می‌توانند برای همگام‌سازی این سرویس‌ها با بازی خودشان از اپیک یا دیگران راهکار بگیرند. به گفته اپیک، این سرویس‌ها کار خودشان را ابتدا با همگام‌سازی درونی در آنریل انجین و موتور Unity شروع می‌کنند و هسته اصلی خدمات که به مرور تکامل هم پیدا می‌کند نیز از سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار می‌گیرد.

هسته مرکزی خدمات و امکانات که شامل تشخیص بازیکنان در چندین پلتفرم و جلسات آنلاین بازی، تشخیص دوستان و مدیریت آیتم‌های پولی و رایگان قابل تخصیص به بازیکنان در سرتاسر پلتفرم‌ها نیز هست، قرار است از طریق سرویس‌های لاگین یا ورود بین پلتفرمی، سیستم دوستان، سیستم حضور، پروفایل سراسری و مالکیت‌ها بین سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۱۹ و ابتدا برای PC در دسترس قرار بگیرد. این خدمات در ادامه همین سال برای دیگر پلتفرم‌ها نیز امکان‌پذیر می‌شود. در سه ماهه سوم، سرویس تماس و چت صوتی بین همه پلتفرم‌ها هم در دسترس قرار می‌گیرد؛ ویژگی که اپیک مشغول کار روی آن است تا امکان ارتباط صوتی میان بازیکنان «در همه پلتفرم‌ها، همه فروشگاه‌ها و همه موتورهای بازی‌سازی» فراهم شود.

ایجاد پارتی و matchmaking بین پلتفرمی هم بین سه ماهه سوم تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به این هسته خدمات رایگان کراس پلتفرمی اضافه می‌شود. ذخیره دیتا و امکان ذخیره بازی در فضای ابری کراس پلتفرمی در سه ماهه دوم و تخصیص اچیومنت و تروفی بین پلتفرمی هم در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ اضافه می‌شود.

به احتمال زیاد، همه این خدمات به شکل کامل در پلتفرم فروشگاهی توزیع دیجیتال بازی‌های اپیک هم قرار می‌گیرد؛ فروشگاهی که اپیک مدتی پیش رسما معرفی کرد و خدماتی از جمله ارائه بازی‌های رایگان به شکل هر دو هفته یک بار، و همچنین تقسیم ۸۸ درصد از سود فروش بازی به بازی‌سازان و تنها ۱۲ درصد برای فروشگاه نیز از جمله ویژگی‌های اعلام شده برای این فروشگاه است. گفتنی است که اپیک این فروشگاه را مدتی هم هست که راه‌اندازی کرده است و در این رابطه، Epic در جریان رویداد اخیر Game Awards 2018 از بازی جدید Supergiant Games یعنی Hades هم رونمایی کرد که همراه با بازی Ashen به شکل انحصاری، فقط از فروشگاه اپیک گیمز عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.