نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 09 فروردين 1398
ساعت 09:00

Early Access بازی Dreams به زودی برگزار می‌شود

Early Access بازی دریمز از اواخر فروردین آغاز خواهد شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ استودیو Media Molecule اعلام کرده که دوره Early Access بازی «دریمز (Dreams)» به زودی شروع خواهد شد؛ خبری که نشان می‌دهد این بازی درحال نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر به موعد انتشار خود قرار دارد.

مدت زیادی است که طرفداران منتظر عرضه بازی «بازی‌سازی» Media Molecule یعنی Dreams هستند؛ عنوان که با ابزارهای بسیار فراوان خود برای خلق بازی توسط بازیکنان، اجازه ترکیب عناصر مختلف و ایجاد انواع سناریوهای قابل بازی در ژانرهای مختلف را می‌دهد. این بازی که چند ماه پیش اولین دوره بتای خود را هم برگزار کرده بود، همان‌طور که انتظار می‌رفت درحال نزدیک‌تر شدن به حالتی پایدار و درنهایت عرضه رسمی است؛ موعد عرضه‌ای که البته هنوز هم فاش نشده است. با این حال، اخیرا خبر خوش جدیدی از این بازی منتشر شده، و مدیا مولکول اعلام کرده که دوره Early Access بازی از روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) برگزار می‌شود. گفتنی است که این دوره نیز مشابه بتای قبلی، شامل مهم‌ترین ابزارها برای خلق کردن بازی توسط بازیکنان است و البته شامل همه ویژگی‌ها و ابزارهای موجود در بازی اصلی نمی‌شود.

گرچه این دوره هم مثل دوره قبلی اجازه دسترسی به ابزارهای ساخت روایت داستانی را نمی‌دهد، با این حال حالا مهم‌ترین ابزارهای ایجاد کارهای خلاقانه، تعدادی بخش آموزشی تعاملی، تعدادی الگو و همچنین تعدادی محتوا و سناریو ساخته شده توسط سازندگان مدیا مولکول نیز در آن وجود دارد. به علاوه مدیا مولکول چندین سناریو ساخته شده توسط برخی بازیکنان از جوامع طرفدارای بازی را هم در این دوره قرار می‌دهد.

به گفته Media Molecule، این دوره نیز مثل دوره بتا شامل ابزارهای ایجاد ویژگی‌های VR نیست، ولی برخلاف دوره بتا، دوره Early Access شامل پذیرش NDA یا عدم افشای محتویات بازی توسط بازیکنان نمی‌شود و به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند آزادانه سناریوهای خلق شده، تصاویر و ویدیوهای خودشان را به صورت عمومی به اشتراک بگذارند. با توجه به صحبت‌ها، دوره Early Access به صورت محدود برگزار می‌شود هرچند دقیقا مشخص نیست که این دوره تا چه مدت طول می‌کشد. Early Access بازی، یک نسخه پولی است که با قیمت ۳۰ دلاری عرضه خواهد شد و خریداران این نسخه، به محض عرضه رسمی بازی کامل (در تاریخ اعلام نشده) نیز می‌توانند همراه با همه سناریوهای ساخته شده خودشان در این دوره و حتی دوره‌های بتای قبلی، به نسخه کامل بازی هم دسترسی پیدا کنند.

بازی «دریمز» یک عنوان انحصاری پلی‌استیشن 4 است که توسط استودیو مدیا مولکول ساخته می‌شود. براساس گزارش‌های قبلی، در این بازی امکان ساخت هر نوع سناریو در هر ژانر، برای بازی کردن یا حتی ایجاد چندین سناریو و ساخت یک بازی کامل وجود دارد و بازیکن حتی می‌تواند این سناریوها را برای تجربه، به صورت عمومی یا با دوستان نیز به اشتراک بگذارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.