نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 05 بهمن 1397
ساعت 13:00

فروش جهانی Xbox One فاصله بیشتری با PS4 پیدا کرده است

5 از 5

یک گزارش تازه از وضعیت فروش جهانی کنسول‌ها، تخمین تازه‌ای برای مجموع فروش Xbox One پیشنهاد داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ موضوع تعداد واحد فروخته شده کنسول‌های بازی، همیشه از بالاترین میزان اهمیت برای کمپانی‌های مالک پلتفرم برخوردار بوده است. فروش بیشتر هر کنسول، نشانه بزرگ‌تر بودن جامعه مخاطبان و در نتیجه سودآوری بیشتر در صنعت بازی است. پیرامون فروش این سخت‌افزارها، اخیرا گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد سال ۲۰۱۸، یکی از بهترین سال‌ها برای پلتفرم‌داران بوده است و همه کنسول‌های بازی موجود در بازار، با رشد در فروش مواجه بودند. ما در مجموع می‌دانیم که نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن 4، دوره بسیار عالی را در بحث فروش پشت سر می‌گذارند؛ با این وجود درباره ایکس‌باکس وان، این کنسول در مجموع روزگار بسیار سختی را در نسل هشتم سپری کرده و می‌کند.

ایکس‌باکس وان و مایکروسافت، درحالی کار خود را با امید فراوان شروع کردند، که چند واقعه باعث شکست بسیاری از استراتژی‌های مایکروسافت شد. این کنسول، حالا اما چند سالی هست که با حضور فیل اسپنسر (Phil Spencer) به عنوان رئیس بخش ایکس‌باکس، روزگار بهتری را می‌گذراند و تا حد زیادی ورق را به سود این پلتفرم برگردانده است. با این حال و حتی با در نظر گرفتن تغییرات مثبت دیده شده در این پلتفرم، همچنان اعتراف نکردن این موضوع سخت است که ایکس‌باکس وان در کل یک گام اشتباه برای این برند و مایکروسافت بود. گواه این ادعا نیز این است که این شرکت، مدت‌هاست که دیگر تمایلی به منتشر کردن آمار فروش کنسول‌هایش نشان نمی‌دهد و صرفا، در آمارهای خود به موفقیت بالای سرویس‌های این پلتفرم، مثل آمار تعداد بازیکنان Xbox Live و ... می‌پردازد. درحالی که مایکروسافت حالا احتمالا موثرترین ترفندهایش برای رفع این اشتباه را برای نسل بعدی کنسول‌ها نگه داشته، اخیرا تخمین‌های تازه‌ای درباره آمار فروش ایکس‌باکس وان منتشر شده است.

براساس یک گزارش جدید از موسسه Niko Partners، فروش مجموع جهانی Xbox One حالا ۴۱ میلیون واحد تخمین زده شده است، که گرچه می‌تواند آمار خوبی برای یک پلتفرم سخت‌افزاری باشد، ولی با در نظر گرفتن آمارهای فروش رقیبان، ایکس‌باکس وان همچنان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. درواقع این آمار، نشان‌دهنده بیشتر شدن فاصله سنتی ۱ به ۲ فروش ایکس‌باکس وان نسبت به پلی‌استیشن 4 نیز هست؛ در این رابطه، سونی اخیرا آمار فروش پلی‌استیشن 4 را حدود ۹۲ میلیون واحد اعلام کرد و از این بابت، آمار تخمینی جدید از Xbox One کم‌تر از نصف PS4 است.

در گزارش جدید، Niko Partners به نینتندو سوییچ که در سال ۲۰۱۷ و به دنبال یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های نینتندو در صنعت کنسول‌های بازی عرضه شده بود نیز پرداخته است. بر این اساس، سوییچ در سال ۲۰۱۸ فروش جهانی بیشتری نسبت به ایکس‌باکس وان را تجربه کرده است. علاوه برا این موضوع، سوییچ در بررسی اخیرا منتشر شده NPD نیز به عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۱۸ در کشور آمریکا معرفی شد. در یک نگاه کلی‌تر، همه آمارها نشان‌دهنده این است که ایکس‌باکس وان تا چه میزان، یک گام اشتباه برای مایکروسافت در نسل هشتم بوده است. باید امیدوار بود که برای بالا رفتن هرچه بیشتر کیفیت رقابت در این صنعت، مایکروسافت و ایکس‌باکس روزهای بهتری را در نسل بعدی کنسول‌ها تجربه کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.