نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 30 بهمن 1397
ساعت 13:00

Rainbow Six Siege ماد بتل رویال دریافت نمی‌کند

Rainbow Six Siege حداقل در آینده‌ای نزدیک میزبان حالت بتل رویال نمی‌شود

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کارگردان بازی Rainbow Six Siege اخیرا گفته که هیچ علاقه‌ای به ژانر بتل رویال ندارد و این سبک از بازی‌ها، گرچه درحال حاضر عملکرد عالی دارند ولی شبیه Siege نیستند. این صحبت‌ها، در ادامه اظهارنظر مدیرعامل یوبی‌سافت در جلسه گزارش مالی اخیر، و ابراز تمایل برای وارد شدن شرکت به بازار بازی‌های بتل رویالی گفته شده است.

پس از صحبت‌های یوبی‌سافت و مشخص شدن تمایل این شرکت برای ساخت عناوین بتل رویال، گمانه‌زنی‌های جالبی نیز مطرح شد که این شرکت، احتمالا به صورت خیلی سریع و در همین سال ۲۰۱۹، یک محصول battle royale وارد بازار می‌کند. این شرکت همین حالا هم تعدادی عنوان شوتر و چندنفره در ابعاد بزرگ نیز دارد که یکی از آن‌ها، بازی Rainbow Six Siege است و طبیعتا گمانه‌زنی‌هایی درباره ارائه ماد یا محتوای قابل بازی، و در سبک بتل رویال برای آن مطرح شده است. با وجود چنین احتمالاتی، اخیرا کارگردان خلاق Rainbow Six Siege گفته که تمایلی به وارد کردن مکانیک‌های بتل رویال به این بازی ندارد. هاویر مارکیز (Xavier Marquis) کارگردان خلاق این بازی شوتر اول شخص و چندنفره رقابتی، درباره ارائه یک حالت بتل رویال گفت:

نه من ابدا به سبک بتل رویال علاقه‌ای ندارم. آن ژانر درحال حاضر عملکرد خیلی خوبی دارد ولی Siege نمی‌شود. ساختاری که در Siege وجود دارد بر پایه واقع‌گرایی و واقعا مشابه عملیات‌های CQB هستند. همیشه گروه‌هایی وجود دارند که برای دفاع از مکان‌های کاملا مشخصی آموزش می‌بینند و گروه‌هایی هم برای ترساندن و دفع خطر دوره می‌بینند. این معادله کلی و جاری در Siege است. فکر می‌کنم ژانر بتل رویال بیش از حد معمول بسط پیدا کرده و مطمئن نیستم که این مدل، چیزی به بازی ما اضافه کند. پس ما کارهای متفاوتی را امتحان خواهیم کرد ولی نه در [آن سبک].

پس از این صحبت‌ها، کارگردان بازی یعنی یوری آتاناسوف (Leroy Athanassoff) نیز این صحبت‌ها را تایید کرد و گفت:

ما در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای اضافه کردن یک حالت بتل رویال نداریم. با این حال قصد داریم که رویدادهای موجود در بازی ما، ابزارهایی مهم برای آزمایش کردن حالات گیم‌پلی باشند.

در ارتباط با این صحبت، همین دیروز اعلام شد که تیم‌ها در Rainbow Six Siege به گروه‌های متفاوت تقسیم‌بندی خواهند شد. در این حالت، هر گروه روی موضوع به خصوصی متمرکز می‌شود که این در یکی از موارد، شامل تمرکز یک گروه فقط روی رویدادهای درون بازی است. به طور کلی، سازندگان همواره در دوره پشتیبانی بسیار طولانی خود از این بازی، مکانیک‌ها و روش‌های بازی مختلفی را اضافه کردند و این روش جدید نیز یک آزمون، برای کمک به ارتقا پیدا کردن سطح گیم‌پلی محسوب می‌شود. همچنین استفاده از رویدادهای داخل بازی برای آزمون و خطای مکانیک‌های جدیدتر، می‌تواند در آینده محل خوبی هم برای اضافه شدن احتمالی یک بخش بتل رویال در بازی باشد.

با در نظر گرفتن صحبت‌های این دو، می‌توان گفت که عرضه ماد بتل رویال برای Rainbow Six Siege در یک آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد. در این ارتباط، آنچه که در آینده نزدیک در دسترس قرار می‌گیرد اضافه شدن دو اپراتور جدید و همچنین یک نقشه جدید است که در قالب آپدیت Operation: Burnt Horizon منتشر خواهد شد. بازی Rainbow Six Siege هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در دسترس قرار دارد.

 
 
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.