نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 01 دی 1398
ساعت 14:00

خروج یکی از طرفداران PT از خانه و حرکت در خیابان‌های Silent Hills

با دستکاری درکدها، سرانجام خیابان‌های شهر Silent Hills در دمو P.T دیده شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک modder دمو PT موفق شده تا سرانجام از خانه شبح‌زده بازی فرار و در خیابان‌های شهر سایلنت هیل گردش کند.

دمو عرضه شده P.T از بازی Silent Hills که زمانی توسط «هیدئو کوجیما» رونمایی شده بود، پس از گذشت چندین سال هنوز طرفدار دارد و تا به حال بسیاری با روش‌های مختلف، به کشف رازهای ظاهرا بی‌پایان این دمو کوتاه پرداخته‌اند. در این رابطه برخی مودسازان این دمو اکتشافات مختلفی داشته‌اند؛ از جمله اینکه مشخص شده شبح معروف به Lisa، درست هر لحظه که بازیکن شروع به حرکت کند در پشت سر او حرکت می‌کند یا یک مودساز دیگر سرانجام با یک روش، موفق شده تا چهره نورمن ریداس را در این بازی اول شخص نمایش دهد. آخرین کشف در رابطه با این دمو محبوب، ویدیو جدیدی است که نشان می‌دهد بازیکن سرانجام موفق به فرار از عمارت و گردش در خیابان‌های شهر Silent Hills می‌شود. گفتنی است که در تریلر منتشر شده از دمو نیز شاهد حرکت نورمن ریداس در خیابان‌های این شهر بودیم.

در این ویدیو که Lance McDonald منتشر کرده، شاهد هنرنمایی این مودنویس هستیم و او موفق می‌شود در خیابان‌های شهر حرکت کند. گفتنی است که دمو بازی اصولا به شکل کاملا بسته و در تعدادی راهرو و اتاق در یک عمارت شبح‌زده جریان دارد و خبر خارج شدن بازیکن از خانه، می‌تواند برای بسیاری از علاقمندان بازی جذاب باشد. گفتنی است که با در نظر گرفتن ویدیو، به شکل جالبی شاهد طول و عمق زیادی هم برای این شهر هستیم. شما در ادامه تعدادی از تصاویر خیابان‌های شهر را مشاهده می‌کنید.

pt 1 720x402pt 1 720x402

همان‌طور که اشاره شد، محوطه گردش بازی محدود و تنها در داخل خانه است و در این زمینه، مک‌دونلد توضیح داده که چگونه موفق به انجام کار شده است. با در نظر گرفتن این که همه گیم‌پلی این دمو از جمله گردش درخانه و در ادامه صحنه معروف تریلر که نورمن ریداس از خانه خارج و در خیابان شهر گردش می‌کند، به کلی از طریق خود دمو بازی P.T ضبط شده است، مک‌دونالد توضیح داده که او ابتدا موفق به پیدا کردن کدهای شهر شده است. پس از این، او با استفاده از چرخه بی‌پایان جابجایی و متصل شدن قسمت‌های مختلف نقشه خانه به یکدیگر، موفق شده تا در یکی از این موارد، به جای پیوند پیش‌فرض به یکی از نقاط خانه پیوندی به نقشه و کدهای خیابان‌های شهر ایجاد کند. به این ترتیب او موفق شد تا از این خانه شبح‌زده خارج و در خیابان‌های شهر قدم بزند.

این ویدیو همچنین فاش می‌کند که کوجیما هرگز قصد نداشته تا این نسخه از دمو را برای خروج از خانه تکمیل کند، چون فیزیک و فضاسازی چندانی برای خیابان‌ها صورت نگرفته و بازیکن پس از مدتی در یک فضا سقوط می‌کند تا درنهایت توسط Lisa کشته شود. او برای حل این مشکل نیز با دستکاری در کدها، موفق می‌شود تا مسافت بیشتری را در خیابان‌ها حرکت کند. به این ترتیب است که مدل‌هایی از آپارتمان‌ها، ماشین‌ها و ... در محیط تاریک شب دیده می‌شود.

دمو بازی سایلنت هیلز هیدئو کوجیما، البته هرگز سرانجام خوبی نداشت و شرکت کونامی درنهایت تصمیم به کنسل کردن این پروژه گرفت؛ تصمیمی که تا به امروز موردانتقاد طرفداران بوده است. گرچه اخیرا شایعاتی درباره احتمال همکاری مجدد کونامی و کوجیما پیرامون بازی وجود داشته، ولی این گونه شایعات بیشتر درحد گمانه‌زنی بوده و نمی‌توان با قطعیت درباره آن‌ها نظر داد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.