نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 29 بهمن 1397
ساعت 15:00

xCloud اجازه استریم تمامی بازی‌های ایکس‌باکس را می‌دهد

هر بازی دیجیتالی قابل خرید برای Xbox، قابل استریم کردن در xCloud خواهد بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت قصد دارد تا مدتی دیگر، یک بار دیگر از برنامه‌های جاه‌طلبانه خود برای توسعه روش بازی کردن به صورت استریمی بگوید. در این زمینه فاش شده که یکی از بحث‌هایی که این شرکت قصد مطرح کردن آن در GDC را دارد، پروژه xCloud است که مدتی پیش معرفی شده بود؛ پلتفرمی که این اجازه را می‌دهد تا همه بازی‌های کنسولی موجود در فروشگاه مایکروسافت، قابل تجربه در انواع نمایشگرهای کوچک و بزرگ شود.

به عقیده بسیاری، بازی کردن به روش استریمی می‌تواند مهم‌ترین تحول در صنعت بازی‌های ویدیویی باشد؛ روشی که محدودیت‌های دراختیار داشتن نوع مشخصی از کنسول و نوع مشخصی از نمایشگر را برای تجربه بسیاری از بازی‌ها برمی‌دارد، و اجازه می‌دهد که همه این بازی‌ها، صرفا با یک اتصال قوی اینترنتی، در انواع دیوایس‌ها به صورت استریم تجربه شوند. گفتنی است که بسیاری از شرکت‌های این صنعت، و حتی بزرگانی نظیر گوگل، شرکت اپل و شرکت آمازون، نسبت به ورود به این صنعت ابراز علاقه کرده‌اند. با این حال یکی دیگر از شرکت‌ها که هم در حوزه بازی و هم در حوزه سرورها و رایانش ابری دارای تجربیات ارزشمندی است، کمپانی مایکروسافت است. این شرکت هم مالک برند ایکس‌باکس در صنعت بازی و هم Microsoft Azure به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های رایانش ابری است.

به تازگی فاش شده که یکی از مباحث مورد اشاره مایکروسافت برای رویداد آینده GDC 2019، همین پروژه xCloud است و این شرکت گفته که تمامی بازی‌هایی که قابل اجرا روی سیستم ایکس‌باکس هستند، و به شکل دیجیتالی هم قابل تهیه از طریق فروشگاه مایکروسافت باشند، می‌توانند به عنوان یکی از بازی‌های کتابخانه xCloud نیز عرضه شوند. در صفحه توضیحات GDC، مایکروسافت در این رابطه چنین گفته است:

پروژه xCloud به بازی‌های معمولی قابل اجرا روی کنسول، اجازه می‌دهد تا از طریق پشتیبانی از سرورهای گیمینگی و مخصوص Azure، به شکلی استریمی به مشتریان ارائه شود. همه بازی‌های معمولی کنسولی که برای ایکس‌باکس و در فروشگاه مایکروسافت در دسترس قرار دارند، قابل تجربه به صورت استریمی در دیوایس‌های قابل حمل هم خواهند شد. Project xCloud یک پروژه باز با قابلیت سفارشی‌سازی رابط کاربری است، که امکان استریم بازی کردن را می‌دهد، آن هم بدون نیاز به اینکه بازیسازان احتیاجی به دست زدن به حتی یک خط از کدهای بازی‌های ایکس‌باکس خودشان را داشته باشند.

در دیگر خبرهای مرتبط با GDC 2019، فاش شده که یکی دیگر از مباحثی که در این کنفرانس مورد اشاره مایکروسافت قرار می‌گیرد، بحث به اشتراک گذاشتن ابزارهای کراس پلتفرمی به دیوایس‌های اندرویدی، iOS و حتی نینتندو سوییچ است. به این ترتیب و با کمک این ابزارها، بازیسازان بازی‌های اندرویدی، iOS و نینتندو سوییچ، امکان دسترسی این نوع عناوین با Xbox Live را فراهم می‌کنند. این کنفرانس قرار است از روز ۱۸ تا ۲۳ مارس (۲۸ اسفند تا ۴ فروردین) برگزار شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.