نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 18 دی 1397
ساعت 13:00

سونی آمارهای تازه‌ای از PlayStation 4 به اشتراک گذاشته است

5 از 5

جان کودرا، آمارهای رسمی خود از میزان فروش سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و سایر خدمات آنلاین پلی‌استیشن 4 را به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا یک گزارش غیر رسمی از جانب وال‌مارت کانادا، فاش می‌کرد که فروش جهانی پلتفرم پلی‌استیشن 4 حالا از مرز ۹۰ میلیون دستگاه عبور کرده است. در همین رابطه، به تازگی شرکت سونی نیز آمارهای رسمی خود از میزان فروش سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و سایر خدمات آنلاین پلی‌استیشن 4 را به اشتراک گذاشته است. بر این اساس، حالا کنسول PS4 فروش جهانی ۹۱٫۶ میلیون دستگاه را در انتهای سال پنجم حیات خود تجربه می‌کند. نکته جالب پیرامون این آمار این است که سونی فقط در طول فصل تعطیلات اخیر (۱۹ نوامبر تا ۳۱ دسامبر - ۲۸ آبان تا ۱۰ دی) موفق شده تا ۵٫۶ میلیون کنسول PS4 به فروش برساند.

براساس آمارهای تازه که تا تاریخ ۲۵ نوامبر به دست آمده‌اند، سونی در زمینه فروش نرم‌افزاری نیز اعلام کرده که بازی Marvel's Spider-Man نیز مجموعا در هر دو حالت دیجیتالی و فیزیکی، فروشی معادل ۹ میلیون واحد داشته است. این آمار فروش فوق‌العاده، همچنین باعث یک جهش سریع در آمار «همه بازی‌های فروخته شده PS4» از سال ۲۰۱۳ نیز بوده که مشخص می‌شود تا تاریخ ۳۱ دسامبر، حدود ۸۷۶ میلیون بازی مختلف (فیزیکی و دیجیتالی) برای این پلتفرم به فروش رسیده است. پیرامون بازی «اسپایدر من»، پیش از این نیز مشخص شده بود که جدیدترین محصول Insomniac Games با استقبالی گسترده مواجه بوده و تنها در سه روز اول، موفق به فروش ۳٫۳ میلیون نسخه‌ای شده بود.

سونی همچنین به آمارهای بخش آنلاین خود نیز پرداخته، و حالا مشخص می‌شود که تا انتهای ماه نوامبر ۲۰۱۸، PlayStation Network حدود ۹۰ میلیون بازیکن «فعال» داشته است. جان کودرا (John Kodera) رئیس Sony Interactive Entertainment در رابطه با آمارهای اخیر گفت:

مایل هستم عمیق‌ترین سپاس‌ها و قدردانی‌های خودم را از جامعه طرفداران پرشورمان در سرتاسر دنیا، و همچنین شرکای خودمان ابراز کنم، که به ما کمک کردند تا به چنین دستاورد بزرگی برسیم.

ما در سال جدید، برای طرفدارانمان بازی‌ها و تجربیاتی حتی جذاب‌تر را خواهیم آورد، که این شامل یک لاین‌آپ شدیدا موردانتظار از بازی‌هایی هستند که تنها در پلتفرم PS4 در دسترس قرار می‌گیرند. همین طور که ما مشتاق رسیدن به دستاورد بزرگ بعدی پلی‌استیشن 4 هستیم، کمپانی Sony Interactive Entertainment به روند تکاملی خودش ادامه می‌دهد و ما پلتفرم خودمان را حتی بیش از این، برای ارائه بهترین تجربه ممکن از سرگرمی‌های تعاملی دنیا، گسترش می‌دهیم.

گفتنی است که پلی‌استیشن 4 گرچه همین حالا هم با عملکرد عالی خود، فروش بیشتری را نسبت به کنسول‌های خانگی نسل هفتمی تجربه کرده، ولی هنوز فاصله‌ای بسیار زیاد با پلی‌استیشن 2 با بیش از ۱۵۰ میلیون واحد فروش دارد. پیرامون PS4 کودرا همچنین به عرضه بازی‌های شدیدا موردانتظار در سال ۲۰۱۹ نیز اشاره کرده که البته از بین این دست عناوین مانند Death Stranding، The Last of Us: Part II، Ghost of Tsushima و Days Gone، فقط مورد آخر تاریخ عرضه رسمی خودشان را پیدا کرده‌اند و باید دید که از بین دیگر عناوین شدیدا موردانتظار، کدام یک برای عرضه در سال ۲۰۱۹ اعلام می‌شوند.

کنسول PS4 البته براساس صحبت‌های چندماه پیش سونی، حالا وارد آخرین مرحله از چرخه عمر خودش هم شده که اولین اشاره این شرکت، به احتمال ساخت PlayStation 5 بوده است. باید دید که عملکرد این پلتفرم محبوب در ادامه حیاتش و تا قبل از از راه رسیدن کنسول‌های نسل بعد، همچنان می‌تواند چنین موفقیت‌هایی را کسب کند یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.