نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 12 دی 1398
ساعت 14:00

صحبت‌های تازه فیل اسپنسر درباره پلی‌استیشن 5

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، صحبت‌های جالبی را درباره PlayStation 5 مطرح کرده است.

سونی و مایکروسافت به عنوان دو کمپانی اصلی حاضر در بازار کنسول‌های بازی خانگی، مدت‌هاست که پلتفرم‌های نسل بعدی خود را تایید و معرفی کرده‌اند. ما می‌دانیم که PlayStation 5 و Xbox Series X در اواخر سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی وارد بازار می‌شود و این موضوع، باعث شده تا طرفداران و فعالان صنعت گیم سال مهم و جالبی را در پیش رو داشته باشند. پیرامون کنسول‌های نسل بعدی، عمده صحبت‌ها به عنوان ویژگی‌های اصلی پیرامون بیشتر شدن قابل توجه توان پردازشی و قدرت گرافیکی نسبت به کنسول‌های فعلی و همچنین استفاده از هاردهای نوع SSD است که بنا به ادعاها، قرار است صفحات لودینگ را حذف و به طور کلی سرعت لود در بازی‌ها را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. با درنظر گرفتن اینکه هر دو شرکت در یک بازار به رقابت می‌پردازند، اخیرا فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس، صحبت‌های جالبی را درباره PS5 مطرح کرده است.

مصاحبه جدید اسپنسر با یک نشریه آلمانی به نام PC Games Hardware انجام شده که در لابه‌لای صحبت‌ها درباره نسل آینده، شاهد اظهارنظرهای مثبتی از اسپنسر درباره کنسول بعدی سونی هم هستیم. به صورت مشخص، اسپنسر از اضافه کردن هاردهای SSD به کنسول بعدی سونی به عنوان یک ویژگی جذاب آن نام برده است. لازم به ذکر است که هاردهای نوع SSD، نسبت به هاردهای سنتی دیسکی از روش متفاوتی برای ذخیره و پردازش دیتاها استفاده می‌کند که باعث بالارفتن سرعت کار و انتقال دیتاها می‌شود. اسپنسر در این رابطه گفت:

من این موضوع که مارک سرنی و تیم او در سونی هم روی استفاده از هاردهای SSD در PlayStation 5 سرمایه‌گذاری کرده‌اند را دوست دارم. دستگاه‌ها و ابزارها می‌توانند توابع مربوطه را پیاده‌سازی کنند. همراه با هم، ما بزرگ‌ترین جامعه هدف را شکل می‌دهیم و بازیسازان نیز تا جایی که امکان دارند، سعی می‌کنند تا در استفاده و برنامه‌نویسی برای این سخت‌افزارها و قابلیت‌هایشان مهارت پیدا کنند.

اسپنسر البته جز این بخش، اشاره خاص دیگری به پلی‌استیشن 5 نداشت چون به گفته او، آن‌ها کیت توسعه این کنسول را دراختیار ندارند. او همچنین گفت که فکر می‌کند حتی تیم Mojang یعنی سازنده بازی Minecraft هم این دستگاه‌ها را دراختیار ندارند. گفتنی است که Minecraft یکی از معدود بازی‌های ساخته شده توسط یک استودیو فرست پارتی مایکروسافت است که برای PS4 هم در دسترس قرار دارد. البته لازم به ذکر است که مایکروسافت، استودیو Mojang را پس از عرضه ماینکرفت برای PS4 خریداری کرد.

در مجموع، به نظر می‌رسد که همه فعالان صنعت بازی برای از راه رسیدن کنسول‌های نسل بعد هیجان‌زده هستند و در ماه‌های پیش رو، خبرها و جزئیات رسمی‌تری از PS5 و XSX هم منتشر می‌شوند. گفتنی است که هر دو این کنسول‌های خانگی قرار است در فصل تعطیلات سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.