نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 26 بهمن 1397
ساعت 18:00

یوبی‌سافت نیز به دنبال ساخت بازی‌های Battle Royale است

به گفته ایو گیلموت، یوبی‌سافت در آینده وارد رقابت در ژانر بتل رویال می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ایو گیلموت (Yves Guillemot) مدیرعامل شرکت یوبی‌سافت، به تازگی گفته که آن‌ها هم به دنبال ایده‌هایی برای ساخت عناوین بتل رویال هستند.

با در نظر گرفتن اینکه حالا بیش از یک سال است که مبحث «Battle royale»، به داغ‌ترین موضوع گفتگوها در صنعت بازی و میان طرفداران تبدیل شده، احتمالا جای تعجبی ندارد که بسیاری از کمپانی‌های شناخته شده، به دنبال پیدا کردن سهم خودشان از این بازار پرسود هستند. همین اواخر، این ژانر شاهد یک بازی جدید دیگر به نام «Apex Legends» بود که موفق شد در طول تقریبا یک هفته، به ۲۵ میلیون کاربر و بیش از ۲ میلیون بازیکن ثابت دست پیدا کند. همه این‌ها نیز کسر بسیار کوچکی از جامعه طرفدارانی است که در عناوینی مثل فورتنایت (Fortnite) و پابجی (PUBG) مشغول تجربه سبک بتل رویال هستند.

محبوبیت حیرت‌انگیز سبک بتل رویال، باعث شده تا یکی از پرسودترین و تثبیت‌شده ترین عناوین تجاری صنعت گیم یعنی «Call of Duty» هم در آخرین نسخه خودش، کاملا از ریشه‌ها جدا و به این ژانر وارد شود. الکترونیک آرتز و دایس با Battlefield 5 و حتی راک‌استار نیز در Red Dead Online مادهای مخصوص و با کارکرد مشابهی را ساخته‌اند. با این حال یوبی‌سافت، علیرغم ساخت چندین مجموعه بازی آنلاین محور از جمله The Division و Rainbow Six، تاکنون یک بازی، ماد یا محتوای الحاقی درارتباط با این ژانر عرضه نکرده است. این شرکت، حتی قبل از این ورود به این حوزه را منتفی می‌دانست چون از دید آن‌ها، بتل رویال به یک ژانر اشباع شده تبدیل شده بود.

با توجه به جلسه گزارش مالی اخیر یوبی‌سافت، ایو گیلموت مدیرعامل این شرکت گفته که آن‌ها نیز به دنبال ساخت عناوین بتل رویال هستند، ولی در حال حاضر بازی مشخصی را برای معرفی کردن مدنظر قرار ندارند. در همین ارتباط، اخیرا شایعاتی نیز منتشر شده که یوبی‌سافت در اوایل سال ۲۰۱۹، از استودیو Massive Entertainment خواسته تا ایده‌هایی برای ساخت یک بازی بتل رویال پیدا کنند. در ادامه این شایعه، گفته شده که Massive نیز پس از بررسی و تحقیقات پاسخ داده که این تیم، می‌تواند یک محصول در این ژانر و در ادامه همین سال ۲۰۱۹ تولید کنند.

به هر ترتیب، اگر یوبی‌سافت قصد عرضه یک بازی فاش نشده بتل رویال در سال ۲۰۱۹ را داشته باشد، به احتمال زیاد آن را در جریان رویداد E3 2019 معرفی خواهد کرد. این شرکت، همچنین در جریان همین رویداد گزارش مالی، از عرضه ۳ تا ۴ بازی بزرگ AAA در سال مالی بعدی میلادی خبر داده بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.