نویسنده: آرمین صیامی زاده جمعه، 09 فروردين 1398
ساعت 11:45

عوامل متغیر بی‌شمار Days Gone، بازی را غیر قابل پیش‌بینی کرده‌اند

به گفته‌ی Sony Bend، "جایگشت‌های نجومی" گیم‌پلی را جذاب کرده‌اند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Days Gone بدون احتساب Early Access عنوان Dreams که به تازگی معرفی شد، اولین انحصاری بزرگ PS4 در سال جاری خواهد بود. ظاهراً Sony Bend نیز از تمام زمان خود برای توسعه این عنوان جاه‌طلبانه که تولیدش شش سال پیش کلید خورد استفاده کرده است.

آقای John Garvin، کارگردان و نویسنده‌ی بازی طی مصاحبه‌ای با سایت EDGE دلیل زمان طولانی ساخت بازی را توضیح داد؛ با توجه به سخنان او، Days Gone تبدیل شده به عنوانی سیستم‌محور با "جایگشت‌های نجومی" که باعث می‌شوند با بازی‌ای متفاوت روبرو باشیم.

همه‌ی سیستم‌ها طوری درهم تنیده می‌شوند که باعث پیش‌بینی‌ناپذیری بازی می‌شوند و این موضوع چیزیست که باعث خاص شدن آن می‌شود. جایگشت‌ها، تعداد اتفاقات مختلفی که می‌تواند رخ دهد نجومی است و به همین خاطر، کلی سیستم‌ مختلف در بازی گنجانده شده است. تا وقتی که سیستم مبارزات تن به تن بازی را درست یاد نگیرید نمی‌توانید خود را با بازی تطبیق دهید، چون سیستم کرفتینگ آن را نیز نمی‌توانید جلو ببرید. همه‌ی این‌ها، همزمان با هم جلو می‌روند و این یعنی باید به همه‌ی‌شان رسیدگی کنید تا بتوانید بازی را درست جلو ببرید. این‌ها هستند که وقت زیادی می‌برند.

 ایشان همچنین به مکانیک مدیریت سوخت در بازی نیز اشاره کردند. شخصیت اصلی بازی، Deacon St. John (با صداپیشگی Sam Witwer) برای گشتن در مناطق عظیم و خطرناک شمال‌غربی اقیانوس آرامِ پسا آخرالزمانی، باید در طول بازی ماشین خود را با دقت ارتقا و مدیریت کند.

مدیریت سوخت چیزی نیست که در بیشتر بازی‌ها شاهدش باشیم، چرا که ایجاد تعادل در آن بسیار دشوار است. قصدمان شکنجه‌ی بازیکن نیست، نمی‌خواهیم مدام بنزینشان به اتمام برسد اما تنش این‌که "خدای من، بنزینم قراره تموم بشه!" را می‌خواهیم در بازی حفظ کنیم.

Days Gone جمعه ششم اردیبهشت 1398، انحصاراً برای PS4 عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.